(צילום: יריב כץ)

שעות לאחר התאונה הקשה בכביש 1 שבה היה מעורב אוטובוס הסעות ילדים מאבן יהודה שהיו בדרכם לטיול בית ספר, מתבררים עוד פרטים על נסיבות פציעתה הקשה של ילדה בת 10. לפי הקלטת השיחה למוקד 101 של מד"א, הילדה ישבה בקדמת האוטובוס שהיה עמוס בחבריה. "המשאית פגעה בקדימה של האוטובוס, אני רואה ילדה אחת אני לא יודעת מה קרה לה", אמרה האישה שהתקשרה למוקד החירום. האזינו לשיחה בסרטון שבתחילת הכתבה.
"האוטובוס מלא בילדים, אחת מהם לא יכולה לזוז. אני חושבת שהיא בהכרה. מנסים להזיז אותה, ועכשיו אומרים להם לא להזיז אותה". ברקע השיחה נשמעו זעקות בכי וצעקות של ילדים. בתאונה היה כאמור מעורב אוטובוס הסעות של ילדים למשאית. באוטובוס היו 38 נוסעים, בהם תלמידים, הורים מלווים, מורים והנהג, שפונו במצב קל, ומרביתם הספיקו להשתחרר מבתי החולים. גם נהג המשאית פונה במצב קל.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
"האוטובוס מלא ילדים, אחת לא יכולה לזוז"
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1
נסיבות התאונה עדיין נחקרות
(צילום: יריב כץ)
הילדה בת ה-10 שמצבה מוגדר קשה עדיין מטופלת בבית החולים שערי צדק שבירושלים. לבית החולים הדסה בירושלים פונו 14 פצועים, בהם 11 ילדים, כולם במצב קל. מבית החולים נמסר מאוחר יותר: "עד כה שוחררו לביתם 13 מהפצועים". לבית החולים אסף הרופא (שמיר) הגיעו 21 פצועים במצב קל ולבית חולים קפלן הגיעו שלושה ילדים במצב קל.
התאונה קרתה לאחר שחזיתו הימנית של האוטובוס פגעה באחורי המשאית. עד כה לא ידוע מאיזו סיבה פגע האוטובוס במשאית. החקירה עדיין בעיצומה.
האוטובוס יצא יחד עם שני אוטובוסים נוספים, שהסיעו 94 תלמידים מכיתות ד', לטיול מטעם בית הספר "בית אב"י" בהרי ירושלים. ראש המועצה המקומית אבן יהודה, אבי הררי, ממנה הגיעו התלמידים, הודיע שעם קבלת ההודעה על התאונה, גויסו צוותים שיילוו את התלמידים שהיו באוטובוס שנפגע, ואת התלמידים שהיו באוטובוסים הנוספים, ששבו לבית הספר.
הדיווח על התאונה התקבל בשעה 9:34 במוקד מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של מד"א החלו להעניק טיפול רפואי לילדה כבת 10 במצב קשה עם חבלת ראש, וכן ליתר הנוסעים. לפי מד"א, מלבד הילדה, שאר נוסעי האוטובוס היו בהכרה.
סוגיית חגירת חגורת בטיחות באוטובוסים, נציין, הינה סוגייה מעט מורכבת כאשר זה מגיע לחוק. על פי הנחיות משטרת התנועה, באוטובוס להסעות תלמידים קיימת חובה שכולם יהיו חגורים, אלא שבאוטובוס או מונית שאינם משמשים כ"הסעת תלמידים" ויש בהם שילוט בגובה העיניים המבקש לחגור, אין על הנהג חובה וזו החלטת הנוסע.