תיעוד הירי בכפר כנא

פחד בכפר כנא לאחר הירי אתמול (שבת) אחר הצהריים שבו נפצעו שישה בני משפחה. שני רעולי פנים נכנסו לחצר בית בשעה ש-23 בני משפחה ישבו שם לארוחה. זוג נשוי ושלושה מילדיהם נפצעו מהירי, יחד עם שני קרובי משפחה נוספים. האב ובתו בת ה-29 נפצעו באורח קשה. בתיעוד נוסף מהמקום נראים שני רעולי פנים מגיעים לחצר, יורים – ונמלטים.
בתיעוד אחר מהמקום נראים אישה וילדים רצים ברחוב בבהלה, לרקע קולות ירי. הרכב שבו ככל הנראה נסעו היורים אותר עולה באש סמוך לבתים ביישוב. רשיד, בנו של הפצוע קשה, שלא נפגע מהירי בעצמו, סיפר ל-ynet כי "בכל יום שבת אנחנו יושבים באותו מקום, ולצערי שני מחבלים כמעט רצחו אותנו. לא יכול להיות שאנחנו לא יכולים לשבת בחצר הבית עם ביטחון אישי. לא עשינו כלום ולא קיבלנו איומים".
תיעוד מכפר כנא: אישה וילדים נמלטים לרקע קולות ירי

4 צפייה בגלריה
תיעוד הירי בכפר כנא
תיעוד הירי בכפר כנא
תיעוד מהירי בכפר כנא
בינתיים, הבוקר כבר התרחש אירוע נוסף - כשגבר כבן 30 נרצח ביריות סמוך לשעה 06:21, בעת שנסע בכביש 805 בין עראבה לסכנין. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים בנהריה כשהוא סובל מפציעות חודרות ועובר החייאה, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שוטרים סורקים באזור אחר חשודים. הקורבן מוכר למשטרה, ולמעשה היה "אסיר ברישיון" - אדם ששוחרר ממאסר אחרי ניכוי שליש, והוטלו עליו תנאים מגבילים בעקבות זאת, שאם יפר אותם הוא עלול לשוב ולרצות מאסר בין כותלי הכלא.
תושבי כפר כנא סיפרו אתמול אחרי הירי כי הם חוששים לחייהם בשל מקרי הירי שלא נפסקים. אם בעבר פחדו להיפגע ברחוב, כעת הירי מגיע גם לבתים. "החיים בכפר כנא הפכו למסוכנים", אמר תושב השכונה שבה מתגוררת המשפחה. "כמעט כל יום יש ירי ופצועים ואין מי שיעצור את הסכסוכים. הם יורים בתוך בתי העסק ולעבר בתים ומשרדים. אני לא יוצא מהבית בגלל הירי. אין שליטה והיום מי ששולטים הם החמושים, אנחנו החפים מפשע נפגעים או נרצחים".
תושבת היישוב סיפרה כי "לפני פחות מחודש יצאתי יחד עם שני ילדיי לקנות מזון ואז ראינו רעולי פנים יורים לעבר בית עסק. כמעט רצחו אותנו. מאז המקרה אנחנו לא יוצאים מהבית. עדיף להיות בכלא כי שם לפחות יודעים שלא נפגעים מירי, כשאנחנו בבתים בכל רגע עלולים להיפגע מכדור".
לואי, קרוב משפחה של הפצועים ותושב כפר כנא, מספר על הירי
(צילום: חסן שעלאן)

לואי, אחיינו של האב שנפצע קשה, סיפר על אירוע הירי: "הגיע רכב מאזדה עם שני מחבלים והתחילו לירות. אחר כך הגיעו לפה כוחות גדולים של המשטרה, אבל הם כבר יצאו ולא קיבלנו כלום. הם אפילו לא רדפו אחרי המחבלים". הוא הוסיף כי "היו שם גם ילדים. לאן הגענו? איפה הביטחון? כולנו משלמים מיסים - ולא מקבלים כלום. כולם במגזר שלנו חיים בפחד. אפילו בשטחים חיים בביטחון יותר מאיתנו".
לדברי לואי, "אנחנו לא יודעים כלום, אף אחד לא יודע מה הרקע - לא היו איומים". לקרוב המשפחה אין גם אמון שהמשטרה תסייע במקרה: "אני לא מצפה שהיא תעצור את החשודים. התיק הזה ייסגר כמו כל התיקים. אני בטוח שלא נקבל כלום. זה ממש טרור, הממשלה מדברת על טרור בשטחים, אבל יש לנו טרור פה. מה תעשה הממשלה? מה? תיק נפתח ותיק נסגר, ככה זה כל יום. בלי ראיות ובלי כלום, בלי תוצאות. עד מתי?".
הנזק שנגרם לרכב מהירי בכפר כנא

תושב אחר אמר כי "לפני כשנה וחצי נרצחה רזאן עבאס (17) מכדור תועה בזמן חילופי אש ולפני חודשיים נרצחה ביאן עבאס (29) כשירו לעבר בית. גם חוסין עבאס (34) נרצח לפני כחודשיים כשנורה באמצע הכביש, ולמרות האסונות האלו היורים לא דופקים חשבון לאף אחד והם ממשיכים לסכן את חיינו". הוא הוסיף כי לא יתפלא אם "בימים הקרובים נשמע על נרצח ביישוב".
אישה אחרת אמרה כי "אני מתגוררת בשכונה שירו בה היום, יצאתי עם הילדים להוריי מחוץ ליישוב, זאת לא פעם ראשונה שיורים ומסכנים את החיים ואין מי שיטפל, לא המפכ"ל, לא השר ולא המשטרה. אצלנו היורים מסתובבים חופשי ועושים מה שבא להם כי יודעים שאין מי שיעצור אותם ואנחנו משלמים בחיינו".
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכפר כנא
אירוע ירי בכפר כנא
מכונית שלפי החשד שימשה את היורים
מופידה עסלי, תושבת כפר קרע שבנה ראמי נרצח בשבוע שעבר, התייחסה לירי הבלתי פוסק ברחובות. "איבדתי את הבן היקר לי. לא יודעת למה רצחו אותו. הוא אהב את האנשים, עזר ולא עשה רע ובסוף חטפו את נשמתו", היא סיפרה. "איך אני יכולה להמשיך את החיים בלעדיו? עוד לא מעכלת שהוא לא נמצא בבית".
בג'סר א-זרקא נפצע בשישי בערב צעיר באורח בינוני מירי. "כולנו בסכנת חיים", אמר תושב המקום. "זאת התחושה של הילדים, הנשים והמבוגרים. הוקמה אצלנו תחנת משטרה והירי והאלימות חוגגים. לא מורגש שהם מטפלים. כמה רציחות התרחשו בחודשים האחרונים ואפס עצורים".
4 צפייה בגלריה
תיעוד אירוע הירי בכפר כנא
תיעוד אירוע הירי בכפר כנא
אישה וילדים בורחים לרקע קולות הירי בכפר כנא, אתמול
הדיווח על הירי אתמול אחר הצהריים בכפר כנא התקבל בשעה 17:55 במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע. חובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו לפצועים טיפול ראשוני ופינו אותם לבית החולים האיטלקי בנצרת ולבית החולים פוריה בטבריה. שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בסריקות לאיתור החשודים בירי ובחקירת נסיבות המקרה.
חובש מד"א רביע חורי סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו המולה רבה. חברנו לכוחות המשטרה. ראינו שישה פצועים בדרגות פציעה שונות, התחלנו מיון ראשוני תוך מתן טיפול רפואי. גבר כבן 50 היה מחוסר הכרה, בת 29 נפצעה באורח קשה. נער כבן 17 נפצע באורח בינוני ושלושה נפצעו באורח קל, הם סבלו מפציעות חודרות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, ומתן תרופות ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים".
שמונה בני אדם נפצעו מירי בכפר כנא בתוך ארבעה ימים. ביום חמישי אלמונים פרצו לתוך אטליז ביישוב וירו לעבר שני גברים - ערבי ויהודי - שנפצעו באורח בינוני. השניים פונו לבית החולים פוריה שבטבריה, וכוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה. בתיעוד מהירי נראים שני החשודים פותחים באש לעבר שני הגברים, בעוד שאחד מהם יושב עם גבו אל הדלת. בתקרית נוספת, ביום רביעי נפצע גבר באורח בינוני מירי ביישוב.
הירי אתמול התרחש על רקע גל הרציחות שגבה כבר 159 קורבנות במגזר הערבי מתחילת השנה. בתקופה האחרונה כפר כנא סובל מאירועי אלימות ופשיעה חמורים: רק לפני כחודש נרצח במקום גבר, ונער נפצע מירי באורח בינוני. לפני שלושה חודשים נפצעו באורח קשה ילד ודודתו.
פורסם לראשונה: 23:31, 26.08.23