תיעוד: הנהג דרס למוות את מסיקה ונמלט מהמקום

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד שלומי לוי (21) מטירת כרמל בגין המתה בקלות דעת של מירי מסיקה בת ה-48, שנהרגה בתאונת "פגע וברח" בעיר מפגיעת רכב שאותו גנב לוי - שלאחר מכן נטש אותו ונמלט מהמקום מבלי להגיש לה עזרה.
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד דורית לוי פרנק לבית המשפט המחוזי בחיפה, ב-25 באוגוסט פרץ לוי לרכב בטירת כרמל וגנב ממנו מפתח ושלט שהיה מונח בתוכו ושייך לרכב אחר. באמצעות השלט פרץ לוי את הרכב השני, ועל אף שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה - החל לנהוג בו ברחבי העיר.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בטירת כרמל
זירת תאונת הפגע וברח בטירת כרמל
זירת התאונה בטירת כרמל
(צילום: דוברות המשטרה)
מכתב האישום עולה כי במהלך נסיעתו פגע לוי ברכב שחנה בצד, חצה צומת ברמזור אדום ופגע בעמוד שמוצב על אי תנועה. לוי המשיך בנסיעתו במהירות, איבד שליטה על הרכב, סטה מכיוון נסיעתו, עלה על שטח ההפרדה ופגע בעמוד תמרור. הוא המשיך בתנועה לנתיב הנגדי, פגע במנוחה, תושבת טירת כרמל גם היא, שחצתה את הכביש במעבר החצייה - ומותה נגרם במקום.
למרות שידע כי פגע במנוחה, לוי המשיך בנסיעה ונעצר רק כשהרכב נתקע על חומת אבן. לאחר מכן הוא יצא מהרכב וברח מהמקום. בהמשך הוא נעצר על ידי המשטרה בביתו.
ללוי יוחסו עבירות של המתה בקלות דעת, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא ביטוח, פריצה לרכב לשם גניבה, ניסיון לפריצה לרכב לשם גניבה, גניבת רכב, גרימת נזק לרכוש, אי ציות לתמרור אור אדום ואי מתן זכות קדימה במעבר חצייה. במקביל הוגש נגדו גם בקשת מעצר עד תום ההליכים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: דריסה למוות של תושבת טירת הכרמל
תיעוד: דריסה למוות של תושבת טירת הכרמל
לוי מואשם בין היתר בהמתה בקלות דעת, הפקרה ונהיגה ללא רישיון נהיגה
לפני שלושה ימים מפקד מרחב כרמל, ניצב-משנה אלי מגן, סיפר כי מסיקה מצאה את מותה בדרך טרגית ואכזרית בעת שירדה בשעת בוקר מוקדמת מאוד מביתה כדי לזרוק את פח האשפה, ומשם להמשיך לסליחות. "הנהג הפוגע נטש אותה שם במצב אנוש וברח מהמקום", הסביר מגן. "מכונית השברולט המסחרית נותרה במקום התאונה".
לדברי מפקד תחנת טירת כרמל, סגן-ניצב ארז לחמיש, מדובר היה בזירה קשה. "התאונה התרחשה ממש מתחת לחלון ביתה של המשפחה", ציין. לדבריו, "אמה של המנוחה, אחותה ובני משפחה נוספים הגיעו לזירה וראו אותה דקות לאחר הפגיעה. זה היה קשה ביותר. כבר בזירה הבטחתי למשפחה שנעשה הכל כדי לתפוס את הנהג הפוגע". במשטרה אמרו עוד כי באופן מצמרר אביה של מירי מסיקה נהרג גם הוא בתאונת דרכים, מספר שנים לפני מותה.