אחרי המתקפה האיראנית, שבה שוגרו כמעט 200 טילים בליסטיים לשטח ישראל, אומרים לראשונה בצה"ל כי היו פגיעות בבסיסים של חיל האוויר - אבל מדגישים כי אף מטוס לא נפגע. בצה"ל אמרו היום (רביעי) כי אף משימה קרובה או רחוקה לא נפגעה או שונתה. לפי צה"ל, תוכנית ההגנה והרציפות התפקודית שנבנתה שנים בחיל האוויר הוכיחה עצמה, מהגנה אווירית ככיפת ברזל וחץ דרך מיגון ותשתיות ועד "יתירות" ופריסה - פיזור היכולות בשעת חירום.
בחיל האוויר הגדירו אמש את התנהגות הציבור כ"הירואית" וככזו שמנעה פגיעה בגוף בעקבות מילוי הנחיות פיקוד העורף: "תפיסת ההגנה נובעת מכך שאתה יודע שיירו עלייך אלפי טילים ורקטות ותמשיך לפעול ללא פגיעה באנשים או במטוסים. לא נפגע שום מטוס, נפגעו מבנים מינהלתיים ובמעטפת המשימה ולא בליבה, כי היא שמורה כדי שלא נעצור".
במקביל, ניתוח שערכה רשת CNN האמריקנית גילה לדבריו כי טילים ששוגרו מאיראן נפלו במטה המוסד או ליד המפקדה שלו, וכן בבסיסי חיל האוויר בנבטים ותל נוף.
תיעוד מנפילות בנגב
(צילום: סלימאן שליבי)

תיעוד דרמטי: נפילה ליד כביש מרכזי בגוש דן

2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל, ר' השב"כ ור' המוסד בהערכת מצב בקריה
הרמטכ"ל, ר' השב"כ ור' המוסד בהערכת מצב בקריה
ראש השב"כ, הרמטכ"ל וראש המוסד בהערכת מצב בקריה
(צילום: דובר צה"ל)
בצה"ל אמרו עוד כי איראן שיגרה אתמול את הטילים הכי מתקדמים שלה, "מבלי לחסוך" - אך לא שיגרה אף טיל היפרסוני, "כי אין להם שום טיל היפרסוני ולאף אויב שלנו אין טיל כזה. כשהם משקרים על דבר כזה - זה טוב לנו".
"איראן יודעת וגם הוכחנו שאנחנו יכולים לתקוף אותה בכל נקודה באיראן ואנחנו לא נגיב נגדה - אלא נפעל נגדה כפי שתמיד עשינו ונעשה גם הפעם לפי השיקולים שלנו", הוסיפו בצה"ל. "ההתקפה האיראנית נכשלה כי היא פגעה בעורף האזרחי שלנו ולא פגעה ביכולות הצבאיות שלנו".
בנוגע לחזית הצפונית, וללחימה העזה מהבוקר בצפון, אמרו: "חיזבאללה מפעיל כעת את כל היכולות שהוא יכול, על מלא. לנו יש תוכניות לתקיפות ממושכות של חיזבאללה. בלילה תקפנו בלב הזירות, כולל הקרסת בניינים בדאחייה ששימשו כמחסני טילים".
2 צפייה בגלריה
שרידי טיל שנפל בעת המתקפה האיראנית על ישראל, סמוך לערד
שרידי טיל שנפל בעת המתקפה האיראנית על ישראל, סמוך לערד
טיל איראני שנפל בנגב
גלנט בביקור בסוללת חץ 3
( צילום: אלעד מלכה )

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום יחד עם מפקד מערך ההגנה האווירית, תת אלוף גלעד בירן, בסוללת חץ 3 שהשתתפה בבלימת המתקפה האיראנית. "הצלתם חיים רבים, והשפעתם על כל מה שאנחנו עושים בזירת המלחמה", אמר גלנט ללוחמי החץ.
"מי שפוגע במדינת ישראל ישלם מחיר והאחרון שלמד את זה זה נסראללה אחרי הרבה שנים וגם אחרים לאורך כל המלחמה הזאת", הוסיף גלנט. "אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שפוגע וגם עם אלה שמנסים לפגוע במדינת ישראל. המלחמה הזאת היא מלחמה קשה, היא מלחמה מוצדקת שאין חשובה ממנה ואנחנו חוצים אל תוך השנה השנייה. יהיו עוד קרבות, אבל יהיו ניצחונות ויהיו הישגים כמו שהבאנו לאורך כל המלחמה, ובתקופה האחרונה רואים את זה היטב".
בתוך כך, בגדרה המשיכו לשקם היום את בית הספר שלהבות חב"ד שספג פגיעה ישירה של טיל ששוגר מאיראן. במרוץ נגד הזמן הוכשר בית הכנסת שבתוך המוסד החינוכי כדי לאפשר את תפילת ערב ראש השנה. ראש המועצה סהר פינטו אמר: "הניצחון שלנו על האיראנים הוא שהערב נתפלל בבית הכנסת, וביום ראשון אחרי החג התלמידים ילמדו בבית הספר שחטף פגיעה ישירה שגרמה להרס רב".