ארתור גבריאלוב, רבש"ץ קיבוץ משגב עם שבגליל העליון, התייחס היום (שלישי) לחילופי האש התכופים עם חיזבאללה בצפון, ואמר ל-ynet כי "לא נראה שנערכים יותר מדי לפלישה של ארגון הטרור. להפך".
גבריאלוב הסביר כי "אנחנו נמצאים בדילול סד"כ בצפון כבר בערך חודש, וכרגע לפי מה שאנחנו יודעים לא הולכים להעלות כוחות. זה מרגיש כאילו שאנחנו נשארים עם כוח מאוד מצומצם, כאילו לבד. אנחנו לא באמת נדע להגיב כמו שצריך אם באמת תתממש ההתקפה של כוח רדואן. אנחנו לא ערוכים לזה".
גבריאלוב ובצלאל: "שבויים בקונספציה"
(צילום: ירון שרון)
הכותרת
המחיר של המלחמה "השקטה" בצפון
23:52
אנחנו עדיין שבויים בקונספציה? "לדעתי אנחנו שבויים בקונספציה כי אנחנו יודעים ורואים את חיזבאללה מנסה להיערך גם בהגנה וגם בהתקפה. אנחנו מרגישים את ימי הקרב, את הירי. ברגע שיש קצת הפוגה הם יודעים לבצע את הירי ואנחנו חוטפים כל יום מחדש. אנחנו מרגישים עצימות במלחמה אבל לא מרגישים מהצד שלנו שיש צבא חזק יחד איתנו על הגבול שידע להגיב בעוצמה אם משהו יקרה עכשיו".
בהמשך התייחס לנושא גם עוזי בצלאל, מפקד כיתת הכוננות בקיבוץ מצובה שבגליל המערבי, ואמר ל-ynet כי "חיזבאללה מתעצם בצורה מטורפת. זה רק עניין לחכות לשעת כושר".
1 צפייה בגלריה
תיעוד מביקור הרמטכ״ל בתרגיל מילואים בצפון
תיעוד מביקור הרמטכ״ל בתרגיל מילואים בצפון
"לא מרגישים שיש צבא חזק איתנו על הגבול". לוחמים בצפון
(צילום: דובר צה"ל)
לדבריו, "עברנו את 7 באוקטובר. חשבנו שאנחנו מבינים את האויב ושאנחנו יודעים הכל. כל הקונספציה הזו קרסה בבת אחת, אין על זה ויכוח. חיזבאללה מחכה לשעת כושר, הוא מתחמש. הוא לא ילך בדרך של הסכמה, אנחנו צריכים לנטרל את האיום הזה".
אם לא נלך למהלך צבאי עצים בצפון זו תהיה בכייה לדורות? "אין לי ספק בכלל, צריך להתמודד עם האיום הזה. אנחנו לא יכולים להיות כל הזמן בצד המכיל, המבין והמגיב. אנחנו צריכים לשמור על חבל הארץ הזה - כל הצפון - מהחרמון עד ראש הנקרה. כל קו הבתים הראשון הרוס, איך אנשים אמורים לחזור? אין אזעקות בכלל, צריך להבין את זה. אתה פשוט שומע ואז אתה מבין שקרה משהו. המדינאים שלנו צריכים להסביר לעולם את החשיבות במבצע צבאי, בנטרול כוח חיזבאללה".