1 צפייה בגלריה
ציון ראובן
ציון ראובן
ציון ראובן
ציון ראובן, העבריין שמזוהה עם ארגון הפשיעה של יוסי מוסלי ולא חזר למעצר בכלא אחרי שיצא להלוויית אביו, הסגיר עצמו אמש (ראשון) למשטרה. בריחתו של ראובן מהמעצר נחשפה ב-ynet. כעת שב ראובן למעצר עד תום ההליכים נגדו.
ראובן קיבל אישור מבית משפט לצאת להלוויית אביו, אולם לא חזר למעצר בכלא רימונים שבו הוא מוחזק עד תום משפטו בגין ריבוי עבירות איומים והיזק לרכוש במזיד. אמש, שלושה ימים אחרי הדיווח על הימלטותו ו-11 ימים אחרי שלא שב מההלוויה למעצר - הוא התייצב בתחנת המשטרה.
הקלטה של ציון ראובן מאיים על שכנה
(צילום: יריב כץ, ללא קרדיט מלירן לוי)

מדובר בעבריין אלים ומסוכן. הוא הורשע ב-14 עבירות בחייו והעביר 15 שנים מחייו בכלא. במשטרה לא פרסמו הודעה על בריחתו, ולא הזהירו מכך שהוא מסתובב חופשי.
גורמים במשטרה טענו כי כתב האישום מייחס לראובן עבירות סמים בלבד, אבל כתב האישום מפרט עבירות רבות של אלימות. בבקשת המעצר נגד ראובן תואר כי "מסוכנותו נובעת ממעשיו שמפורטים בכתב האישום", ונציג יחידת התביעות המשטרתית הזהיר כי "משוקפת ממנו מסוכנות גבוהה בשים לב לעברו הפלילי המכביד והעובדה שהוא משתמש בסמים קשים ובאלכוהול באופן קבוע".
למרות האזהרות הברורות לגבי מסוכנותו, הורה בית משפט השלום בתל אביב ב-16 בנובמבר לשחרר את ראובן להלוויה של אביו – ללא אזיקים, וללא ליווי של אנשי שב"ס – אלא בערבות כספית שעליה חתמה אחותו. בית המשפט קיבל את ההחלטה בעקבות חוות דעת מודיעינית שלפיה אין מניעה לשחרר את ראובן ללא ליווי להלוויה.

"אף אחד לא נותן על כך את הדעת"

"לא ברור איך בית המשפט אישר לו לצאת ללא ליווי ממעצר, איפה היה המודיע של שב"ס והמשטרה? זה עבריין אלים שלא רואה בעיניים ורק מחפש לפגוע באלו שהתלוננו נגדו. רק שבוע שלם שהוא לא חזר למעצר ואף אחד לא נותן על כך את הדעת", אמר ל-ynet בכיר במערכת אכיפת החוק.
בכתב האישום שהוגש נגד ראובן בחודש שעבר תואר כי איים לפגוע באישה. בהקלטה שצורפה לאישום והגיעה לידי ynet נשמע העבריין אומר לאישה: "את הנרצחת הבאה בישראל", ומוסיף קללות ואיומים נוספים. הוא לא הסתפק באיומים, ועבר למעשים: הוא הגיע לביתה של האישה וזרק אבנים לעבר חלון דירתה. כששוטרים הגיעו למקום ועצרו אותו, הוא אמר לבנה של האישה בנוכחות השוטרים: "אתה נרצח. יא בן ז***, אתה וכל החברים שלך. אתה נרצח ראשון. אני רוצה ללכת לבית הסוהר, כולם ימותו. אני ארצח את כולם".
לאחר הפרסום ב-ynet על הימלטותו של ראובן, עלה חשד כי קרובי משפחתו תקפו בשבת באלימות את בנה של האישה שראובן איים לרצוח. לעומת זאת, בני משפחתו של ראובן טוענים כי הם הקורבנות. לטענתם, הבן של האישה השליך ביצים על רכבה של אחות של ראובן, התגרה בהם בתנועות מגונות וריסס גז מדמיע לעבר ילדה בת 4 מושתלת כליה. "הקורבן כביכול הוא זה שתקף", טענו בני משפחתו של ראובן. כשהגיעו לזירה, עצרו השוטרים את הבן לחקירה.