התעשת במהירות מדהימה - ומנע את המשך מסע הקטל: במרכז הרפואי לגליל שבנהריה מאושפז סמל נתן שמעון אבני מצפת, שנפצע אתמול בפיגוע בקניון בכרמיאל. בדיקת הסרטון שבו המחבל - ג'ואד רביע מנחף - דוקר את השניים לפני שחוסל, הראתה כי נתן הוא שחיסל את המחבל. "למרות שלוש הדקירות שספג בחזה ובכתף, הוא התעשת ומנע פיגוע גדול יותר", אמר אביו. בבית משפט השלום בנצרת הוארך בשמונה ימים מעצרם של אם המחבל, ושל אחותו ואחיו.
( צילום: ירון ברנר)

( צילום: ירון ברנר)

קרובי המחבל, בהארכת המעצר (צילום: שרון צור)

"מצבו של בני בינוני ויציב, הוא עבר ניתוחים ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ פה בבית החולים בנהריה", אמר האב קובי אבני על בנו הלוחם. "הוא היה ביחידה עם הנהג שנרצח אלכסנדר יקימינסקי, הוא ליווה אותו כמאבטח בנסיעה לבסיס שלהם בצפון הגולן ואז הם יצאו, עצרו לאכול משהו בקטנה בקניון בכרמיאל.
"המחבל הגיח מאחור ודקר אותם, ובסרטון רואים את בני ואת אלכסנדר נפצעים מדקירות ואז בני מתפקד במהירות, יורה ומחסל את המחבל. לצערנו אלכסנדר החבר שלו נרצח בפיגוע הנוראי".
השחקן אקי אבני, דודו של נתן, אמר בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" כי מצבו של אחיינו יציב: "אנחנו מחבקים את נתן ואת המשפחה. זה הבן של אחי הגדול. הגעתי כבר אתמול לבית החולים בנהריה והצוותים פה מדהימים. המצב של נתן יציב והוא מורדם אבל הוא יהיה בסדר. יש לו שלוש דקירות בחזה וריאה מחוררת". את הבשורה הקשה קיבל אבני מאימו וראה את התיעוד בחדשות: "אמא שלי התקשרה אליי ואמרה לי שנתן נפצע. מיד פתחתי את החדשות וזיהיתי אותו. הצטערתי שהוא נקלע לסיטואציה הזו שתלווה אותו לכל החיים והוא יצטרך הרבה כוחות וטיפול. אנחנו גאים בו כי הוא מן הסתם מנע אסון גדול יותר.
לדבריו, נתן מודע למה שקרה לחברו: "אתמול כשהוא התעורר למספר דקות הוא אמר לנו שהוא יודע שאנחנו לא מספרים לו אבל לפי הפציעה שהוא ראה שיש לאלכסנדר, הוא מבין שהוא לא בחיים. אני רוצה למסור תנחומים למשפחה של אלכסנדר שהיה חבר שלו".
תיעוד הפיגוע בקניון בכרמיאל

4 צפייה בגלריה
קןבי אבני ובנו נתן שמעון אבני
קןבי אבני ובנו נתן שמעון אבני
קובי אבני ובנו נתן שמעון אבני
(באדיבות המשפחה)
בתיעוד הפיגוע ממצלמות האבטחה של הקניון ניתן לראות כי המחבל תקף את השניים מאחורה, ולא חלפו חמש שניות מהרגע שהחל לדקור אותם - ועד שהתעשתו ואחזו בנשקיהם. נתן נפל תחילה לרצפה כתוצאה מהדקירות, ואז - כשהחל המחבל לדקור את יקימינסקי - הצליח נתן לדרוך את נשקו ולירות. בשלב זה המחבל נפגע ונסוג מעט, ויקימינסקי - אף שנפצע אנושות - דרך את הנשק גם כן. נתן, שלא נרתע, ירה במחבל שוב ושוב - עד שחוסל. רגעים ספורים אחר כך התמוטט יקימינסקי, ופונה לבית החולים בנהריה במצב אנוש - שם קבעו הרופאים את מותו.
אחרי הפיגוע הגיעו לקניון ארבעה מבני משפחתו של המחבל - אימו, אביו, אחיו ואחותו - וכולם נעצרו על-ידי המשטרה, במטרה לבחון אם ידעו מראש על כוונתו של המחבל לבצע פיגוע. במקביל נכנסו כוחות משטרה גדולים לנחף, שם החרימו מחשבים וציוד כחלק מהניסיון ללמוד על התנהלות המחבל בימים האחרונים.
יקימינסקי בן ה-19 מנהריה, נהג משא כבד בגדוד 71 בחטיבה 188, הותיר אחריו את אימו, אולגה, אביו, ניקולאי, ואת אחיו בן ה-11 איליה. "אין ילדים כאלה", אמרה אימו אולגה. "אני מאוד גאה בו על מה שעשה. תמיד אהבו אותו, מגיל קטן. היה לו קשה בצבא בהתחלה, ובזמן האחרון הוא ממש הרגיש מקובל שם, אהב את האנשים סביבו, התרגל למסגרת וגם לזה שהוא תורם משהו. הוא היה אמור לחזור הביתה מחר".
4 צפייה בגלריה
אימו ואחותו של החשוד בביצוע הפיגוע בכרמיאל
אימו ואחותו של החשוד בביצוע הפיגוע בכרמיאל
האם והאחות, זו ליד זו בדיון הארכת המעצר
(צילום: שרון צור )
4 צפייה בגלריה
סאלח רוביע אחיו של החשוד בביצוע הפיגוע בכרמיאל
סאלח רוביע אחיו של החשוד בביצוע הפיגוע בכרמיאל
אחיו של המחבל. מעצרו הוארך
(צילום: שרון צור )
4 צפייה בגלריה
דורון פורת נשיא בית המשפט בנצרת
דורון פורת נשיא בית המשפט בנצרת
השופט דורון פורת
( צילום: אתר בתי המשפט)
כאמור, בבית משפט השלום בנצרת הוארך מעצרם של שני אחיו של המחבל, ושל אמו. האם התחבקה עם בתה בתא העצורים – והשתיים פרצו בבכי. האח והאם חשודים ברצח כמעשה טרור, בניסיון לגרום למות אדם ובקשירת קשר. האח חשוד גם בהשמדת ראיות, האם – באי מניעת פשע.
"שוכנעתי כי קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו, מצאתי כי יש ראיות הקושרות בין החשוד לבין המעשה הנורא שעשה אחיו הרוצח", כתב השופט פורת בהחלטה לגבי האח סלאח. בסך הכול נעצרו שבעה מקרוביו של המחבל.
עו"ד סוהאד אגא דחלהעו"ד סוהאד אגא דחלהצילום: שרון צור
עו"ד אבי מוסקוביץ, שכמו יתר הפרקליטים מייצג את החשודים מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר שמדובר בבחור נורמטיבי, סטודנט לעתיד, וביקש לקצוב את ימי המעצר ולא להיעתר לכולם. עו"ד נג'מה הייב, שמייצגת את האם ספאא, טענה בבית המשפט שהיא נעצרה רק בגלל היותה אימו - וביקשה לשחררה בתנאים מגבילים. השופט דחה בקשה זו וגם את בקשת עו"ד סוהאד אגא, שמייצגת את האחות ג'ואן, להתחשב במצבה וגם מעצרה הוארך בשמונה ימים.
פורסם לראשונה: 08:46, 04.07.24