"אנחנו בשלבים הסופיים של החקירה, שהממצאים שלה יועברו לאגף חקירות ומודיעין וליועצת המשפטית לממשלה בשל מראית העין של חשש לניגוד עניינים בין לובשי המדים שצריכים להחליט בתאונה שבה היה מעורב נהג השר". כך אמר היום (שני) ל-ynet גורם בכיר במשטרה בהתייחס לתאונת הדרכים בחודש שעבר ברמלה שבה נפצע קל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שרכבו עבר באדום והתנגש ברכב אחר שחצה צומת באור ירוק.
1 צפייה בגלריה
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
הפצוע מהתאונה של איתמר בן גביר בבית החולים
השר בן גביר, זירת התאונה והפצוע מהרכב השני
(צילום: אלכס קולומויסקי, שמוליק דודפור)
לפי הגורם הבכיר, חקירת התאונה עצמה הסתיימה בכל הקשור לאיסוף העדויות וניתוח הראיות בזירה. אגף החקירות והמודיעין יערב בהחלטה על הגשת כתב אישום את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, מאחר שבן גביר הוא השר הממונה על החוקרים. בוחני תאונות הדרכים גבו עדות פתוחה מהשר.
מיד לאחר התאונה, שאירעה בצאת פמליית השר מזירת פיגוע ברמלה, הסבירו בלשכתו של בן גביר כי נהגו משה אייכנשטיין נסע נסיעה מבצעית בשל דרגת האיום הגבוהה על חיי השר, שמאפשרת לו נסיעה באור אדום בצומת. בן גביר מצידו, אמר אתמול בריאיון לגלי צה"ל: "אני לא בטוח שהנהג שלי אשם בתאונה ולא הנהג השני. עם כל הכבוד, רואים בסרטון שהנהג שלי צריך לנסוע באדום במקומות שאני מאוים".
בהתייחס לנהג הצעיר של הרכב השני, שבו התנגש רכב השר, אמר בן גביר: "גם כשאתה עובר בירוק, כשאתה נכנס לצומת, עדיין צריך להסתכל ימינה-שמאלה, לראות שהצומת פנוי. ככה מלמדים בכל בית ספר לתנועה". התבטאות בן גביר אינה במקומה מאחר שמדובר בשר שאחראי על השוטרים ומביע בזמן התנהלות החקירה עמדה מי לדעתו אשם בתאונה.
זאת ועוד, מקומה של ההתבטאות בחדרי החקירות, אצל בוחני התנועה שחוקרים את התאונה. ההתבטאות הפומבית של בן גביר, שמטיל את האחריות על הנהג שעבר בירוק, מסמנת כיצד לדעתו אמורה החקירה להסתיים. היה ראוי שהשר לא יביע עמדה בחקירה מתנהלת, כל עוד הוא מעורב בה כעד.
תיעוד התאונה ברמלה

מבחינת בדיקת נסיבות התאונה מדובר בחקירה פשוטה וקלה להכרעה אחרי גביית העדויות והראיות בשטח. ואולם, המקרה הנוכחי הפך ל"תפוח אדמה לוהט" לנוכח העובדה ששוטרים צריכים לחקור תאונה שבה היו מעורבים השר הממונה ובתו שישבו לא חגורים במושב האחורי. הרכב התהפך לאחר שהשר הגיע לזירת פיגוע הדקירה שבו נפצעה נערה קשה.
גורמים שמעורים בתיק החקירה, סיפרו כי נהג הרכב שעבר בירוק לא יישא באחריות כלשהי לתוצאות התאונה. לפי כל ההערכות, נהגו של בן גביר, אייכנשטיין, בעל עבר תעבורתי עשיר, חצה כאמור את הצומת ברמזור אדום ופגע ברכב השני שנהגו נפצע. מבחינת החקירה, גם בנסיעה מבצעית, כשנהג של שר חוצה רמזור באור אדום, עליו להיכנס לצומת בזהירות רבה.