הנהג שלפי החשד דרס למוות את ניקולאי ריבלצ'נקו (84) בחיפה ונמלט מהמקום, נותר בזירה עוד כ-20 דקות לאחר הפגיעה בהולך הרגל מבלי להגיש לו עזרה. כך עולה מהדיון שנערך היום (ראשון) בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של סעיד נסר-אלדין (72) מדליית אל-כרמל. לפי החשד, הנהג הפוגע עזב את הזירה ולא הסגיר את עצמו למשטרה אף על פי שידע שמחפשים אחריו. אתמול, ארבעה ימים אחרי התאונה, החשוד נעצר.
התאונה הקטלנית התרחשה בשעת ערב ברחוב יעקב דורי פינת פינסקר בחיפה. הנהג, כך טוענת המשטרה, פגע בריבלצ'נקו שחצה את הכביש בדרך לביתו לאחר שירד מאוטובוס. הולך הרגל נפגע באורח קשה, פונה לבית החולים רמב"ם, ושם נקבע מותו כעבור כמה שעות.
2 צפייה בגלריה
ניקולאי ריבלצ'נקו בן 84 מחיפה שנהרג בתאונת ה"פגע וברח"  בחיפה.
ניקולאי ריבלצ'נקו בן 84 מחיפה שנהרג בתאונת ה"פגע וברח"  בחיפה.
ההרוג ניקולאי ריבלצ'נקו (84)
(באדיבות המשפחה)
בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בעיר, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של הנהג בחמישה ימים - ואולם, השופטת כרמית פאר גינת החליטה כי נסר-אלדין ישהה מאחורי סורג ובריח במשך 48 שעות.
חוקרי המשטרה מייחסים לנהג עבירות חמורות של הפקרה אחרי פגיעה, המתה בקלות דעת, הכשלת חקירה, התנהגות הגורמת נזק, אי מתן זכות קדימה להולך רגל ונהיגה בקלות ראש. בבקשת המעצר שהגישה לבית המשפט טוענת המשטרה כי "הנהג לא הגיש עזרה להולך הרגל, לא דיווח למשטרה או למד"א על התאונה ונמלט מהמקום". עוד ציינה המשטרה כי "מדובר בתיק חמור מאוד".
פרקליטו של הנהג, עו"ד ויסאם עראף מהסנגוריה הציבורית, ציין כי החשוד טוען שהולך הרגל נכנס למסלול הנהיגה שלו בהפתעה, מבלי שיכול היה לבלום. בשלב זה ציין הפרקליט כי הנהג נשאר בזירה במשך כ-20 דקות לאחר הפגיעה בהולך הרגל. לדברי עו"ד עראף, "הנהג טוען כי הוא כן הושיט לנפגע עזרה ובעזרת אנשים נוספים הם הושיבו אותו בצד וניסו להעניק לו עזרה".
נציג המשטרה רב-סמל בכיר נאדי מאזריב אישר כי "החשוד אכן היה בזירה זמן מה לאחר התאונה", אך לא היה מוכן להתחייב על משך הזמן. רס"ב מאזריב הוסיף כי נבדקת גרסת הנהג שלפיה ביקש מאנשים שהיו בזירה להתקשר למד"א. "מדובר בנהג בעל עבר תעבורתי עשיר", אמר נציג המשטרה. "לחובתו 57 הרשעות והוא נוהג משנת 1969. יש לו שמונה עבירות בעשור האחרון והעבירה האחרונה היא מחודש מאי השנה - עבירת נהיגה במהירות של 25 קמ"ש מעל המהירות המותרת. בעברו, נתפס בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, וקיבל פסילה של ארבעה חודשים, מאסר על-תנאי ועונשים נוספים".
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בה נהרג ניקולאי ריבלצ'נקו בן ה84
זירת תאונת הפגע וברח בה נהרג ניקולאי ריבלצ'נקו בן ה84
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
השופטת פאר גינת, שהאריכה כאמור את מעצרו של הנהג ביומיים, ציינה בהחלטתה: "עיון בחומר החקירה מלמד כי בשלב זה יש חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. התנהלות החשוד העולה מחומר החקירה, ועברו התעבורתי, אינם מאפשרים כי ביצוע פעולות חקירה מהותיות בתנאים מגבילים אחרים אשר יפגעו בחשוד במידה פחותה".
ראש משרד תאונות הדרכים במרחב כרמל, פקד מופיד משלב, אמר ל-ynet "אנו רואים בחומרה רבה אירועים מסוג זה, פעלנו בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגיע לחשוד ולמצות איתו את הדין. אנו מצפים מכל נהג לנהוג באחריות המוטלת עליו גם בשגרה וגם בקרות תאונה".
אולג גרינברג, בנו של ההרוג, אמר: "אנחנו מברכים את המשטרה שהצליחה לעצור את הנהג שפגע באבא שלי וממש רצח אותו. במקום לעזור לו כאשר היה פצוע על הכביש, הנהג בחר לברוח ולהשאיר את אבא שלי מאחור. יש בנו כעס גדול, הייתי רוצה שהנהג הזה יישפט וייגזר עליו עונש המאסר המקסימלי על התאונה עצמה ועל הבריחה שלו".