תיעוד: שני כלי הרכב הבוערים בנתניה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד אמיר שוקיר (30) מכפר ראמה שבצפון, בגין הפעלת מטען החבלה ברכבו של הקבלן איציק תשובה, בלב שכונת מגורים בנתניה, לפני חודש וחצי. המטען שהתפוצץ גרם לפציעתו באורח קשה של עובר אורח.
מכתב האישום, שהגיש ע"ד תומר שטינברג, עולה כי שוקיר החליט להצמיד מטען חבלה לרכבו של תשובה ולגרום לפיצוצו. בינואר האחרון נסע שוקיר יחד עם אדם נוסף לנתניה על מנת לאתר את רכבו של תשובה. כשמצא את הרכב, באזור מקום עבודתו של הקבלן, עצר לידו ויצא לרכוש משהו בקיוסק שבקרבת מקום.
כששב לרכבו הוציא שוקיר את מטען החבלה, הצמיד אותו מתחת למושב הנוסע השמאלי האחורי ברכבו של תשובה ועזב את המקום. בחלוף כמה שעות תשובה הגיע לרכבו יחד עם שני ילדיו, בני 13 ו-15, והשלושה נסעו ברחבי נתניה – תחילה עצרו בקניון "עיר ימים" ובהמשך הגיעו לביתם.
במקביל, הנאשם נסע מביתו לכיוון כרמיאל, שם פגש אדם אחר והשניים החליפו ביניהם כלי הרכב. בסביבות השעה 22:30 הגיע שוקיר ברכב החלופי לבניין מגוריו של תשובה, הפעיל את מטען החבלה ועזב את המקום. כתוצאה מהפעלת המטען רכבו של הקבלן ורכב נוסף שחנה לידו התפוצצו ונשרפו, ונגרמו להם נזקים בשווי של יותר ממיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
שני רכבים בוערים בנתניה
שני רכבים בוערים בנתניה
"בנס לא הובילו מעשיו לתוצאות קטלניות". שני כלי הרכב בוערים בנתניה, בינואר
מלבד הנזק, כתוצאה מהפיצוץ נפצע גבר בן 42 שהיה בדירה סמוכה בעת האירוע. האיש זיהה את הפיצוץ והשריפה, יצא מדירתו ורץ לבדוק אם יש אנשים ברכב שזקוקים לעזרה. כשהתקרב לרכב אירע פיצוץ נוסף, שנגרם מהאש, והטיח אותו לאחור וגרם לו לכוויות, כולל בפניו. האיש אושפז בבית חולים.
שוקיר נאשם בעבירות של נשיאה והובלת נשק, הצתה, היזק בחומר נפץ וחבלה בכוונה מחמירה. הפרקליטות ביקשה להשאירו במעצר עד תום המשפט. בבקשת המעצר נכתב כי "עוברי אורח רבים עברו בסמיכות לרכב. בנס לא הובילו מעשיו של המשיב לתוצאות קטלניות. מעשיו של המשיב מבטאים אפוא, מעבר למסוכנות ברורה ומופלגת כאמור, אף זלזול בוטה בחיי אדם וברכוש".