נוסעי רכבת ישראל חווים הבוקר (יום ה') שיבושים קשים בתנועת הרכבות ועומסים כבדים בתחנות הרצליה וההגנה בתל אביב, בשל עבודות התשתית באיילון שהחלו אמש ויסתיימו הערב.
למרות שברכבת הבטיחו להפעיל שתי רכבות בשעה שיחצו את איילון ויקשרו בין תחנות הקצה שאליהן מתרכזת התנועה מצפון (הרצליה) ומדרום (ההגנה), גם תנועתן מתנהלת באיטיות, הן מגיעות באיחור ולא עומדות בלוח הזמנים המתוכנן. זאת בשל העומס על המסילה הבודדת, מתוך שלוש שקיימות, בציר הרכבות המרכזי. מדובר בקווים באר שבע-נתניה ובית שמש-נתניה, היחידים שחוצים כרגע את איילון.
אחת הנוסעות, שלי ספיר, כתבה: "אני משתדלת לא לעמוד בפקקים בבוקר לתל אביב כדי לא להירדם. אני משתדלת לא לעמוד בפקקים בבוקר כדי לא לחטוף תסכול ולקלל את הנוהגים האחרים. אני משתדלת לא להוציא את האוטו לתל אביב כדי לחסוך בדלק כי אני חיילת. אני משתדלת לא לנהוג סתם כי אומרים שזה מזהם ועם כל המכוניות לא צריך עוד אחת על הכביש. אני משתדלת לבוא ברכבת בבקרים לבסיס לעזור לעצמי ולכולם כי אם כולם היו נוסעים ברכבת הכל היה נראה שונה. אז למה אני צריכה להיאבק על זה? למה חצי מהרכבות בוטלו? מישהו מודע לזה שיש רכבת מרחובות פעם בשעה לתל אביב? אז היא מפוצצת עד שאין מקום לשבת. מצאו זמן לדחוס כמות אנשים במקום קטן כאילו לא מדברים על איזה מגפה שמתפשטת".
במסגרת עבודות התשתית מוחלפים 250 מטרים של מסילה רעועה ומוגבהים הרציפים בתחנת סבידור, כך שיותאמו לרכבות החשמליות החדשות. ברכבת ממליצים לנוסעים לשקול להשתמש בהיסעי האוטובוסים שמופעלים במקביל בין התחנות ובקווי האוטובוסים העירוניים, שתוגברו משמעותית.
אגד, למשל, מפעילה חמש נסיעות בשעה, בשעות השיא, בקו 900 מחיפה לתל אביב, מסבידור לחוף הכרמל שאינו פועל בשגרה, ושתי נסיעות בקו 910 הלא ישיר. במקביל יתוגברו קו 605 מנתניה לתל אביב וקו 47 מהרצליה לתל אביב, כמו גם קווים 370 ו-380 בין באר שבע לתל אביב.
ב-22:00 ייסגרו שוב תחנות השלום, סבידור והאוניברסיטה להמשך העבודות. מחר הרכבת תפעל כרגיל.