שעות אחרי התקיפה הדרמטית בלב הדאחייה, גורם ישראלי מעריך כי "סבירות גבוהה מאוד שבכיר חיזבאללה חוסל" - בצל דיווחים סותרים על גורלו של בכיר חיזבאללה פואד שוכר, שלפי הדיווחים היה היעד לתקיפה התגובה לטבח במג'דל שמס. ניסיון החיסול, לפי הדיווחים בלבנון, בוצע על ידי כלי טיס ששיגר שלושה טילים לעבר בניין בן ארבע קומות. הגורם הישראלי הוסיף: "אם היה בבניין - הוא כבר לא איתנו".
שידור ישיר מהדאחייה בביירות (צילום: רויטרס)

נזקי התקיפה בביירות
(צילום: רויטרס)

4 צפייה בגלריה
פואד שוכר חאג' מוחסן
פואד שוכר חאג' מוחסן
יעד החיסול, פואד שכר
4 צפייה בגלריה
תקיפה בדאחייה בביירות
תקיפה בדאחייה בביירות
תיעוד מההרס בביירות
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
4 צפייה בגלריה
הערכת מצב ביטחונית בקריה לאחר התקיפה בדאחייה
הערכת מצב ביטחונית בקריה לאחר התקיפה בדאחייה
הערכת המצב בקריה, הערב
(צילום: חיים צח, לע"מ)

עוד על ניסיון החיסול בביירות:

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס הערכת מצב בקריה, בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ונוספים בצמרת מערכת הביטחון.
הדיווחים הסותרים על גורלו של הבכיר בחיזבאללה הגיעו משלל מדינות. ברשת "אל-חדת'" הסעודית נטען תחילה שהוא שרד, אך לאחר מכן מסרו מקורות כי הוא חוסל וגופתו הועברה לבית חולים מאובטח. גם הרשת הלבנונית MTV דיווחה כי הוא חוסל. בסוכנות "ספוטניק" הרוסית, ברויטרס ובתסנים האיראנית, מנגד, דווח כי הוא שרד את התקיפה. בכיר בממשלת לבנון אמר לרשת CNN האמריקנית כי שוכר שרד את ניסיון החיסול.
לפי דיווח בערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד", בתקיפה נהרגה אישה ונפצעו 10 בני אדם. עם זאת, ברשת NBN הלבנונית דווח מעט מאוחר יותר כי בתקיפה נהרגו שני בני אדם ונפצעו יותר מ-30, בהם ילדים, וזמן קצר לאחר מכן עדכן משרד הבריאות בלבנון כי 68 נפצעו, בהם חמישה באורח אנוש. ב"אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח מפי גורם המקורב לחיזבאללה, כי רגע לפני התקיפה, הארגון נקט באמצעי אבטחה בדאחייה ואל-בקאע, לקראת כל תקיפה ישראלית, במיוחד באתרים שיכולים להיות יעד.
תושב האזור, שמתגורר במרחק של כ-200 מטרים מהבניין שהופצץ, סיפר כי האבק מהמתקפה "כיסה הכל", ושהחלונות בדירתו של בנו נשברו מההדף. "ואז אנשים ירדו לרחוב כדי לבדוק מה קרה למשפחות שלהם. היה הרבה הרס", סיפר. נהג המונית מוחמד עוואדה (52) סיפר ל"ניו יורק טיימס" כי "הגעתי הביתה ופתחתי את הדלת, ואז שמעתי קול כמו של רעם, ואז היה פיצוץ גדול. כולם ברחוב התחילו לצעוק ולצרוח, זה הרגיש כאילו אנחנו כבר במלחמה.
על רקע הטענות לכישלון, אם אכן חוסל יעד התקיפה, מדובר בחיסול המשמעותי ביותר במלחמה בצפון. המפקד הבכיר המכונה "חאג' מוחסן" מקביל בחשיבותו לראש הזרוע הצבאית של חמאס עזה, מוחמד דף, ולמעשה מהקרובים ביותר למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בפועל, שוכר הוא השני בחשיבותו בארגון, וגם המפקד על כל המערכים האסטרטגיים של חיזבאללה.
4 צפייה בגלריה
תקיפה בדאחייה בביירות
תקיפה בדאחייה בביירות
(צילום: EPA/WAEL HAMZEH)
צה"ל לקח אחריות על התקיפה הממוקדת בביירות, של "המפקד האחראי לרצח הילדים במג׳דל שמס והרג אזרחים ישראלים רבים", לפי הודעת דובר צה"ל. שר הביטחון יואב גלנט התייחס למתקפה, וצייץ בעברית ובאנגלית: "חיזבאללה חצה את הקו האדום". התקיפה היא התגובה לטבח, ולא צפויה תגובה נוספת. קשה לחזות בינתיים כיצד ארגון הטרור השיעי יגיב. במהלך ישיבת הקבינט השרים לא עודכנו על היעד הזה, ונמנעו מלעדכן אותם גם לפני ביצוע הפעולה - מחשש להדלפות.