דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פנה הבוקר (ראשון) פעם נוספת לתושבי צפון רצועת עזה, וקרא להם להתפנות לדרום הרצועה דרך ציר צלאח א-דין. אדרעי הוסיף כי בדומה לאתמול, גם היום תתקיים "הפוגה טקטית" בג'באליה עד השעה 14:00, במהלכה צה"ל לא יתקוף במקום "על מנת לאפשר לתושבים לעזוב".
2 צפייה בגלריה
 מאות אלפי תושבים עברו בימים האחרונים במסדרון הבטוח ההומניטרי, ברכב או ברגל לאורך רחוב סלאח א-דין
 מאות אלפי תושבים עברו בימים האחרונים במסדרון הבטוח ההומניטרי, ברכב או ברגל לאורך רחוב סלאח א-דין
המעבר הבטוח מבית החולים שיפא
(צילום: דובר צה"ל )

הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33
"מאות אלפי תושבים עברו בימים האחרונים במסדרון ההומניטרי הבטוח בציר צלאח א-דין", אמר דובר צה"ל בערבית לתושבי הרצועה. "אל תיכנעו לחמאס - המשך נוכחותכם חושפת אתכם לסכנה גדולה מאוד. אנו קוראים לכם - נצלו את ההפוגה הזאת כדי לנוע דרומה. הצטרפו למאות אלפי התושבים שהבינו שחמאס איבד שליטה בצפון הרצועה והחליטו להגן על עצמם ועל משפחתם, ונעו מעבר לוואדי עזה".
דובר צה"ל ציין כי מסדרון הפינוי יפעל גם מבתי החולים שיפא, רנתיסי ונאסר שבצפון רצועת עזה, והדגיש: "אם גורמי חמאס מונעים מכם לנוע דרומה - צרו איתנו קשר". בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל פתחו ואבטחו ציר המאפשר לאוכלוסייה לנוע, רגלית ובעזרת אמבולנסים, מבתי החולים. ארגון הטרור חמאס מפעיל תשתיות טרור במבנים אזרחיים תוך ניצול ציני שלהם, בין המבנים נמצאים גם בתי החולים".
(צילום: דובר צה"ל )

עוד נכתב בהודעה כי "בימים האחרונים קצין בכיר במנהלת התיאום והקישור שוחח כמה פעמים עם מנהל בית החולים שיפא, והציג בפניו את צירי המעבר האפשריים מבית החולים". בתיעוד השיחה שפורסם ניתן לשמוע את מנהל בית החולים שיפא תוהה לגבי נוכחות מטוסים צבאיים באזור, אך הקצין הסביר לו כי "כל מי שרוצה לנוע חופשי לעשות כך בלי בעיה, כולל אמבולנסים".
בשיחה נוספת עם בכיר בבית החולים הסביר הקצין כי אלו שיוצאים מבית החולים צריכים להניף דגל לבן ולצאת דרך הדלת הראשית, "כדי שיהיה ברור שאין ברשותם נשק". בתוך כך, צה"ל ממשיך לפעול בעומק הרצועה וכוחות חיל האוויר תקפו הבוקר מבנים בשכונת בני סוהילה שבחאן יונס. גורמי בריאות ברצועה טענו כי לפחות 13 פלסטינים נהרגו בתקיפה.
הפלסטינים: 13 הרוגים בתקיפה אווירית בחאן יונס


2 צפייה בגלריה
תקיפות אוויריות אינטנסיביות ליד בית הקברות בני סוהיילה, מזרחית לחאן יונס
תקיפות אוויריות אינטנסיביות ליד בית הקברות בני סוהיילה, מזרחית לחאן יונס
צה"ל תקף בחאן יונס
ראש לשכת התקשורת הממשלתית ברצועת עזה, סלאמה מערוף, טען כי רבע מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם ברצועה, חלקם התפנו לבתיהם של קרובי משפחה וחברים, אך רובם מצאו מקלט בבתי ספר של סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א). כך דווח בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד".
דובר אונר"א, עדנאן אבו חסנה, הוסיף כי לפחות 200,000 תושבי עזה אוכלסו ב-88 בתי ספר של הסוכנות ברצועה, רובם נמצאים במרכזי ערים. לדבריו, "לא ננטוש את האנשים שפנו אלינו להגנה. אך המספר המרבי שבתי הספר יכולים להכיל הוא 150,000 עקורים, ועברנו את זה משמעותית. המרכזים שלנו לא מצוידים לקליטה כזאת". הוא הוסיף: "הארגון הבינלאומי פעל מוקדם יותר לצייד 50 בתי ספר במיכלי מים נקיים, אך המספרים גדולים מהצפוי ונאלצנו להפוך בתי ספר חדשים למרכזי קליטה למרות שהם לא ערוכים לכך".