פעילי המחאה חוסמים את הכניסה לקריית הממשלה בת"א
(צילום: לחסום את ההפיכה)

המחאה נגד המהפכה המשפטית נמשכת במגוון דרכים יצירתיות, והבוקר (רביעי) כעשרים פעילים ופעילות מתנועת "לחסום את ההפיכה" הדביקו את עצמם לרצפה וחסמו בגופם את הכניסה לקריית הממשלה בתל אביב. לדברי הפעילים, "היינו מעדיפים לחגוג את הפורים בחברת חברינו ומשפחותינו אך אנו חרדים מדי לעתידם. על אף המחאה הנרחבת, ולמרות התנגדותו של רוב אדיר בציבור הישראלי, ממשלת ההפיכה ממשיכה לדהור אל עבר דיקטטורה דתית".
הפעילים פנו בקריאה לחברי הממשלה, ואמרו כי "כל יום בו אתם ממשיכים לשרת את הממשלה הזאת מאיים על כולנו באופן אישי. אנו קוראים וקוראות לכם להתעורר ולעצור את החקיקה באופן מיידי". עד שהחקיקה תיעצר, ציינו הפעילים, "נמשיך לפעול באמצעות פעולה ישירה בלתי-אלימה כדי להתריע ולחסום את ההפיכה בגופנו".
3 צפייה בגלריה
הפגנה בקריית הממשלה בתל אביב
הפגנה בקריית הממשלה בתל אביב
"היינו מעדיפים לחגוג את הפורים בחברת חברינו ומשפחותינו אך אנו חרדים מדי לעתידם". קריית הממשלה בת"א, הבוקר
(צילום: לחסום את ההפיכה)
3 צפייה בגלריה
מחאת הנשים נגד המהפכה המשפטית, מודיעין
מחאת הנשים נגד המהפכה המשפטית, מודיעין
"סירוס עצמאות מערכת המשפט - ריסוק הזכויות של הקהילות שלא מיוצגות בממשלה". מחאת הנשים במודיעין, השבוע
(צילום: שני מהל)
בהתייחסות ברורה לקריאות שנשמעות נגד המפגינים, אמרו הפעילים: "אנחנו צופים שבעוד דקות ספורות יחלו השופרות לזעוק מדף המסרים את שקר האנרכיסטים והטרוריסטים, אולם זהו כמובן שקר גס של מכונת הרעל. האמת היא - וזו האמת היחידה - שממשלת ישראל הנוכחית היא הממשלה הגזענית, השובניסטית וההומופובית בתולדות ישראל". לדבריהם, "עמדותיהם החשוכות של חברי הממשלה ידועות לכל ולכן תמוהה כל כך הציפייה שנקבל בשתיקה את ניסיונם להשיג באלימות כוח בלתי-מוגבל. ניסיון הממשלה לסרס את עצמאותה של המערכת המשפטית נועד לאפשר את ריסוקן השיטתי של זכויות האדם והאזרח של כלל הקהילות אשר אינן מיוצגות בה ובכללן נשים, לה"טבים, חילונים, ופלסטינים".
בשבועות האחרונים, המחאה הנרחבת נגד המהפכה המשפטית תפסה צורות רבות, בהן חסימות בתים של פוליטיקאים מהקואליציה. כך נעשה למשל לפני כשבועיים בביתו בירושלים של שר הכלכלה ניר ברקת מהליכוד, אז חלק מהמפגינים קשרו את עצמם מול שער היציאה מהבית במטרה לחסום אותו. שבוע לפני כן, מפגינים חסמו את הכניסה לבית של שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) המתגורר בשכונת שפירא בת"א.
3 צפייה בגלריה
מפגינים מול ביתו של ניר ברקת, במחאה על הרפורמה המשפטית
מפגינים מול ביתו של ניר ברקת, במחאה על הרפורמה המשפטית
מפגינים חוסמים את הכניסה לביתו של ניר ברקת, בחודש שעבר
מחר צפוי להתקיים "יום ההתנגדות לדיקטטורה", עליו הכריזו מובילי המאבק בהפגנות הענק במוצאי השבת האחרונה, שבהן לפי ההערכות נכחו כרבע מיליון בני אדם.
בהודעה בשבת אמרו מארגני המחאה כי במהלך אותו יום "יתקיימו מאות מחאות ברחבי הארץ נגד חקיקת הדיקטטורה. בין הצעדים: צעדות, מחאות, הפגנות ושיבושים ברחבי הארץ, כפי שהתקיימו ביום רביעי האחרון, וצעדי מחאה חדשים. ככל שהממשלה תדרוס אנחנו נתגבר ונשמור על הדמוקרטיה הישראלית. נבלום בגופנו ובנפשנו את הרס הדמוקרטיה הישראלית".
ממארגני המחאה נמסר כי בין השאר ישובש ביום חמישי יום הלימודים באוניברסיטאות, יתקיימו צעדות הורים וילדים בכל רחבי הארץ וישובשו כבישים סביב נתב"ג, משם אמורים ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה להמריא באותו יום לאיטליה. כמו כן, עשרות שיירות של רכבים וכלים חקלאיים ייצאו בכל רחבי הארץ. קהילת ההייטק תפגין ב-15 מוקדים באזורי תעשייה, עובדות סוציאליות, מפגיני דרום תל אביב וסטודנטים ייצאו בסביבות השעה 08:00 לצעדות בתל אביב וצעדת הלהט"ב תצא ב-11:00 מתיאטרון הבימה. עוד נמסר כי תוגבר הפעילות סביב חברי כנסת ושרים. ב-18:00 תתקיים הפגנה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין.