שלושת הנרצחים בפיגוע הירי הבוקר (חמישי) בתחנת האוטובוס בטרמפיאדה בצומת גבעת שאול שבכניסה לירושלים הם הרב אלימלך וסרמן (73), חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24), תושבי ירושלים. דיקמן נרצחה בעודה בהיריון.
תיעוד מפיגוע הירי בירושלים

4 צפייה בגלריה
אלימלך וסרמן
אלימלך וסרמן
אלימלך וסרמן
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
הרכב שממנו יצאו המחבלים
(צילום: עמית שאבי)
וסרמן בן ה-73 היה דיין בבית הדין הרבני באשדוד. "הוא היה בדרכו לבית הדין", אמר שר הדתות מיכאל מלכיאלי. "הרב וסרמן, מהדיינים הוותיקים והחשובים של מערכת בתי הדין בישראל, שירת את עם ישראל שנים רבות במסירות תוך מאור פנים". ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי אמר כי "המרצחים הנתעבים לא חיפשו דבר אלא דמויות יהודיות לטבוח בהם. הרב וסרמן יובא למנוחות בהר המנוחות בירושלים בשעה 13:30.
חנה איפרגן בת ה-67, תושבת ירושלים, הייתה מנהלת בית הספר בית יעקב "בנות הדסה" לבנות בבית שמש. דיקמן בת ה-24 התגוררה בשכונת הר נוף בבירה, וכאמור הייתה בהיריון. הלווייתה תצא משכונת הר נוף ב-14:30.
בפיגוע הירי נפצעו 13 בני אדם, שפונו על ידי צוותי מד"א לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. בין הפצועים גם ארבעה שמצבם מוגדר קשה.
שני מחבלים, תושבי שכונת צור באהר שבמזרח העיר, הגיעו למקום ברכב וירו ברובה M-16 ובאקדח - וחוסלו על ידי שני חיילים ואזרח, אחד מהם לוחם במילואים שחזר לאפטר מעזה. בתיעוד מזירת הפיגוע נראים המחבלים יוצאים מהרכב ופותחים באש לעבר תחנת האוטובוס. לעבר אחד המנטרלים שחתר למגע קרוב למחבלים נפתחה אש בחסות המהומה, והוא נראה מראים ידיים כשכדורים שורקים ופוגעים מסביבו. בהמשך הוא פונה לבית החולים.
המחבלים הם מוראד נמר (38), שהיה במאסר בשנים 2020-2010 בשל כוונות לפעילות טרור בהכוונת רצועת עזה ואחיו אברהים נמר (30) שהיה במאסר בשנת 2014 על רקע פעילות טרור - שניהם מזוהים עם חמאס. כוחות הביטחון פשטו על ביתו של אחד המחבלים ועצרו כמה מבני משפחתו.
עד הראייה איתן זרצקי סיפר כי בזמן הפיגוע ניסה לכוון אנשים למקום מבטחים: "אין עליי נשק, אז מה שעשיתי היה לנסות ללכת למקום שלא חשוף למחבל, לראות מי מגיע – ולהפנות אותו לכיוון. אחר כך יצאתי לזירה כדי להפנות את כוחות ההצלה, כי בהתחלה הם בכלל לא הבינו לאיפה להגיע".
עדי הראייה בזירת הפיגוע
(צילום: לירן תמרי)

עד ראייה אחר, מושיקו הרוש, סיפר שהיה בדרך לעבודה, בנתיב הנגדי - ולפתע עצרו שני המחבלים ויצאו עם נשקים. "אחד יצא עם M-16 ואחד עם אקדח. הם התחילו לרסס לכל כיוון. הייתה שם איזו בחורה, הם ירו בה בלי רחמים. בכביש הנגדי היה איתי אזרח שיצא עם הנשק שלו ואמר לי 'תברח', עם היד, ורץ לתוך התופת הזאת. הוא נפצע. הם ירו לכל כיוון וניסו לפגוע בכל אחד. הם ירו גם לכיוון המכוניות".
הרוש סיפר כי הבחין באישה עם תינוק שהייתה כמה מטרים אחריו ונתקפה חרדה מהאירוע. הוא הכניס אותה למכוניתו והסיע אותם מטה, נגד כיוון התנועה.