למרות הירי מדי יום לעבר חיפה מלבנון, בטכניון החליטו להמשיך לקיים את הבחינות לסטודנטים, לצד הנחיות כיצד יש לפעול עם הישמע האזעקה. לפי הנחיות פיקוד העורף, בחיפה ניתן לקיים פעילויות חינוכיות ולהגיע לעבודה, במקומות שבהם ניתן להגיע למרחב מוגן בזמן התגוננות - שבעיר מוגדר דקה. הסטודנטים סיפרו כי שלוש קומות של לימוד הונחו עם הישמע האזעקה לרדת למקלט שנמצא בקומה 0.
עשרות יירוטים במטח היום לחיפה

2 צפייה בגלריה
יירוטים מעל הטכניון בחיפה
יירוטים מעל הטכניון בחיפה
יירוטים מעל הטכניון
בתוך כך, פיקוד העורף הודיע הערב (שלישי) כי בתום הערכת מצב הוחלט על החמרות במדיניות ההתגוננות בקריית אתא, בקריית ביאליק, בקריית ים ובקריית מוצקין, החל מהשעה 18:00 - הסמוכות לחיפה. על-פי ההנחיות, לא יתקיימו פעילויות חינוכיות ביישובים. שאר אזורי הארץ נותרו ללא שינוי בהנחיות.
בזמן המבחנים שהתקיימו היום, נורו שני מטחי טילים לעבר חיפה. הסטודנטים אמרו לאחר מכן, שהירידה למקלט לקחה להם שלוש דקות ואנשים עמדו בתור מחוץ למרחב המוגן כדי להיכנס אליו. לדבריהם, זאת לאחר שרוב הסטודנטים סיימו להיבחן, ואם ההתרעות היו בתחילת המבחן, חלק גדול יותר של נבחנים היו נשארים בחוץ. בשעה 12:44 הופעלו היום האזעקות במוסד האקדמי, אך הסטודנטים נדרשו להתחיל בזמן את הבחינה שהחלה בשעה 13:00, בלי התאמות או הנחיות מעודכנות לאחר שבפעם הקודמת לא הגיעו בזמן למרחב המוגן. גם מחר מצפים בטכניון מהסטודנטים להיבחן כרגיל, מבלי לשנות את המתכונת.
לסטודנטים שלא מעוניינים להיבחן בעקבות המצב הביטחוני, ניתנה האפשרות להיבחן במועד הבא, כלומר במועדי א' של סמסטר חורף הקרוב לקורסים דו-שנתיים או במועדי א' של סמסטר אביב 2025 לקורסים חד-שנתיים. מבחינת הטכניון להיבחן חצי שנה או שנה אחרי המועד המקורי זה הוא הפתרון, למרות ההשלכות על הסטודנטים שיבחרו להיבחן בלי חשש לירי.
הסטודנטים יהיו עמוסים גם כך במבחנים בשנת הלימודים הקרובה, ולא רואים את האפשרות הזאת כפתרון. "לא רק שלא דוחים לנו בחינות, היום נערכה בחינה ושוב אזעקה והרבה סטודנטים לא יכלו להיכנס למרחב מוגן כי לא היה מקום, בתקופה כזו יש להתחשב בנו ולדחות בחינות", מחה אחד הסטודנטים.
תקיפת המשגרים, מהם נורו הרקטות לחיפה
(צילום: דובר צה"ל)

הטכניון מסר בתגובה: "מאז תחילת מבצע 'חיצי הצפון' אנו נתונים לאיום ירי רקטות וטילים. הפעילות בטכניון נערכת בהתאמה להנחיות פיקוד העורף, המתעדכנות מיום ליום. לאור הנחיית פיקוד העורף שנקבעה בתחילת המבצע והגדירה מצב התגוננות נעצרה כל פעילות חינוכית, הטכניון נאלץ לדחות תשעה ימי בחינה שתוכננו בקפידה ושאליהם התכוננו הסטודנטיות והסטודנטים שלנו במשך שבועות ארוכים. בצעד חסר תקדים החלטנו לקיים את בחינות מועדי א', שנדחו בפעם הראשונה עקב מצב הלחימה ב-25 וב-26 באוגוסט ובפעם השנייה כעת, ולהשלימן בתל אביב. לסטודנטים שהתקשו, כל אחד מסיבותיו, להגיע ולהיבחן בתל אביב, ניתנה חלופה המאפשרת היבחנות במועד מאוחר יותר.
"כולנו תקווה שמצב המלחמה הנוכחי יסתיים בהקדם, אולם אנו נערכים גם לאפשרות בה ניאלץ להתמודד עם איום רקטות וטילים במשך זמן לא מבוטל. כדי לאפשר לסטודנטים לפתוח את שנת הלימודים תשפ"ה, להתקדם בלימודים, ובבוא העת לסיים את התואר בהצלחה רבה, אנו עושים מאמץ משותף להשלים את בחינות מועדי ב', והכל כמובן בכפוף לכל הנחיות הביטחון של פיקוד העורף.
"הבחינות מתקיימות בהתאם להוראות פיקוד העורף ובתיאום עם הרשויות, בכיתות המאפשרות גישה למרחב מוגן תוך דקה ועל בסיס קיבולת המקלטים והמרחבים המוגנים. במקרה של אזעקה, אנו ערוכים למעבר למרחב מוגן ולהמשך הבחינה לאחר מכן, כולל זמן להתארגן מחדש ולהודיע בבית שהכל בסדר. כמו כן, החלטנו לבחון את הציונים ובהשוואה למסגרות הציונים בעתות שגרה באופן שיאפשר לסטודנטים להביא לידי ביטוי את הישגיהם גם במצב ההיבחנות המיוחד".