2 צפייה בגלריה
אנשי חמאס בפגישות בקהיר
אנשי חמאס בפגישות בקהיר
בכירי חמאס בקהיר
אין פריצת דרך בדרך לעסקת שבויים: כך לפחות פרסמה היום (ד') רשת "אל-ערביה", שם נטען כי השיחות בין הנהגת חמאס לראשי המודיעין המצרי שמתקיימות השבוע בקהיר לא הניבו פריצת דרך בנושא עסקת שבויים ונעדרים.
הרשת דיווחה מפי מקורות המעורים בפרטים כי חמאס דורש שחרור של אלף אסירים בתמורה לשני האזרחים ושני גופות החללים שהוא מחזיק - אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, הדר גולדין ואורון שאול - וכי ישראל מסרבת לדרישה זו. בנוסף, ישראל לפי הדיווח מסרבת לשחרר חלק מהאסירים שחמאס דורש לשחרר. לאור זאת, המשא ומתן על עסקת שבויים שוב הגיע למבוי סתום.
2 צפייה בגלריה
אנשי חמאס בפגישות בקהיר
אנשי חמאס בפגישות בקהיר
סינוואר ומשעל בקהיר
ביום ראשון שיגר חמאס לקהיר את בכיריו לסדרת פגישות עם בכירי המודיעין המצרי. את המשלחת מוביל מנהיג חמאס איסמעיל הנייה שהגיע מקטאר ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר שיצא למצרים דרך מעבר רפיח. המשלחת הבכירה מאוד כללה גם חאלד משעל וסאלח אל-עארורי.
מקור רם דרג ברצועת עזה אמר כבר בשבת ל-ynet כי אין לפי שעה פריצת דרך במשא ומתן לעסקת חילופי שבויים. המקור מסר כי חמאס עודנו מתעקש כי ישראל תשחרר אסירים כבדים בתמורה להשבת ארבעת הישראלים המוחזקים בידי הארגון.
אותו גורם העריך כי ההזמנה המצרית נועדה ללחוץ על הנהגת חמאס להתפשר על עמדתה זו, משום שלדבריו ישראל העבירה מסר למצרים ולפיו היא לא תסכים לשחרור אסירים עם דם על הידיים בתמורה להשבת הישראלים. לפי שעה לפחות נראה שחמאס מתבצר בעמדתו.