"להשריש ערכי ציונות כבר מהגן"
(צילום: דוברות עיריית ראשל"צ)

אחרי שנתיים ללא חגיגות עצמאות בשל הגבלות הקורונה, ילדי הגנים בראשון לציון חגגו בהתלהבות יום הולדת 74 למדינת ישראל. ילדי ארבעת הגנים באשכול שבשכונת רביבים בראשון לציון, הזמינו היום (שלישי) את סגן ראש העיר אבי חיים וסגנית ראש העיר ליאל אבן זוהר, ויחד ערכו טקס הנפת דגל ישראל לראש התורן שהוצב ברחבת אשכול הגנים, שיהפוך לטקס קבוע אחת לשבוע.
ילדי הגנים ממשיכים את המסורת שהחלה לפני כ-140 שנה, בשנת 1885, כשדגל הוצב ביישוב העברי בארץ ישראל, בחגיגות שלוש שנים להיווסדה של המושבה ראשון לציון. ישראל בלקינד הניף אז את הדגל שתפרה פאני מאירוביץ. הדגל כונה "דגל ראשון לציון", והוא מזכיר בצורתו ובמתכונתו את דגל ישראל שהניפו ילדי הגנים.
2 צפייה בגלריה
גני הילדים בראשל"צ חוגגים עצמאות 74
גני הילדים בראשל"צ חוגגים עצמאות 74
גני הילדים בראשל"צ חוגגים את יום העצמאות
(צילום: דוברות עיריית ראשל"צ)
2 צפייה בגלריה
המתמודדים הצעירים לבחירות המקומיות
המתמודדים הצעירים לבחירות המקומיות
"חשוב שהילדים יהיו גאים בסמלי המדינה". קינסטליך
(צילום: עידו ארז)
סגן ראש העיר חיים שיזם את ההצעה להציב את דגל ישראל גם בגנים, ולא רק בבתי הספר התיכוניים ומוסדות ציבור כפי שנהוג היום אומר כי בשנה הקרובה תושלם הצבת הדגל ב-210 מתחמי גנים ברחבי העיר. ילדי הגנים במתחם הניפו את דגל ישראל לראש התורן לפי כל כללי הטקס, שרו שירי עצמאות כשלראשם בנדנה לבנה, והניפו את דגלוני העצמאות שקיבלו.
את חגיגית העצמאות וטקס הנפת דגל ישראל סיימו בשירת ההמנון. מראש העירייה, רז קינסטליך, נבצר להגיע לטקס המרגש. במקום, הוא שלח את ברכתו: "חשוב לנו שהילדים בעיר יהיו גאים בסמלי המדינה שלנו, ולכן החלטנו להציב תורן ודגל בכל הגנים בעיר ולקיים אחת לשבוע טקס עם שירת התקווה. כילד אני זוכר את ההתרגשות בכל פעם שקיימנו טקס כזה בבית הספר, ואני בטוח שגם כיום הילדים יחוו אותו דבר".
סגן ראש העיר חיים, שיזם את הרעיון, אמר כי "אני מאמין שאת הערכים של ציונות ואהבה למולדת משרישים מהגן וכשעושים את זה מוחשי, זה מלמד עוד יותר". עידית דפדי, מדריכה מרחבית במתחם הגנים, סיפרה: "התרגשנו יחד עם הילדים בטקס, אני בטוחה שהצעד הזה של עיריית ראשון לציון ייטיב עם הילדים ויאפשר לצוותים לנהל עם הילדים טקסים שבועיים בחיבור למורשת, לערכים ולעיר שלנו".