חשד לרצח: צעיר בדואי נורה למוות בקמפינג בנגב

מוסא אלאעסם, בן 27 מהיישוב הבדואי תל שבע שבנגב, נורה למוות אמש (שישי) בזמן ששהה בקמפינג עם משפחתו המורחבת בחניון רעים שבעוטף עזה. שני צעירים נוספים נפצעו מהירי באורח בינוני עד קשה ובינוני. הרקע לאירוע, שבמהלכו נשמעו צרורות ירי רבים בכל האזור, הוא ככל הנראה סכסוך בין משפחות מהפזורה הבדואית.
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח ליד קיבוץ רעים
זירת הרצח ליד קיבוץ רעים
זירת הירי ליד קיבוץ רעים
(צילום: דוברות המשטרה)

בן 15 נפצע קשה מירי תועה בטייבה

נער בן 15 נפצע באורח קשה אמש מכדור תועה שנורה בשטח פתוח בטייבה. הנער שמע את הירי כשבילה עם חבריו ב"זולה" במקום, אבל לא הבין שנפגע ממנו. הוא חזר לביתו באופניים, ורק שם הבין שדימם ואיבד דם רב. הוא פונה במצב קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם הוא מורדם ומונשם.
5 צפייה בגלריה
זירת הירי בטייבה
זירת הירי בטייבה
זירת הירי בטייבה

בת 19 נהרגה בתאונה סמוך לאגמון החולה

נהגת בת 19 נהרגה בצהריים בתאונת דרכים בכביש 90, סמוך לאגמון החולה. צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותה במקום, אחרי פעולות החייאה שלא צלחו. מדובר בהתנגשות בין שני כלי רכב, שאחד מהם נמחץ על גדר הבטיחות. מלבד הצעירה, שנהגה בכלי הרכב שנמחץ, נפצע בתאונה גם הנהג הנוסף - גבר בן 59, שפונה לבית החולים זיו בצפת במצב קל עם חבלה בחזה.
זירת התאונה סמוך לאגמון החולה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

3.8 מיליארד דולר לישראל, עלייה בסיוע לפלסטינים: זה תקציב ארה"ב

אחרי תהליך ארוך ומייגע, שכלל מעבר ודיון על כל פסיק ושורה במסמך בן 4,155 עמודים, בית הנבחרים האמריקני הצטרף לסנאט ואישר אתמול את תקציב ארה"ב לשנה הבאה בגובה 1.7 טריליון דולרים. התקציב כולל 3.8 מיליארד דולר לישראל, מהם 500 מיליון דולר יועברו לצורך הגנה מפני טילים ו-72.5 מיליון דולר יוקצו להגנה ממל"טים, רחפנים ומנהרות. ארה"ב תשקיע גם 225 מיליון דולר לטובת סיוע הומניטרי ופיתוח כלכלי של הגדה המערבית ועזה. מדובר בתוספת של 6 מיליון דולר לעומת השנה שעברה.
5 צפייה בגלריה
תמונות ארכיון מניסוי במערכת כיפת ברזל
תמונות ארכיון מניסוי במערכת כיפת ברזל
ממשיכה לקבל תמיכה אמריקנית. ניסוי בכיפת ברזל
(צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)

כדורסלן העבר ווילי סימס הלך לעולמו בגיל 64

שחקן העבר ווילי סימס הלך אתמול לעולמו בגיל 64, כארבעה חודשים לאחר שעבר אירוע לב שהותיר אותו במצב קשה. סימס היה אחד השחקנים האהובים בתולדות הכדורסל הישראלי. הוא שיחק בשורת קבוצות בליגה הישראלית אחרי שהגיע לארץ עם נבחרת ארה"ב במכביה. תקופת השיא שלו הייתה בין השנים 1987 ל-1992, אז שיחק במכבי ת"א. הוא זכה איתה בחמש אליפויות והגיע לשני גמרי גביע אירופה ברציפות (1988 ו-1989), אך בשניהם הקבוצה הפסידה. מכדורסל פרש בגיל 41, בשנת 1999.
5 צפייה בגלריה
ווילי סימס
ווילי סימס
ווילי סימס
(צילום: יוסי רוט)

מכוניות נתקעו בעקבות שקיעת כביש ביבנה, זרימה בנחלי הדרום

מזג האוויר והגשם שירד היום באזור השפלה הביאו לשקיעה של קטע כביש ברחוב הכרמל ביבנה, במקום שבו מתבצעות עבודות תשתית. ארבעה כלי רכב שקעו עם הכביש ונתקעו, אבל לא היו נפגעים. הרחוב נחסם לתנועה ויישאר סגור עד הודעה חדשה. במקביל, בנחלי הדרום תועדה בצהריים זרימה, אחרי התראה על שיטפונות אפשריים. בעין ירקעם נראה איש רשות הטבע והגנים קורא למטיילים לצאת ממסלול הטיול לפני הגעת שיטפון.
הזרימה בנחלי הדרום
(צילום: צחי אוצר, ג’מיל אטרש רט''ג, ענבל הרפז, יש אי שם טיולי מדבר, רועי גלילי, פרדי נפתלי, הערבה התיכונה)

ארה"ב קופאת מקור ב"פצצת הציקלון", 1.5 מיליון בלי חשמל

כ-240 מיליון בני אדם ברחבי ארה"ב, יותר משני שלישים מאוכלוסיית המדינה הענקית, מתמודדים עם מזג אוויר מקפיא, בעקבות הסופה הארקטית שהפכה אתמול למה שחזאים מכנים "פצצת ציקלון" – כזו שמביאה עימה שלגים כבדים, רוחות עזות וגם הצפות. הסופה עשויה להפוך את סוף השבוע שבו האמריקנים חוגגים את חג המולד לאחד הקרים ביותר בהיסטוריה המודרנית. עם הקור העז הזה נאלצים כעת המונים להתמודד ללא חשמל: על פי נתוני PowerOutage, העוקב אחר אספקת החשמל ברחבי ארה"ב, כ-1.5 מיליון לקוחות – ממיין שבצפון ועד טקסס שבדרום – מנותקים נכון לאתמול בערב מהזרם.
5 צפייה בגלריה
איווה
איווה
פינוי שלג באייווה
(צילום: AP)

לפחות 8 נהרגו בפיצוץ אדיר של משאית גז בדרום אפריקה

לפחות שמונה בני אדם נהרגו ו-50 נפצעו הבוקר כתוצאה מפיצוץ משאית שהובילה פחמימני מעובה (גז בישול) בבוקסבורג שבמחוז חאוטנג בדרום אפריקה. בתיעוד משם, שצולם יחסית ממרחק, ניתן לראות את רגע הפיצוץ. לפי דיווחים, ההדף הגיע למרחקים והוביל להרס גדול בבית חולים סמוך ולפינוי של חלק מהמחלקות בו.
הפיצוץ בבוקסבורג
(מתוך טוויטר)

התחזית: מזג האוויר החורפי יימשך בתחילת השבוע

מחר צפוי מזג אוויר חורפי יותר, הגשם ימשיך לרדת מדי פעם במרכז ובצפון והוא ילווה ברעמים וברקים. בשעות הצהריים תהיה הפוגה בגשם באזור המרכז - והוא יירד רק בצפון. בשעות הערב יתחדש הגשם במרכז. מזג האוויר בשני יהיה חורפי וקר, ויירד גשם מלווה בברקים ורעמים ובסכנת הצפות. ייתכן ששלג יירד גם בפסגת החרמון. בשלישי הגשם כבר צפוי להיפסק.
הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: ירושלים 14-9, תל אביב 19-14, חיפה 15-12, צפת 10-7, קצרין 14-8, טבריה 18-11, נצרת 15-9, עפולה 17-8, בית שאן 19-10, לוד 19-12, אשדוד 19-13, עין גדי 21-16, באר שבע 17-10, מצפה רמון 13-8 ובאילת 21-15.