נעים קאסם, סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נאם היום (שלישי) בפעם השלישית מאז חיסולו של מנהיג ארגון הטרור. בנאומו הזכיר פעם נוספת את האפשרות להסכם, שלא יכלול גם את עזה: "הפתרון הוא הפסקת אש. זה לא ממקום של חולשה", אמר.
1 צפייה בגלריה
 נעים קאסם
 נעים קאסם
נסראללה מימין, דגל לבנון משמאל. נעים קאסם
(צילום: Al Manar TV/Reuters TV via REUTERS)
"אנחנו כבר לא בשלב של תמיכה (בעזה - לב"א), אלא במלחמה מול ישראל". לדבריו, השינוי קרה לאחר מתקפת הביפרים, בעקבותיה כ-1,500 מחבלי חיזבאללה יצאו מכשירות. "אנחנו מחכים שהאויב יכנס ללבנון. החלטנו על משוואה חדשה - פגיעה באויב.
"נכוון לתל אביב, חיפה - מעבר לחיפה. כפי שרצה נסראללה. האויב תקף את כל הלבנון, ולנו יש את הזכות לכוון לכל נקודה בישראל", אמר קאסם. הוא טען בנוסף כי היירוטים "מסייעים" לחיזבאללה, שכן הרסיסים ושברי הרקטות נופלים בשטחי ערים ויישובים ישראליים.
על ה"וואקום" שנוצר בהנהגת ארגון הטרור אמר: "חיזבאללה לא יובס כי הוא הבעלים של הארץ, הצבא הישראלי יובס. אנחנו חזקים - חזרנו לעצמנו. החזרנו את ההנהגה הארגונית. אין מקום פנוי באף תפקיד. חיזבאללה חזק". עם זאת, בחיזבאללה טרם הכריזו על מחליפו של נסראללה, לאחר שיורשו המיועד האשם ספי א-דין חוסל בתקיפה ישראלית.
כוחות צה"ל משמידים תשתיות טרור בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

לפני כן האשים סגנו של נסראללה את ישראל ב"טבח", והבהיר כי "אנחנו במצב שמחייב נקיטת עמדה. כשאתם שואלים למה החל "מבול אל-אקצא" (השם הפלסטיני למלחמה), תשאלו למה החל הכיבוש. עמדותיו של נסראללה הן החוקה של הפעולה שלנו, דבריו הם האור בדרכנו והמילים שלו יתדות המסע שלנו. העמידה לצד פלסטין היא עמידה לצד האמת. אנחנו לא יכולים להפריד את לבנון מפלסטין ולא את האזור מפלסטין. נביס את האויבים ונעקור אותם מארצנו. ההתנגדות שלנו לגיטימית. היא הגנתית. יש לה שתי מטרות: התנגדות לכיבוש ושחרור האדמה.
"ללא ארה"ב, 'השטן הגדול', ישראל לא הייתה יכולה להמשיך בדרך הזו. הדרך להביס את התוקפנות היא איתנות של ההתנגדות, מטרת הכיבוש היא לשים סוף לחיזבאללה ולייצר לבנון חדשה. ישראל תקפה בכוונה גורמים מצבא לבנון ויוניפי"ל. איפה האו"ם ומדינות המערב? איפה ההחלטות הבילאומיות שהם קוראים ליישם?".
קאסם הקפיד להציג לצידו גם את דגל לבנון, כדי להדגיש את הרעיון לפיו חיזבאללה משרת את המדינה, וסיכם את הנאום במילים "אנחנו יחד".