ההספד להנייה יעלה לאימאם באישור התושבות שלו בישראל? שר הפנים משה ארבל שלח מכתב ליועצת המשפטית לממשלה שבו הוא מבקש לשלול את רישיון הקבע בישראל של השייח עכרמה סברי. במקביל, המשטרה פתחה בבחינת הדרשה בחשד להסתה, וסברי עוכב לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.
תיעוד: עיכוב עכרמה סברי לחקירה
(צילום: דוברות המשטרה)

סברי משמש כיום כראש המועצה המוסלמית וכדרשן במסגד אל אקצא. היום (שישי) במהלך התפילות הוא ציין את הנייה: "מספידים את השהיד איסמעיל הנייה ונבקש בשבילו רחמים וגן עדן".
ארבל כתב במכתבו כי "במשך שנים ארוכות סברי מסית נגד המדינה, מעודד אנטישמיות וטרור ומבצע עבירות ביטחוניות חמורות. בין היתר פרסם סברי במשך שנים ספרות אנטישמית, הוא משמש כבכיר בארגון המעביר תרומות לחמאס, תמך בפיגועי התאבדות ושיבח רוצחי ישראלים. מוקדם יותר היום הספיד סברי את רב המרצחים איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של החמאס, ארגון טרור מוצהר ורצחני, אשר היה בין האחראיים הראשיים לטבח השביעי באוקטובר, וביקש בעד 'השהיד – רחמים וגן עדן'. בגין מעשים אלו, בכוונתי לפעול לשלילת רישיון הקבע של סברי אשר הצהיר במעשיו פעם אחר פעם לאורך עשרות רבות בשנים שאינו מזדהה עם המדינה ועם אזרחיה, אלא להפך – מבקש להשמידם".
עוד נכתב כי "כידוע, סעיף 11א בחוק הכניסה לישראל מעניק לשר הפנים את הסמכות לשלול רישיון לישיבת קבע בגין ביצוע מעשה שיש בו משום הפרת אמונים, כגון מעשה טרור, סיוע או שידול לו, ועבירות ביטחוניות אחרות, ללא צורך בהרשעה בדין".
תיעוד: תפילה בהר הבית עם הספד להנייה

3 צפייה בגלריה
עכרמה סברי מטיף
עכרמה סברי מטיף
עכרמה סברי. שר הפנים טוען להסתה חמורה נגד ישראל
מלבד הפניה של השר ארבל, המשטרה החלה לחקור את הדרשה שנשא סברי. "בעקבות דברים שהשמיע דרשן היום במהלך תפילת הצהריים בהר הבית, המשטרה החלה בבדיקה באם עולה מהם חשד להסתה מול הגורמים הרלוונטיים, ותפעל בהתאם לתוצאותיה. נציין כי משטרת ישראל פועלת כל העת נגד מסיתים והסתה מכל סוג שהיא, בכל מקום. כמו כן בשעה האחרונה עוכב על ידי המשטרה בהר הבית חשוד שהשמיע במקום קריאות הסתה במהלך התפילה", מסרה המשטרה.
בהמשך עדכנה המשטרה כי שוטרי מחוז ירושלים הגיעו לביתו של סברי במזרח העיר, ועיכבו אותו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. במשטרה הדגישו כי "זו אינה הפעם הראשונה שבה אותו הדרשן נחקר במשטרה בחשד להסתה. כזכור, בתום חקירה של ימ״ר מחוז ירושלים במשטרה, בחודשים האחרונים פרקליטות המדינה הגישה נגדו כתב אישום לאחר שהסית לטרור ושיבח מחבלים".
3 צפייה בגלריה
שוטרי מחוז ירושלים מביאים את הדרשן החשוד בדברי הסתה ותמיכה בטרור לחקירה
שוטרי מחוז ירושלים מביאים את הדרשן החשוד בדברי הסתה ותמיכה בטרור לחקירה
עיכוב סברי לחקירה
3 צפייה בגלריה
שוטרי מחוז ירושלים מביאים את הדרשן החשוד בדברי הסתה ותמיכה בטרור לחקירה
שוטרי מחוז ירושלים מביאים את הדרשן החשוד בדברי הסתה ותמיכה בטרור לחקירה
סברי בחקירתו במשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כתב בחשבונו ברשת X: ״השייח עכרמה סברי הסית הבוקר בהר הבית והספיד את רב המרצחים איסמעיל הנייה ימ"ש, שעות ספורות אח"כ הוא נלקח מביתו לחקירה על ידי משטרת ישראל, וכעת הוא נחקר מתחת הדגל שהוא כל כך 'אוהב'. המדיניות שלי כלפי מסיתים ברורה - אפס סובלנות! ואני שמח ומברך על יישומה״.
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "השייח עכרמה סברי הוא תומך טרור שפועל מתוך המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. עכרמה מצדד ברב המרצחים איסמעיל הנייה שהיה אחראי ישיר לטבח בשבעה באוקטובר וידיו מגואלות בדם. משטרת ישראל חייבת לעצור עוד היום את השייח בגין הסתה לטרור ולייצר הרתעה בתוך ישראל ומחוצה לה".
עורך דינו של סברי מסר בתגובה: "אין בסיס חוקי למעצרו של שייח עכרמה סברי, ומעצרו הגיע לאחר מסע הסתה נגדו, כוחות הכיבוש פשטו על ביתו ולקחו אותו למרכז חקירות מיד לאחר תפילת יום שישי".