דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית, אופיר גנדלמן, התראיין אתמול (רביעי) ברשת אל-ערבייה הסעודית. הוא העניק את הריאיון למגישה הלבנונית ליאל אל-אחתיאר - שבעבר הסתבכה בגלל ראיונות עם גורמים ישראלים.
במהלך הריאיון כינה גנדלמן את חמאס "דאעש" והמגישה ניסתה למנוע ממנו לעשות את ההשוואה, אך ללא הצלחה. "חמאס הוא דאעש פלסטיני", אמר גנדלמן כמה פעמים, ואל-אחתיאר ענתה לו: "סלח לי, אנחנו לא רוצים להשתמש במונחים האלה". גנדלמן השיב: "זו זכותי לומר את זה". אל-אחתיאר אמרה לו: "אני לא רוצה להיכנס לוויכוח בשידור חי. בוא נסיים את הריאיון הזה ברוגע. אני רוצה נתונים ומידע בלבד".
אופיר גנדלמן, דובר ראש הממשלה בערבית
2 צפייה בגלריה
אופיר גנדלמן, דובר ראש הממשלה בערבית
אופיר גנדלמן, דובר ראש הממשלה בערבית
"למה את מגינה על חמאס?", שאל גנדלמן את המראיינת
גנדלמן לא ויתר, ואמר שוב: "חמאס הוא דאעש פלסטיני, ככה רואים אותו בישראל". אל-אחתיאר ביקשה שוב לא להשתמש במינוח והוסיפה: "זכותנו לכפות את המונחים שבהם אפשר להשתמש". "למה את מגינה על חמאס?" שאל אותה גנדלמן.
ייתכן שהמגישה חששה מקמפיין נוסף נגדה. בנובמבר האחרון ספגה ביקורות קשות אחרי ריאיון עם סא"ל אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית. בריאיון כינתה אותו המגישה "דובר צבא ההגנה לישראל" - ולאחר מכן הואשמה ב"השתתפות במלחמה בעזה". בעקבות הריאיון עם אדרעי דווח כי התביעה הצבאית בלבנון הגישה נגדה תביעה משפטית.
אל-אחתיאר נחשבת למתנגדת של חיזבאללה. היא מרבה לבקר את ארגון הטרור והואשמה בעבר בתמיכה בנורמליזציה עם ישראל. באותו המקרה טענה העיתונאית כי מדובר ב"רדיפה פוליטית בוטה" וגם רשת אל-ערבייה עמדה לצידה. בריאיון אתמול עם גנדלמן הציגה אל-אחתיאר עמדות נוקשות יותר כלפי הטענות הישראליות, וסירבה להיכנס לוויכוחים.
2 צפייה בגלריה
ליאל אל-אחתיאר
ליאל אל-אחתיאר
בנובמבר: אל-אחתיאר עוררה סערה אחרי ריאיון עם אדרעי
(צילום: דובר צה"ל)
מגנדלמן נמסר כי "מתחילת המלחמה מערך ההסברה הלאומי פועל תחת ראש המערך מושיק אביב כדי להכניס את המסר הישראלי לכל בית בעולם הערבי". לדבריו, "מאמץ מיוחד ניתן להטמעת המסר, ממנו חמאס חושש יותר מכל, לפיו הוא בעצם דאעש פלסטיני. מעשי הזוועה שלו ב-7 באוקטובר המחישו את האמת הזאת לכל ערבי. עם זאת, יש מדי פעם מגישים ברשתות ערביות, שמנסים מסיבות אישיות לצבור נקודות בדעת הקהל הערבית באמצעות הכחשת העובדה הזו, אבל הם מועמדים מיד במקומם, כמו שרואים בריאיון הזה".
בריאיון התייחס גנדלמן גם ללחימה בצפון, ואמר כי "חיזבאללה ממשיך לתקוף את ישראל ורוצה מלחמה, בניגוד ללבנונים". הוא הדגיש כי הארגון גורר את לבנון למלחמה, ודבריו צוטטו היום בעיתון אל-אחבאר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה. העיתון פרסם כי ארגון הטרור הודיע לראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, כי האיומים נגדו "לא ישנו דבר בהחלטה להמשיך ולתמוך בעזה בשטח". בכתבה הזכירו גם את דבריו של גנדלמן.