2 צפייה בגלריה
יפה בן דויד
יפה בן דויד
יפה בן דויד. בתביעה נטען: "הפעילה סחיטה באיומים על רשויות ממשלתיות"
(צילום: הדר יואביאן)
אם לילד בן 12 מראשון לציון תבעה את מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בסכום של 31,700 שקלים. התביעה הכספית, הראשונה למעשה מאז שהחל המשבר במערכת החינוך, הוגשה לטענת האם כפיצוי על נזקי העיצומים והשביתה במאבק על הסכם שכר המורים.
האם, עורכת הדין שני ליבמן, שבנה לומד בכיתת שילוב, הגישה את כתב התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. "אין ספק שמאבק המורים מוצדק, אך בינתיים ההורים ניזוקים כספית מהמשחק הזה", אמרה ליבמן. לדבריה, "לא ייתכן שבכל פעם תונף חרב השביתה, והיחידים שישלמו את המחיר יהיו ילדינו ואנחנו. אני מזמינה כל הורה להוריד את נוסח התביעה מהאתר שלי, ולהגיש אותה".
2 צפייה בגלריה
שני ליבמן ובנה אליאב
שני ליבמן ובנה אליאב
"מאבק מוצדק ואף נדרש, אך הילדים נפגעים". שני ליבמן ובנה אליאב
(צילום: מירי וינטר )
ליבמן ציינה בכתב התביעה כי כעורכת דין עצמאית, היא נאלצה להפסיד ארבעה ימי עבודה במהלך העיצומים. לדבריה, גם בימים שבהם שבתו המורים עד השעה 10:00, היא נאלצה לעשות זאת, משום שלא ניתן לדחות דיונים בבית המשפט. היא הוסיפה כי במסגרת השביתה בוטלו לבנה טיפולים רפואיים שהוא מקבל בבית הספר, ולכן נאלצה לשאת בעלויות טיפולים פרטיים.
ליבמן אמרה כי "הלכה למעשה, השתמשה הנתבעת יפה בן דויד בתובעת ובבנה הקטין ככלי משחק, והפעילה סחיטה באיומים על רשויות ממשלתיות". היא הוסיפה: "ברחל בתך הקטנה, אין לתובעת דבר וחצי דבר נגד המאבק שמובילה הנתבעת, והיא מסכימה כי מדובר במאבק ראוי ואולי אף נדרש. מנגד, אין בדבר לרפא את הנזק שנגרם לתובעת ולבנה – הן הכלכלי והן האישי". בהסתדרות המורים טרם הגיבו.