המטה לביטחון לאומי (המל"ל) פרסם הערב (רביעי) עדכון לציבור על אודות איומי הטרור כלפי ישראלים בחו"ל לקראת חגי תשרי, והזהיר בין היתר מאפשרות של הגברת המאמצים לפגוע בישראלים או ביהודים ב-7 באוקטובר הקרוב, יום השנה למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס.
2 צפייה בגלריה
מצרים ,קהיר הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל
מצרים ,קהיר הפגנה פרו פלסטינית נגד ישראל חרבות ברזל
הפגנה פרו-פלסטינית נגד ישראל
(צילום: רויטרס/Amr Abdallah Dalsh)
"במטה לביטחון לאומי מעריכים כי 7 באוקטובר צפוי להוות נקודת ציון משמעותית עבור ארגוני הטרור – בדגש על חמאס וגורמי ג'יהאד עולמי. המל"ל מעריך כי סביב מועד זה צפויה הגברה במאמצים למימוש פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים בחו"ל, הן באמצעות פעולה מתוכננת והן באמצעות יוזמות מקומיות ומפגעים בודדים", נמסר.
במל"ל ציינו כי החל מאוקטובר 2023 מזוהה עלייה חדה במוטיבציה ובמאמצים של גורמי הטרור, ופירטו שורה של פיגועים וניסיונות פיגועים במהלך השנה האחרונה – כמו גם את איומי הנקמה הרבים של איראן.
2 צפייה בגלריה
מעצר מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קליפורניה
מעצר מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קליפורניה
מעצר מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קליפורניה
(צילום: REUTERS/Mike Blake)
עוד נמסר כי "חצי האי סיני ממשיך להוות יעד מאוים מצד גורמי טרור – בעיקר לאור זיהויו ככזה אשר ממשיך עדיין להוות יעד תיירות לישראלים המגיעים לנפוש בחופי סיני, וזאת למרות פוטנציאל האיום הגבוה מצד גורמי טרור במרחב. יוזכר כי על סיני מוחלת אזהרת המסע ברמה 4 – איום גבוהה ויש להימנע מהגעה למרחב.
"לסיכום, המוטיבציה הגבוהה של גורמי הטרור השונים – איראן, חיזבאללה, חמאס וג'יהאד עולמי – לצד 'אווירת השנאה' נגד ישראלים ויהודים, בעקבות המלחמה, במדינות רבות בעולם, מגבירות משמעותית את הסיכון למימוש פיגועים מצד מפגעים בודדים/תשתיות עצמאיות ו/או פח"ע מאורגן נגד ישראלים/יהודים בחו"ל".

אלה המלצות המל"ל

"המל"ל מחדד ביתר שאת, את הסיכון בפרסום/שיתוף תכנים באופן נרחב, ברשתות חברתיות (פייסבוק, טלגרם, ווטסאפ, אינסטגרם, טיק טוק וכו') המעידים על שייכות/פעילות בכוחות הביטחון של ישראל (סדיר, מילואים, קבע וכו'). פעילות זו מגבירה את הסיכון כי הגורם שפרסם את התוכן או לחלופין מופיע בו, יסומן על ידי גורמים שונים כיעד לפגיעה. לכן, ממליץ המל"ל שלא להעלות לרשתות חברתיות, בשום צורה, תכנים המעידים על שירות בכוחות הביטחון, פעילות מבצעית או תכנים דומים.
הפגנה פרו פלסטינית בשיקגו
(צילום: נדב איל)

"כמו כן, במל"ל מחדדים בפני הציבור את הסכנות במתווי שיטוי וחטיפה, מבקשים לגלות ערנות כלפי פניות חדשות מצד גורמים שאינם מוכרים, בדגש על התווך הרשתי ואנשי עסקים שעיקר פעילותם בחו"ל. בנוסף, המל"ל מחדד את החשיבות הרבה של הימנעות מהגעה למדינות הבאות, וזאת לאור סכנת חיים ממשית לישראלים השוהים במדינות אלו: עיראק – כולל החבל הכורדי (הגעה אסורה על פי חוק); תימן (הגעה אסורה על פי חוק); איראן (הגעה אסורה על פי חוק); סוריה (הגעה אסורה על פי חוק) ; לבנון (הגעה אסורה על פי חוק); ערב הסעודית (הגעה מוגבלת על פי החוק); בנגלדש; סומליה; פקיסטן; אפגניסטן; לוב; אלג'יריה; ירדן; מצרים – כולל חצי האי סיני; טורקיה.
"במל"ל מבהירים כי למען הסר ספק, באם קיים חשש שנחשפתם לאיום מצד גורמי טרור במדינה בחו"ל, עליכם לעדכן בראש ובראשונה את שירותי הביטחון המקומיים של המדינה בה אתם שוהים ולאחר מכן את מוקד אזהרות המסע של 'המטה לביטחון לאומי' (פועל 24/7) בטלפון 026667444.
"כמו כן, לטובת עדכונים/בכל שאלה הנוגעת לסכנות הטרור כלפי ישראלים בחו"ל ניתן לפנות למוקד אזהרות המסע של 'המטה לביטחון לאומי' (פועל 24/7) בטלפון 026667444. לשאלות/אירועים בסוגיות נוספות, כגון שירותי בריאות, סוגיות קונסולריות, ביטחון אישי בהקשרי פשיעה ואנטישמיות, יש לפנות למוקד משרד החוץ (פועל 24/7) 025303155".