יומן הלוחם שנפל הפך לצוואה: ביום רביעי בבוקר הגיעו קצינים מיחידתו של הלוחם עמית בונצל ז"ל לביתו בשוהם, עם קופסאות ובהם חפציו האישיים. כאשר בני המשפחה החלו לפרוק אותן, בין שלל הדברים של עמית, לוחם בסיירת צנחנים שנהרג בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה ב-6 בדצמבר, הם גילו גם יומן שבו כתב על תחושותיו, מחשבותיו ורשמיו מאז תחילת המלחמה. ביומן הדגיש עמית כמה הוא וחבריו לצוות מחויבים לשתי מטרות המלחמה – הכנעת חמאס והחזרת החטופים.
"יש שם פנקסים ויומנים שלו עם משימות לקרב, לצד משימות שהוא הציב לעצמו למהלך המלחמה ולימים אחריה, כמו החלטה שלו לסיים קורס קצינים בהצלחה", מספר ל-ynet אביו, איציק בונצל. "בין השאר הוא סיפר כיצד בזכות העובדה שאין להם טלפונים שם, הוא יכול היה להכיר לעומק את חבריו ואת דעותיהם השונות. זה מסמך חשוב ומרגש שמראה את עוצמת הדור הזה ואת עוצמתו של צה"ל".
2 צפייה בגלריה
יומן שכתב החלל עמית בונצל ז״ל
יומן שכתב החלל עמית בונצל ז״ל
דף מתוך היומן שכתב סמל-ראשון עמית בונצל ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
באחד מדפי היומן כתב עמית ז"ל: "יצאנו למהלך היסטורי שישנה את המשוואה ועלינו להשלים את המלאכה". במקום אחר כתב: "התחלנו במהלך היסטורי ועלינו לסיים בניצחון מוחץ". האב רואה במילים אלו מעין צוואה. "בתור אב שכול אני מצפה ודורש מממשלת ישראל לקיים את צוואתו של עמית – לסיים את המלחמה הזו בניצחון, כי אם לא יהיה ניצחון מוחץ על חמאס, אז המוות של עמית ואחרים היה לשווא".
באחד מהדפים שיתף עמית כיצד הגיעו לבית בעזה ומצאו שם בגדים עם תוויות בעברית, מה שהוכיח להם שהוחבאו בבית חטופים ישראלים והם מתקרבים אליהם. בעמוד אחר הוא כתב: "אנחנו בעת ההפוגה בשל עסקת השבויים והיום ראינו חוליה של חמאס נעה בחופשיות עם RPG. בגלל הפסקת האש לא ירינו עליהם".
2 צפייה בגלריה
עמית בונצל ז"ל
עמית בונצל ז"ל
עמית בונצל ז"ל. "תכנן לסיים קורס קצינים בהצלחה"
(צילום: באדיבות המשפחה)
"לתחושתי מדובר בצוואה של כל הלוחמים שנפלו", אומר האב הכאוב והגאה בבנו. "היא מביאה לידי ביטוי את הרצון שלהם להשלים את המשימה במהלך הלחימה. אין בה משפטים על פחד או געגועים הביתה, אלא את הרצון להמשיך הלאה".
בונצל מגדיר את מילות בנו כקוד האתי שהוא השאיר אחריו. "זו גבורה, לכתוב ככה תחת אש. המילים שלו מעבירות בי רטט", הוא מעיד. "לראות כיצד הדור הזה כל כך יסודי ועמוק, ורואה את הניצחון לנגד עיניו. אני דורש מממשלת ישראל ומראש הממשלה לקיים את צוואתו של עמית. זו צוואה קדושה שאנחנו מחויבים לקיים. לא נקבל סיום אחר חוץ מניצחון מוחץ והחזרת החטופים".