משרד הבריאות הודיע אמש (ה') כי בשבוע הבא יחל השלב הראשון של הבדיקות הסרולוגיות לילדים בגילאי 12-3. בשלב הראשון מבצע הבדיקות יתקיים רק בערים אלעד, בני ברק, מודיעין עילית, ובית שמש. בערים הללו ובשאר הארץ ייפתחו ביום ראשון הקרוב הלימודים במגזר החרדי. את המבצע יובילו יחדיו משרדי הבריאות, הביטחון והחינוך, לצד פיקוד העורף והרשויות המקומיות.
1 צפייה בגלריה
בדיקות הדם ייעשו בליווי ההורים. אילוסטרציה
בדיקות הדם ייעשו בליווי ההורים. אילוסטרציה
בדיקות הדם ייעשו בליווי ההורים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מטרת המבצע: להעניק אישור מחלים לילדים שיימצאו עם נוגדנים בכמות המעידה על היותם מחלימים מקורונה, ובכך למנוע מהם את הצורך להיכנס לבידוד אם נחשפו לחולה מאומת.
הבדיקה הסרולוגית תאפשר לאותם ילדים שהתברר כי נשאו בעבר את הנגיף גם כניסה קבועה למקומות ואירועים הפועלים על-פי התו הירוק - שמיום ראשון הקרוב יורחב ויחול בכל מקום סגור, ובכל מספר של נוכחים (אם כי ילדים עד גיל 12 יוחרגו ממנו ממילא, עד 20 באוגוסט).
במשרד החינוך קיוו באחרונה לבצע את הבדיקות הסרולוגיות ל-1.6 מיליון תלמידים בגילאי גן ועד כיתה ו', אך לא ברור אם יש לכך מקור תקציבי. בהודעת משרד הבריאות אמש לא צוין לוח זמנים להרחבת המבצע לערים נוספות.
מנכ"ל משרד החינוך על מתווה הלימודים בדיון בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)

עם זאת, מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק אמר אמש בשיחה עם ynet כי בספטמבר יימשך המבצע במגזר הערבי - שלומד באופן מלא בחודש זה. לאחר החגים ועד מחצית אוקטובר, המבצע יימשך גם במגזר הכללי. עד אמצע אוקטובר, כך העריך סלוביק, ניתן יהיה לבדוק סרולוגית את כל 1.6 מיליון התלמידים בגילאים המדוברים.
לפי משרד החינוך, כ-50,000 בדיקות סרולוגיות זמינות כבר עתה עבור הפיילוט. בשבוע הבא, כך ציין המנכ"ל, צה"ל ירכוש עוד 200,000 בדיקות. סלוביק ציין כי במשרד החינוך מעריכים שלפחות 30% מהתלמידים יימצאו מחלימים או א-סימפטומטיים.
במשרד הבריאות הדגישו כי הבדיקה הסרולוגית תינתן חינם. היא מתבצעת באמצעות בדיקת דם הנלקח מהאצבע, ואיננה מיועדת לאתר תחלואה סמויה אלא להקל על ילדים שהחלימו מבלי שידוע להם שחלו. הבדיקות לילדים יתקיימו בליווי הורה.
פורסם לראשונה: 23:15, 05.08.21