אחרי ששר הביטחון יואב גלנט תקף בחריפות ובפומבי את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשברקע הדיווחים בנוגע להתלבטויות של נתניהו אם לפטר את גלנט בזמן המלחמה, תהו אמש (שני) במערכת הפוליטית כיצד יכולים השניים להמשיך לעבוד יחד כשמסביב מתחדד חוסר האמון ומתגלעת יריבות קשה ביניהם.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, יואב גלנט
בנימין נתניהו, יואב גלנט
ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
גורמים פוליטיים בכירים אומרים כי הן נתניהו והן גלנט מחשבים היטב את צעדיהם בשבועות האחרונים. על רבים מהנושאים הם לא מסכימים, ולא פעם מציגים דעות מנוגדות. כך שסביר להניח, אומרים הגורמים הפוליטיים, שראש הממשלה ושר הביטחון מסמנים קהלי יעד שונים ומבססים את עצמם בתוכם.
נתניהו נשאר בימין הניצי יותר, גלנט פונה לימין הממלכתי יותר. העקיצה של גלנט כלפי נתניהו בדיון בוועדת החוץ והביטחון הייתה עוד שיא במערכת היחסים המתוחה, כשברקע איומי איראן וחיזבאללה לתקוף את ישראל בעוצמה. "אני שומע את כל הגיבורים עם התופים, 'הניצחון המוחלט' והקשקושים האלה. את אומץ הלב ראיתי כשזה בא לדיון", הטיח גלנט מבלי להזכיר את שמו של ראש הממשלה.
נתניהו לא נותר חייב, ותקף בחריפות את השר שעימו הוא מנהל את המלחמה בעשרת החודשים האחרונים. "כשגלנט מאמץ את הנרטיב האנטי-ישראלי, הוא פוגע בסיכויים להגיע לעסקה לשחרור החטופים", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "היה ראוי שיתקוף את סינוואר, שמסרב לשלוח משלחת למשא ומתן, ושהיה ונשאר המכשול היחיד לעסקת חטופים".
עוד נאמר בתגובה של לשכת נתניהו: "לישראל יש רק ברירה אחת: להשיג ניצחון מוחלט, שפירושו חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ושחרור חטופינו - והניצחון הזה יושג. זו ההנחיה הברורה של ראש הממשלה נתניהו והקבינט, והיא מחייבת את כולם - כולל את גלנט".
שר הביטחון גלנט בדיון בוועדת החוץ והביטחון
(צילום: שירה קינן)

גלנט שומע כבר יותר משבועיים שנתניהו עורך התייעצויות אם להחליף אותו, כמו גם קריאות של חברי כנסת בליכוד שתומכים במהלך ההדחה, וצובר ככל הנראה בטן מלאה. מבחינתו, נתניהו הוא זה שבדיונים הסגורים בלם מתקפות אמיצות שהיו משנות את המשוואה בתחילת המלחמה, וכעת הוא נאלץ לתת תשובות לחברי הליכוד מדוע הצבא לא מכריע את המערכה בצפון ולא פועל בעצימות גבוהה יותר בצפון.
נתניהו, לעומתו, רואה בגלנט דמות שכנראה משרטטת את דרכה החוצה מהליכוד (למרות הכחשות מצידו של שר הביטחון) וסבור שהעצמאות של גלנט בשלל סוגיות - מהמהפכה המשפטית, דרך חוק הגיוס ועד התנהלות הלחימה - פשוט לא מאפשרת לעבוד יחד ביחסי אמון.
לא ברור כיצד יסתיים הפרק הזה בסיפור בין השניים, אולם התוכניות להחליף את גלנט ירדו מסדר היום. לפחות כרגע.
פורסם לראשונה: 23:04, 12.08.24