בוקר של אש בצפון: יותר ממאה רקטות נורו הבוקר (שלישי) משטח לבנון לכיוון הגולן, במה שנראה כאחד המטחים הכבדים מאז בוקר שבעה באוקטובר.
יירוטים בגולן ובגליל העליון

תיעוד: צה"ל תוקף משגרים מהם בוצע ירי לעבר רמת הגולן
(צילום: דובר צה"ל )

2 צפייה בגלריה
נפילות בגולן
נפילות בגולן
נפילות בשטחים פתוחים בגולן
2 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות בלבנון
70 רקטות נורו בסביבות השעה 07:00, אז הופעלו אזעקות בשורת יישובים בצפון הגולן ובאצבע הגליל. המועצה האזורית הגליל העליון הודיעה בהמשך כי "בוצעו מספר יירוטים וזוהו נפילות בשטחים פתוחים", והוסיפה כי "לא דווח על נזק או נפגעים בגוף". כשעה מאוחר יותר זוהה מטח נוסף שבו הופעלו התרעות בשטחים פתוחים בלבד ביישומון פיקוד העורף, לאחר שכ-30 רקטות נורו מלבנון. המטחים הכפולים נועדו בעיקר כדי לבחון את יכולות כיפת ברזל, ולהרוות את סוללותיה.
לאחר מכן הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח על תקיפות ארטילריה בחולא ובמרכבא שבדרום לבנון. כמו כן, דווח על תקיפות אוויריות של יעדי חיזבאללה באזור חצביא וחולא - ודובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו שלושה משגרים שמהם בוצעו שיגורים לעבר רמת הגולן.
בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נפגש עם משלחת חמאס בראשות בכיר חמאס חליל אל-חיה. חיזבאללה לא עדכן מתי התרחשה הפגישה, אך נמסר כי היא עסקה "בהתפתחויות בעזה ובגדה, בחזיתות התומכות ובמשא ומתן לעצירת התוקפנות בעזה".
"עד עכשיו כבר היה צריך להיות דד-ליין". איתן דוידי ל-ynet
(צילום: שמוליק דודפור)

איתן דוידי, יו"ר ועד מושב מרגליות שבאצבע הגליל, סיפר בריאיון ל-ynet כי "באופן כללי אין לנו התרעות. הירי פה הוא ישיר ואם יש אזעקה זה יוצא דופן. בשבוע שעבר נהרג אצלנו עובד זר מהודו ושבעה נוספים נפצעו. עברנו טרגדיה, זה הסיפור של הצפון.
"אנחנו יודעים שבדרום יש מלחמה עיקשת וצודקת, אבל אנחנו לא רואים פה הגברת כוננות. להפך. מדינת ישראל לא לוקחת שום החלטה, עד עכשיו כבר היה צריך להיות דד-ליין", אמר.
ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, אמר כי "מדינת ישראל איבדה את כוח ההרתעה שלה ולא מצליחה להחזיר אותו. הפעילות של צה"ל בלבנון תחת ההנחיה 'לא להצית אש גדולה מדי' משולה למי שצועק 'תחזיקו אותי, תחזיקו אותי, אחרת...'
לדבריו, "ממשלת ישראל חייבת לשנות את כללי המשחק בגבול הצפוני לייצר בפועל שטח נקי מחיזבאללה מצפון לגבול ולא פחות חשוב מכך, ליצור הרתעה אמיתית - כולל פגיעה משמעותית בשטחים הבנויים הקרובים לגבול, שחלקם הגדול משמש כעמדות תצפית וירי של החיזבאללה".