חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, שנכדו סמל יאיר לוין נהרג השבוע לצד שלושה לוחמים נוסף בפיצוץ מבנה ממולכד ברפיח, אמר היום ל-ynet כי "אנחנו - הדור של הסבא והסבתא של יאיר - דור התימהון שהביא לכאן את המחבלים שהנכד שלי היה צריך עכשיו להילחם בהם. אנחנו דור הבלבול שצמח פה אחרי מלחמת יום כיפור, שב-30 השנים האחרונות מאז אוסלו סיפק את שכבת ההגנה של ישראל - הביטחונית והפוליטית. הדור ששכח שזאת הארץ שלנו ונתן אותה לארגון טרור. הילדים שלנו הגיבורים צריכים עכשיו לנקות אחרינו. זה מה שקורה - הם מנקים אחרינו".
פייגלין: "אנחנו דור התימהון והבלבול"
(צילום: אסף חן)

פייגלין הוסיף כי "אני מדבר מדם ליבי. אני מקווה שאובן נכון - 7 באוקטובר הציל אותנו ממלחמת אחים. המחיר נורא - חטופות וחטופים, חיילים ואזרחים. אבל 7 באוקטובר הציל אותנו ממשהו נורא הרבה יותר שהיה בפתח. הקדוש ברוך הוא שלח לנו את 7 באוקטובר כדי להציל אותנו מעצמנו קודם כל. ממלחמת אחים לא נקום".
בסוף יש קרע גדול בינינו, איך מתגברים עליו? "אל תתנו יד למלחמות בינינו. אני חושב שכל המנהיגות צריכה ללכת הביתה, משמאל ומימין כאחד. אני לא מדבר פה בשם שום צד ואמרתי מהיום הראשון שאני לא עושה הנחות לשום ממשלה ולשום ראש ממשלה. אבל אל תתנו יד לשנאת חינם. תבואו מהכיוון שאומר 'אוקיי, הדור שלנו התבלבל. נשב, נקים מתוכנו מנהיגות חדשה עם חזון חדש לעם ישראל, לדור החדש'. אל תתנו יד לעוד שיסוי, גם אני חטאתי בזה".
2 צפייה בגלריה
לוחם צה"ל *יאיר לוין* הי"ד מגבעת הראל בבנימין
לוחם צה"ל *יאיר לוין* הי"ד מגבעת הראל בבנימין
"הילדים הגיבורים שלנו מנקים אחרינו". סמל יאיר לוין ז"ל
( צילום: משה פרידליין)
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת ביום ה-234 למלחמה
מליאת הכנסת ביום ה-234 למלחמה
"כל המנהיגות צריכה ללכת הביתה, משמאל ומימין". נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פייגלין הוסיף כי בשבעה על נכדו "ביקשו לבוא לבקר אותי מוסי רז ותמר זנדברג. אמרתי להם 'תבואו, נחבק אתכם'. אני זוכר את שניהם, הייתי בכנסת עם תמר. את מוסי אני מכיר היטב וגם מעריך. אני לא מסכים איתם בכלום, זה לא משנה. המלחמה היא לא בינינו, זה מה שחשוב".
תמיד היו לך דעות מוצקות בנושא הפלסטינים והשטחים. "אני הייתי חוד החנית של המאבק באוסלו, חסמתי את כל הכבישים במדינה כדי לנסות לעצור את הזוועה הזאת. ברור שצדקתי. רק מטורף לא מבין שצדקתי, היום, אחרי 7 באוקטובר. אבל מה זה עוזר לי? הימין עלה לשלטון חצי שנה אחרי שחסמתי את כל הכבישים נגד הסכמי אוסלו. רוב השנים הימין היה בשלטון ולא הצליח לגלגל את אוסלו מכל המדרגות. זה כבר לא משנה שהשמאל הביא את אוסלו והימין לא הצליח להיפטר ממנו, ובעצם אימץ את עקרונותיו. בנקודה הזאת זו כבר בעיה של כולנו ביחד".