2 צפייה בגלריה
הויכוח בין מרב מיכאלי ואיילת שקד בטוויטר
הויכוח בין מרב מיכאלי ואיילת שקד בטוויטר
הויכוח בין מרב מיכאלי ואיילת שקד בטוויטר
(מתוך טוויטר)
משבר נוסף בקואליציה? מחלוקת סביב הטבות מס לעמותת הימין "עד כאן" הציתה היום (ראשון) ויכוח בין שרת הפנים איילת שקד לשרת התחבורה מרב מיכאלי שעדיין שוהה בחו"ל. העימות בין השתיים נערך באופן פומבי על גבי הטוויטר.
הפרשה החלה הבוקר, בדיון שהתקיים בוועדת הכספים בכנסת בעניין הטבות מס ל"עד כאן". בוועדה, קראה חברת הכנסת נעמה לזימי, שייצגה את מפלגת העבודה, שלא לאפשר לעמותה את ההטבות ואף העלתה סימני שאלה סביב פעילות העמותה ותורמיה. "אם איתמר בן גביר הגיע להגן עליהם - זה אומר דרשני", אמרה לזימי. בסופו של דבר, ההטבות לא אושרו והוועדה דרשה הבהרות מרשות המיסים לגבי אופי פעילות העמותה.
בתום הדיון, בירכה לזימי בטוויטר על ההחלטה שלא להעניק את ההטבות, והסבירה: "בוועדת הכספים נשמעו לבקשתי לא לאשר סעיף 46 ל'עד כאן', עד לבחינה של רשות המיסים לגבי אופי הפעילות הפלילית של העמותה. גוף שרודף פעילי שלום וזכויות אדם, במעשים פליליים ומפוקפקים, עם תורמים אנונימיים, לא צריך לקבל את כספי המדינה דרך הטבות מס".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי ואיילת שקד
מרב מיכאלי ואיילת שקד
מיכאלי ושקד. משבר חדש?
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
השרה מיכאלי, שנמצאת בימים אלה בחו"ל, גיבתה את חברת מפלגתה כאשר שיתפה את הציוץ, והוסיפה: "רק התחלנו". אלא שאז, השרה שקד הצטרפה גם היא לדיון הווירטואלי, שיתפה את הציוץ של מיכאלי, וציינה: "וסיימתם. אחרי הבדיקה ברשות המיסים, הנושא יחזור לדיון בוועדת כספים ו'עד כאן' תאושר".
מארגון "עד כאן" נמסר בתגובה: "אנו מודים לכל חברי הכנסת שתמכו בארגון שהוא השכפ"ץ של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. כעת, השרים והח"כים מוזמנים לעשות את הברור מאליו ולחזק את מי שמגן על חיילי צה"ל ושומר על תדמיתה של מדינת ישראל. יש לעשות את הדרוש ולאשר את סעיף 46 בהקדם האפשרי. במיוחד, כאשר ארגונים תומכי חרם זוכים בכך כבר שנים להטבה הזאת, על חשבון משלם המיסים הישראלי".