ח"כ נעמה לזימי, מספר 2 ברשימת העבודה לכנסת ה-25, תקפה היום (שלישי) את משרד האוצר בעקבות הכוונה לערוך קיצוץ רוחבי בתקציב המדינה כדי להוציא לפועל את ההסכם שנחתם עם המורים. בריאיון ליואב רבינוביץ ודודו ארז ב-ynet radio התייחסה לזימי גם לעצרת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל שעורכת המפלגה: "מישהו אחר הרים את הכפפה?". האזינו לריאיון המלא.
לזימי טענה בריאיון כי "המדינה נמצאת עם עשרות מיליארד עודפי גבייה, הכסף שלך ושלי ושל הציבור כולו לא מושקע חזרה בציבור. במקום זה רוצים לקצץ. הוועדה אומרת בצדק שיש מקור תקציבי, הוא נקרא עודפי גבייה. מלכתחילה ראש הממשלה הבא מתחייב להרחיב את התקציב הבא ושההסכם הזה ייכנס בהרחבה תקציבית ל-2023.
1 צפייה בגלריה
נעמה לזימי
נעמה לזימי
נעמה לזימי
(צילום: יואב דודקביץ')
"אין שום סיבה שנישאר עם הקיצוץ ולא נמנע אותו", הוסיפה לזימי. "לפחות אפשר להתעקש ולומר שיש גבול באמת לחזירות של האוצר. זה לא טובים או רעים, זה פשוט צד שלא אכפת לו. יש צד אחד שלא אכפת לו משחיקה בענף ההוראה ויש צד שמבין שלא צריכה להיות שחיקה בגלל זה".
ח"כ לזימי התייחסה בריאיון גם לעצרת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, ולעובדה שמשפחתו הודיעה שתיעדר ממנה מאחר שהמפלגה אחראית לאירוע. "יש לי רק כבוד למשפחת רבין, והעצרת היא עצרת שמפלגת העבודה מארגנת, לכן אני כמובן יכולה לכבד. רבין היה מחשובי המנהיגים של מפלגת העבודה, שנרצח רצח פוליטי. במפלגה זוכרים את הרצח ובאים להתריע מהדברים שקורים".
לזימי ציינה כי "אנחנו המפלגה שמכבדת את זכרו. מישהו אחר הרים את הכפפה? את מישהו אחר מעניין הדבר הזה?", הוסיפה. "גם בשנה שעברה עשינו אירוע לזכרו והשנה נעשה גם אירוע אינטימי לחברי המפלגה לזכרו".