האיומים של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לפגוע גם בקפריסין, במקרה שזו תפתח את שדות התעופה שלה עבור ישראל אם תיפתח מלחמה בין ארגון הטרור לצה"ל, הדהדו אתמול (יום רביעי) גם בכותרות באי השכן. נשיא קפריסין, ניקוס כריסטודולידס אמר כי אמירותיו של נסראללה "לא משקפות את המציאות" - והבהיר כי ארצו "לא מעורבת בעימותים צבאיים, וממקמת את עצמה בצד של הפתרון, ולא הבעיה".
לדברי כריסטודולידס, קפריסין נמצאת בעמדה של כזו שמסייעת הומניטרית, ולדבריו, "העמדה הזו מוכרת בעולם כולו - ובפרט בעולם הערבי". עוד אמר הנשיא הקפריסאי כי "המסדרון ההומניטרי (לעזה) הוא הראיה למחויבות שלנו לשלום וליציבות. קפריסין היא לא חלק מהבעיה - אלא חלק מהפתרון".
3 צפייה בגלריה
ניקוס כריסטודולידיס
ניקוס כריסטודולידיס
נשיא קפריסין כריסטודולידס. הפתרון, לא הבעיה
(צילום: רויטרס)
נשיא קפריסין אמר כי ארצו פתוחה לערוצים דיפלומטיים עם ממשלת לבנון - ואף עם ממשלת איראן. את דברי נסראללה הגדיר "מדאיגים", אבל הוא דחה את הטענות שארצו מעורבת בצורה כלשהי בפעילות צבאית: "קפריסין לא משתתפת באירועים צבאיים". הוא ציין עוד כי קפריסין מתכננת לדון בנושא בערוצים הדיפלומטיים גם עם מדינות אחרות. "המעשים שלנו שקופים. אנחנו מפגינים את המחויבות שלנו להיות חלק מהפתרון", הוסיף.
באתר החדשות "סייפרוס מייל" הקדישו לאיומי נסראללה את הכותרת הראשית. באתר החדשות "סייפרוס מייל" הקדישו לאיומי נסראללה את הכותרת הראשית. "מנהיג חיזבאללה מאיים על קפריסין", נכתב בכותרת - ותחתיה: "מנהיג חיזבאללה הלבנוני איים על קפריסין לראשונה, כשאמר שיראה בה "חלק מהמלחמה". בפילניוז הקפריסאי צוטט נסראללה בכותרת, בעודו אומר כי חיזבאללה יראה בקפריסין "חלק מהמלחמה".

"אם קפריסין תאשר זאת, היא תהיה חלק מהמלחמה"

בנאום שהוקדש בעיקר לאיומים על ישראל לנוכח האפשרות למלחמה כוללת באזור, אמר מזכ"ל חיזבאללה נסראללה: "יש לנו מידע שישראל משתמשת בשדות תעופה בקפריסין לאימונים, הם ישתמשו בשדות האלה במקרה של מלחמה. אם קפריסין תאפשר זאת, היא תהיה חלק מהמלחמה. אנחנו ממשיכים לתמוך בעזה ומוכנים לכל האפשרויות. כלום לא מפחיד ולא יעצור אותנו מהחובה הזאת".
בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו כי ככל הידוע קפריסין לא מציעה מתקני יבשה או בסיסים לאימוני צה"ל. עם זאת, בעבר אפשרה קפריסין לישראל להשתמש במרחב האווירי העצום שלה כדי לבצע מדי פעם תרגילים ואימונים אוויריים, אך זה מעולם לא קרה בזמן מלחמה.
בנאומו איים נסראללה להרחיב את טווח התקיפה של ארגונו בשטח ישראל. "הכטב"ם 'הודהוד' (שתיעד תשע דקות וחצי של אזור מפרץ חיפה) הגיע עם מידע שטרם פרסמנו. מה שפורסם הוכן ממשימה של שעות ארוכות. יש לנו שעות ארוכות של צילום חיפה, מה שאחרי חיפה ואחרי-אחרי חיפה", אמר נסראללה יותר משמונה חודשים אחרי שארגונו הצטרף לחמאס בעזה במלחמה מול ישראל.
הוא אמר עוד: "איומי המלחמה נגד לבנון לא מפחידים אותנו, הכנו את עצמנו לימים הכי קשים. האויב יודע מה מצפה לו, אז הוא נרתע תשעה חודשים. מה שעשינו בחזית חסר תקדים, הישראלים יודעים שיש לנו בנק מטרות שיערער אותם. לא יהיה מקום בישראל שהטילים והכטב"מים שלנו לא יגיעו אליו. לכל כטב"ם מטרה, לכל טיל מטרה. האויב יודע שמה שמצפה לו בים התיכון גדול מאוד. הוא יודע שהוא צריך לחכות לנו ביבשה, בים ובאוויר. חיזבאללה יילחם ללא גבולות במקרה של מלחמה".
פורסם לראשונה: 22:30, 19.06.24