שוב עדות מצולמת לאלימות מצד האמונים על שמירת החוק: שוטרים שהגיעו בתחילת השבוע בעקבות דיווח על הקמת רעש בראש העין תועדו מכים לוחם בחטיבת גולני, שהיה בחופשה בעת מעצרו. לאחר שהלוחם הובא להארכת מעצר, מתח בית משפט השלום בפתח תקווה ביקורת על המשטרה - ושחרר את הלוחם ללא תנאים מגבילים. עם זאת, המשטרה הציגה בעצמה תיעוד מהאירוע "על מנת להעמיד דברים על דיוקם ומניעת הטעיית הציבור", שבו נראה לטענתה הלוחם תוקף את השוטר הראשון שהגיע לזירה. עוד ציינו במשטרה כי החקירה נגד הלוחם נמשכת.
תיעוד האלימות בראש העין כלפי לוחם גולני

הלוחם שמשרת בגבול הצפון, יצא לחופשה קצרה. בעקבות הקריאה על הקמת הרעש, הגיעו בתחילה למקום שוטר מתחנת ראש העין ופקחית. לטענת המשטרה הלוחם דחף את הפקחית, הכה את השוטר באגרוף, קילל אותם וחטף מידיהם מכשיר קשר. בחקירתו טען הלוחם כי השוטר היה זה שתקף אותו, והוא הגן על עצמו.
בדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, התברר כי בהמשך האירוע הוזעקו למקום שוטרים נוספים, אולם אף אחד מהם לא נשא על גופו מצלמת גוף. בתיעוד מהזירה נראים השוטרים מוציאים את הלוחם האזוק מהניידת ומכים אותו.
עוד התברר בדיון בבית המשפט כי לאף שוטר שהיה בזירה לא נגרמו חבלות, ואילו הלוחם הציג חבלות בחלקי גופו השונים. עו"ד ליעד ידין, שייצג את הלוחם מטעם הסנגוריה הציבורית, הציג בבית המשפט סרטון שבו נראה הלוחם סופג מכות משוטר, ובהמשך נראים שאר השוטרים מכים אותו בעוד הוא אזוק. נציג המשטרה טען כי הכוח ניסה להשתלט על החשוד.
גרסת המשטרה לאירוע
(צילום: דוברות המשטרה)

1 צפייה בגלריה
תיעוד האלימות בראש העין כלפי לוחם גולני
תיעוד האלימות בראש העין כלפי לוחם גולני
תיעוד האלימות בראש העין כלפי לוחם גולני
השופטת לימור חלד-רון קבעה בהחלטתה כי צפייה בסרטון מחלישה את החשד הסביר נגד הלוחם באופן משמעותי - דבר שמקרין על עוצמת עילת המעצר. "מבלי לקבוע מסמרות נוכח השלב הראשוני שבו נמצאת החקירה, נראה לי כי ניתן היה לנהוג אחרת ולהימנע ממעצרו של הלוחם. בוודאי שאין מקום להיעתר לבקשת המשטרה להורות על מעצרו למשך חמישה ימים נוספים. בנסיבות העניין, לא מצאתי לקבוע תנאי שחרור כלשהם והחשוד משוחרר לאלתר".
עו"ד ידין אמר: "צפייה בסרטונים שתיעדו את האירוע והוצגו על-ידי ההגנה העלתה שהשוטרים הפעילו אלימות שלא לצורך, וזאת בניגוד לנטען על-ידי השוטרים. בית המשפט שמר על זכויותיו של החייל, דחה את בקשת המשטרה להמשך מעצרו והורה על שחרורו ללא כל תנאי, תוך שהוא מבקר את התנהלות המשטרה".
עו"ד ענת יערי, מנהלת מחלקת מעצרים בסנגוריה הציבורית מחוז מרכז, אמרה: "שוב אנו נתקלים במקרה שבו שוטרים שמגיעים לאירוע מינורי, במקום להרגיע את הרוחות, יוצרים החמרה ומשתמשים באלימות. הפעם הם תקפו חייל בחופשה. אנו מצפים ממח"ש לחקור את האירוע במהירות ויסודיות כדי למגר את תופעת האלימות המשטרתית".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, נדגיש כי שוטרי תחנת ראש העין עצרו תושב העיר בחשד לתקיפה חמורה של שוטר באופן שגרם לפציעת השוטר, בעת שביצע אכיפת עבירת רעש אחר חצות ולאחר שהחשוד ניסה גם למנוע מפקחית לבצע את תפקידה בבטחה ונצמד אליה באופן מאיים. 
"כשנדרש החשוד להתרחק מהפקחית, הוא תקף את השוטר וגם לאחר שהודיע לו השוטר שהוא עצור, המשיך החשוד לתקוף את השוטר בעת ניסיון הכנסתו לניידת, באופן שגרם לפציעת השוטר וצורך בקבלת טיפול רפואי בבית חולים. החשוד נעצר לחקירה ונכלא ובהמשך שוחרר על-ידי בית המשפט, כאשר השחרור אינו מעיד על טיב הראיות אלא בוחן תכלית הארכת מעצר בלבד. בתום החקירה יועברו כלל ממצאיה לעיון והחלטת הפרקליטות בהתאם".