הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ישתתף וינאם בפסגה הלאומית של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית (IAC) בוושינגטון בשבוע הבא, וזאת כחלק מהמאמץ שלו להגדיל את התמיכה בו של יהודים וישראלים בעלי זכות בחירה בבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר. גם הנשיא ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הוזמנו לדבר בכנס, אך לא אישרו את הגעתם לפי שעה.
האריס וטראמפ מדברים על ישראל
(צילום: מתוך ABC news)

הפסגה הלאומית של IAC הפכה לוועידה הפרו-ישראלית הגדולה ביותר באמריקה, ומצפה השנה למשוך קרוב ל-4,000 משתתפים מהקהילה היהודית והישראלית, כולל סטודנטים רבים, שיכבדו את הקורבנות והגיבורים של 7 באוקטובר ויציינו כמעט שנה מאז הטבח.
האירוע יכלול מחוות לגיבורים, לניצולים ולמשפחות חטופים. כמו כן יהיה אירוע הצדעה לצה"ל, פאנל מומחים לאתיקת הלחימה של צה"ל והוקרה לחטופים לשעבר ששוחררו משבי החמאס.
הפסגה תתמקד גם בזהות היהודית, במאבק באנטישמיות, בטכנולוגיה ובחדשנות הישראלית, בברית ארה"ב-ישראל והיבטים נוספים של החוויה היהודית והישראלית-אמריקנית. הדוברים והפאנלים בכנס יכללו מקבלי החלטות ומובילי מחשבה מזירות הממשל, העסקים, האקטיביזם, החינוך, העיתונות, הפילנתרופיה והטכנולוגיה.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ בעצרת למען המאבק באנטישמיות בניו ג'רזי
דונלד טראמפ בעצרת למען המאבק באנטישמיות בניו ג'רזי
דונלד טראמפ בעצרת למען המאבק באנטישמיות בניו ג'רזי
(צילום: AP Photo/Julia Nikhinson)
בין הדוברים שיופיעו בכנס: דאגלס מאריי, עיתונאי, סופר רבי מכר ותומך ישראל נודע; אנדריי קוזלוב, שהוחזק כבן ערובה של חמאס ושוחרר בחילוץ נועז של צה"ל; רזא פהלווי, נסיך הכתר של איראן ובנו של השאה האחרון; שגרירת ארה"ב למעקב ולמלחמה באנטישמיות דבורה ליפשטדט; נציג יו"ר הוועידה הרפובליקנית בבית הנבחרים אליס סטפניק; חבר הקונגרס הדמוקרטי והפרו ישראלי ריצ'י טורס; שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג; עורך הדין אלן דרשוביץ, המשפיענית מונטנה טאקר, השחקן האוסטרלי נתנאל בוזוליק, השחקן מייקל רפפורט ועוד.
"בשנה האחרונה, ישראל והעם היהודי היו במלחמה בשדה הקרב, בקמפוסים בקולג'ים, בתקשורת וברשתות החברתיות", אמר מנכ"ל IAC, אילן קאר, השליח המיוחד של ארה"ב לשעבר למעקב ולמלחמה באנטישמיות.
"הפסגה השנה מספקת הזדמנות קריטית לקהילה שלנו להתאחד עם מיקוד ומטרה. יחד נאמץ את משפחות הנופלים ובני הערובה, נצדיע לגיבורי צה"ל המגינים על ישראל יומם וליל, נתמוך בסטודנטים המתמודדים על ישראל בקמפוס, ונכיר בלוחמים על מעמדה העולמי של ישראל. והכי חשוב, כשאנחנו מתקרבים ליום השנה הראשון לטבח הנורא ב-7 באוקטובר, נתאחד כעם אחד, בקול אחד, כדי להכריז: עם ישראל חי".