פיטר לרנר, דובר מטעם צה"ל לתקשורת הזרה, אישר בפני רשת BBC כי הצבא פועל סמוך לבית החולים שיפא בעיר עזה, כשבמקביל חמאס דיווח על 13 שנהרגו במקום. דובר נוסף של צה"ל לתקשורת הזרה, ריצ'רד הכט, אמר בתדרוך לתקשורת שהצבא לא מכוון למרכזים הרפואיים, אך ציין: "אם נראה מחבלים יורים מבית חולים, נעשה את מה שצריך לעשות". מפקד חטיבת גולני אלוף-משנה יאיר פלאי בשיחה עם שר הביטחון יואב גלנט: "קרובים מאוד לשיפא, מתקדמים על פי המשימות". האזינו לשיחה ברשת הקשר.
תושבי עזה מתפנים מבית החולים אל-נסר

3 צפייה בגלריה
חרבות ברזל רצועת עזה בית החולים שיפא
חרבות ברזל רצועת עזה בית החולים שיפא
"שם נמצא מרכז הכובד של חמאס". בית החולים שיפא
(צילום: Bashar TALEB / AFP)
"חמאס בחר למקם אסטרטגית את יכולות הטרור שלו בבתי החולים, מתחת ובסביבתם", אמר לרנר בריאיון ל-BBC Newshour. "ניסינו לעודד אנשים המוצאים מקלט בבתי החולים להתפנות משם. מרכז הפעולות של חמאס נמצא בעיר עזה, ושם נמצא מרכז הכובד שלהם", הוסיף לרנר.
דובר צה"ל לתקשורת הזרה ריצ'רד הכט הדגיש שהצבא לא מכוון לבתי החולים, אך "אם נראה מחבלי חמאס יורים מבתי חולים, נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות". הכט אמר כי "אנחנו לא מטילים פצצות כרגע על שיפא או רנתיסי". דבריו מגיעים על רקע הדיווחים הפלסטיניים שצה"ל מכתר את שיפא ושני בתי חולים נוספים – רנתיסי ונאסר (שנמצאים באותו מתחם).
בתיעודים שהופצו הבוקר משיפא נטען כי נראית פגיעה של טיל או פגז בחצר בית החולים, ובממשלת חמאס בעזה טענו ש-13 בני אדם נהרגו, אם כי בבית החולים עצמו דיווחו כי ידוע להם רק על הרוג אחד לפי שעה. במקביל, הסהר האדום הפלסטיני טען היום כי "צלפים ישראלים" ירו לעבר בית החולים אל-קודס.
מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, טען הערב כי מלאי הדלק של המרכז הרפואי יסתיים כבר מחר: "אחרי 10 דקות של הפסקת חשמל, כל חולי ההנשמה המלאכותית ימותו", הוא הזהיר. יצוין כי הפלסטינים מתריעים כבר זמן רב שמלאי הדלק לבתי החולים עומד לאזול, והדבר טרם אירע. בישראל מסרבים לפי שעה להכניס דלק לרצועת עזה, והציגו כמה וכמה הוכחות לכך שחמאס גונב דלק מבתי החולים ומחזיק מאגרים גדולים של דלק עבור צרכיו.
במקביל, משרד החוץ של קטאר פרסם הודעה אזהרה מפני היערכות ישראלית לתקיפת בית החולים שיפא ברצועה. "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב בדחיפות על מנת לספק הגנה למתחם ולנמצאים בו. אנו מדגישים כי העיכוב בהפעלת הלחץ על ישראל ייתן לה אות להמשיך לפגוע במתחם ובמתקני בריאות אחרים ללא הבחנה", נכתב בהודעתם.

מח"ט גולני שוחח עם גלנט ברשת הקשר: "אנחנו בראש החץ, קרובים מאוד לשיפא" | האזינו

שר הביטחון יואב גלנט ערך מוקדם יותר הערב הערכת מצב סמוך לגבול עזה ושוחח כאמור במהלכה בקשר עם מח"ט גולני אל"מ יאיר פלאי, המוביל את פעילות החטיבה בלב עזה. "קודקוד שליטה ערב טוב, כאן שר הביטחון", נשמע גלנט אומר בשיחה – ואז דורש "דו"ח מצב".
שר הביטחון גלנט בשיחה ברשת הקשר עם מח״ט גולני
(צילום: יאיר שגיא)

3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב וארוחת שישי עם לוחמי גולני בסמוך לגבול עזה
שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני זמן קצר הערכת מצב וארוחת שישי עם לוחמי גולני בסמוך לגבול עזה
גלנט בהערכת המצב סמוך לגבול עזה. "בוטחים בכם שתכריעו את האויב"
(צילום: אלעד מלכה)
שר הביטחון יואב גלנט בארוחת השישי עם לוחמי גולני
(צילום: אלעד מלכה)

מח"ט גולני השיב לו: "הכול בשליטה אפילו במצב טוב, החטיבה נלחמת כבר 10 ימים כל הזמן בראש החץ האוגדתי, כל הזמן קדימה ראשונה. (אנחנו) קרובים מאוד לשיפא, מתקדמים על פי המשימות, הורגים מחבלים, מטהרים את המרחב שאנחנו נמצאים בו, עושים מה שצריך כדי לנצח. בינתיים אנחנו עוד דקה כבר מנצחים. עבור". גלנט משיב: "כל הכבוד לחטיבה 1. עלו והצליחו סוף".
בביקור סמוך לגבול עזה גלנט השתתף גם בארוחת שישי עם לוחמי גולני. "אתם עושים עבודה מצוינת. אנחנו מאוד מעריכים ומוקירים אתכם, אך זה לא הולך להיגמר בקרוב. יש לנו הרבה עבודה, לוחמים נלחמים, עושים את העבודה שלהם, אנחנו הולכים עד שאנחנו גומרים את החמאס ומביאים את החטופים שלנו, אחרי זה נדבר", אמר גלנט בשיחה עם הלוחמים.
"יש הרבה עבודה, יש פה אנשים שעזבו את הבית, עזבו עסקים, עזבו מקומות עבודה, לימודים, זו מלחמת אין ברירה. נמצא את הדרך איך לתת לכל אחד את הזמן שלו, איך לפצות את האנשים, זה קרב על החיים", הוא הוסיף. "לא רחוק מכאן, רצחו חיילים וגם אזרחים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את הדבר הזה פעם נוספת. ולכן, את החמאס צריך למחוק. חטיבת גולני עושה זאת בצורה מצוינת בשטח".
רה"מ נתניהו מבקר פצועים בבית החולים ברזילי באשקלון: "לא מפסיקים, לא עוצרים"
(צילום: לע"מ)

3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר  פצועים ובני משפחותיהם במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים ברזילי באשקלון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר  פצועים ובני משפחותיהם במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים ברזילי באשקלון
"חברים שלכם שעכשיו בפנים מכים בהם חזק". נתניהו ואחד מהפצועים בבית החולים ברזילי באשקלון
(צילום: לע"מ)
בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר מוקדם יותר היום פצועים ואת בני משפחותיהם במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים ברזילי באשקלון. מלשכת נתניהו נמסר כי הוא "שמע מהלוחמים על הקרבות העזים בהם השתתפו ועל פציעתם במהלך הלחימה, והודה להם על גבורתם ואומץ לבם".
במפגש אמר נתניהו: "אנחנו לא מפסיקים, אנחנו לא עוצרים. חברים שלכם שעכשיו בפנים מכים בהם חזק". הוא שוחח עם מנהל בית החולים ברזילי פרופ' חזי לוי, והודה לצוות הרפואי: "אתם עושים עבודת קודש. אתם מלאכים ומלאכיות שמטפלים בגיבורים וגיבורות". לביקור התלווה גם ראש העיר אשקלון תומר גלאם.