שיגור הטיל האיראני


ההודאה האיראנית והשיגור החריג

שר החוץ האיראני הודה היום לראשונה כי טהרן העבירה מל"טים מתוצרת ארצה לרוסיה. הוא טען לצד זאת כי אלו נשלחו למוסקבה לפני המלחמה באוקראינה, והכחיש את הדיווחים על העברת טילים. שעות לאחר דבריו, הודיעו האיראנים כי ביצעו ניסוי טילים חריג יחסית - חיל האוויר של משמרות המהפכה ביצע ניסוי בטיל קאאם 100 המיועד לשיגור לוויינים. לפי הדיווח באיראן, הטיל ששוגר על ידי זרוע החלל של איראן מיועד לשיגור לוויינים במשקל עד 80 ק"ג ולהציבם בגובה של 500 ק"מ מעל כדור הארץ. צפו בתיעוד השיגור.
3 צפייה בגלריה
הציר החדש בליכוד
הציר החדש בליכוד
הציר החדש בליכוד
(צילום: אבי מועלם, אבי חי, קובי קואנקס, הדר יואביאן)

קרבות התיקים בליכוד מתחממים

זמן קצר לפני כניסת השבת נחשף ב-ynet כי בתוך הליכוד מתגבש ציר של ח"כים ותיקים כדוד ביטן, דודי אמסלם, ישראל כץ וניסים ואטורי, שמטרתו לדרוש כמקשה אחת תיקים בכירים - תחת איום אפשרי של מרד בהצבעות. ביטן לוטש עיניים לראשות הכנסת, אמסלם מעוניין לשמש כשר המשפטים, כץ רוצה את תיק האוצר. האם מאי גולן תחבור אליהם?

בלינקן שוחח עם לפיד ואבו מאזן, לא עם נתניהו

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, ששוחח אתמול בלילה עם ראש הממשלה יאיר לפיד ושיבח את ישראל על "הבחירות החופשיות וההוגנות", התקשר אמש ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. כמו בשיחה עם לפיד, גם בשיחה עם אבו מאזן הביע בלינקן את דאגתו מהמצב בגדה המערבית ואת הצורך של כל הצדדים לעצור את ההסלמה בדחיפות. הן בלינקן והן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טרם שוחחו עם בנימין נתניהו לאחר ניצחונו בבחירות. אלו המנהיגים שכבר בירכו אותו, ואלו ראשי המדינות הנוספים שעדיין מחכים.

בקהילת הלהט"ב עונים: "גם הסטטוס-קוו מפלה"

ראש הממשלה המיועד נתניהו ניסה להרגיע לפני כניסת השבת את החשש בקהילה הגאה בעקבות הבחירות וצירופה הקרוב לקואליציה של הציונות הדתית, והבהיר בשיחות סגורות שהסטטוס-קוו לא ייפגע, אך נציגיה לא הסתפקו בכך: "מצפים לאמירות ברורות, לא להדלפות".
טראמפ רומז בעצרת באיווה על הקאמבק הקרוב

"טראמפ יכריז החודש על ריצה לנשיאות"

בתקשורת בארצות הברית דיווחו אתמול כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נערך להכריז ב-14 בנובמבר על ריצה שלישית לנשיאות. הוא שיגר רמז עבה לאותו קאמבק קרוב ואמר לתומכיו: "אעשה זאת שוב בסבירות גבוהה מאוד מאוד, תתכוננו". מטרת ההכרזה המוקדמת: להקדים יריבים פוטנציאליים ו"לרכוב" על גל האופוריה הצפוי בקרב הרפובליקנים – אם יצליחו לחולל מהפך בשליטה על הקונגרס בבחירות האמצע ביום שלישי הקרוב. ד"ר אוז, כוכב פוטבול והמועמד שמחלים משבץ: האנשים שיחרצו באותן בחירות את גורל ביידן.

ביידן: "מאסק רכש חברה שמפיצה שקרים"

בנאום לילי נשיא ארצות הברית ביידן אמר כי הרכישה של טוויטר על ידי המיליארדר מדאיגה אותו. "לא קיימים יותר עורכים באמריקה. איך אנחנו מצפים מילדים להבין מה נמצא על הכף?", תהה ביידן שלושה ימים לפני בחירות האמצע.

"נשלחנו לסייר על הגדר עם קיה פיקנטו"

מילואימניקים בגזרת אפרים יוצאים לסיורים בגדר ברכבי ליסינג, ודורשים רכבים ממוגנים. "אנחנו נוסעים באזור רגיש עם קיה פיקנטו ויונדאי i10. אי-אפשר לשבת שם שעות עם אפוד קרמי. אפילו המח"ט הודה שהוא לא ישן עם זה טוב בלילה", אמרו. צה"ל: "התנועה ברכבים קלים היא בהתאם לנהלים, קולטים עוד רכבים ממוגנים".
3 צפייה בגלריה
מכים כלב משוטט בחברון
מכים כלב משוטט בחברון
מכים כלב משוטט בחברון
(צילום: מתוך טוויטר)

ראש העיר הציע 20 שקל למי שיהרוג כלב, רבים הומתו

בתמונות וסרטונים ברשתות החברתיות נראו תושבים בחברון מנסים לתפוס כלבים, לצד תמונות של פגרי כלבים. הקריאה של ראש העיר חברון, שהשתתף ברצח שישה יהודים ב-1980, גררה זעם רב ברשות הפלסטינית.

הבת החשודה ברצח יעל בן אברהם יצאה להלוויית אמה

באופן חריג, אושרה יציאתה של הבת החשודה להלוויה בליווי נציגי שב"ס. אחותה, שבכתה בדיון בהארכת המעצר של האב ושל הבת, התייחסה לאירוע לראשונה: "אנשים רעים רצו להפריד. אני נקרעת מבפנים".
3 צפייה בגלריה
כרטיסי הגרלה לוטו של Powerball ב קליפורניה ארה"ב
כרטיסי הגרלה לוטו של Powerball ב קליפורניה ארה"ב
טירוף הלוטו האמריקני
(צילום: AP)

שיא חדש: הפרס בלוטו בארה"ב - 1.6 מיליארד דולר

הפרס המוצע בהגרלת ה-Powerball טיפס מ-1.5 מיליארד דולר ל-1.6 מיליארד עקב מכירה מוצלחת של המוני כרטיסים. הסיכוי לזכות בהגרלה מחר: 1 ל-292 מיליון. מי שייקח את הכסף בבת אחת יקבל "רק" 782 מיליון דולר - לפני המס.

הישג בג'ודו: זהב לענבל שמש בגראנד סלאם באקו

הג'ודוקא הישראלית ענבל שמש ניצחה חמש יריבות, בדרך לראש הפודיום בתחרות היוקרתית באזרבייג'ן.