חיילת כבת 20 נפצעה אחר הצהריים (שבת) באורח קשה מפגיעת רכב סמוך לצומת צריפין. מהמשטרה נמסר זמן קצר לאחר מכן כי סמוך לצומת נעצרו תושב רהט ותושב קלקיליה בחשד למעורבות בתאונת הדרכים. סריקות אחר חשוד שלישי שנמלט מהרכב.
2 צפייה בגלריה
תאונה בש"ג בבסיס צריפין
תאונה בש"ג בבסיס צריפין
זירת התאונה
2 צפייה בגלריה
תאונה בש"ג בבסיס צריפין
תאונה בש"ג בבסיס צריפין
אין חשד לפיגוע
(צילום: מאיר תורג'מן )
"המשטרה חוקרת נסיבות תאונת דרכים סמוך לצריפין במסגרתה רכב פגע בהולכת רגל, לאחר שעל פי החשד לא נענה לניידת תנועה", נמסר בהודעת המשטרה. על פי החשד הראשוני, לא מדובר בפיגוע.
דובר צה"ל מסר כי "החיילת נפצעה במהלך שמירה, כתוצאה מפגיעת רכב שנחקרת במשטרה. משפחתה עודכנה".
תחילתו של האירוע כאשר מתנדבים של משטרת התנועה הארצית זיהו בתחנת דלק רכב שהיושבים בו עוררו את חשדם. הם סימנו לנהג לעצור, אך זה המשיך בנסיעתו. לפי הנחיות אגף התנועה, המתנדבים לא ניהלו מרדף ועקבו מרחוק אחרי הרכב ודיווחו עליו. הרכב החשוד יצא מראשון לציון לכביש 44 ומשם לכיוון בסיס צריפין. החשוד השלישי, ככל הנראה תושב קלקיליה, נמלט רגלית מזירת הדריסה והמשטרה פתחה אחריו בסריקות.
חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לצעירה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים שמיר (אסף הרופא) כשהיא בהכרה מעורפלת וסובלת מפגיעה רב-מערכתית.
ד"ר גל פחיס, מנהל המחלקה לרפואה דחופה, מסר כי "לחדר טראומה הגיעה צעירה כשהיא סובלת מפגיעה רב-מערכתית, עברה הערכה וטיפול ראשוניים על ידי הצוותים הרפואיים והסיעודיים ולאחר מכן הועברה לחדר ניתוח. מצבה קשה, אך יציב".
פרמדיקית מד"א נטע ליברמן והחובשים של מד"א עבד עיסאוי ונועה ויספיש סיפרו: "הפצועה שכבה על הכביש בסמוך לרכב כשהיא בהכרה מעורפלת וסובלת מפציעות מדממות בגופה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וקיבועים, הכנסנו אותה לאמבולנס ובתוך רגעים בודדים פינינו אותה לחדר הטראומה בבית החולים שכבר היה ערוך לקליטתה".