מח"ש ערכה אמש (רביעי) חיפוש חריג בביתו של מפקד תחנת חדרה במשטרה, סגן-ניצב עמית פולק, שנחקר מוקדם יותר השבוע בחשד שעצר ללא סמכות ותוך שימוש באלימות, מפגינים נגד הממשלה ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במחאות בקיסריה. כך נודע ל-ynet. במהלך החיפוש הוחרם הטלפון הנייד של מפקד התחנה, והוא צפוי להגיע לחקירה נוספת.
1 צפייה בגלריה
סנ"צ עמית פולק
סנ"צ עמית פולק
סנ"צ פולק. "באים בשעה כ"כ מאוחרת? כאילו הוא חבר בארגון פשע"
(צילום: דוברות המשטרה )
על-פי הודעת מח"ש מיום שני, סנ"צ פולק, יחד עם שוטרים נוספים, עצר כמה אזרחים שהציבו על גבי משאית מיצג בדמות דגם של טנק, וזאת לקראת הפגנה שאמורה הייתה להתקיים באותו ערב סמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה. ממח"ש נמסר כי החשד הוא לעבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, תקיפה ושיבוש הליכי חקירה, וכי החקירה נמשכת.
באי כוחו של סנ"צ פולק, עו"ד עמית חדד ונועה מילשטיין, התייחסו לחיפוש החריג בביתו ומסרו כי "היום בשעה 21:00 בערב הגיעו חוקרי מח"ש לביתו של קצין במשטרה עמית פולק כדי לבצע חיפוש במקום, כשהם מעירים ילדים קטנים וגורמים לבהלה. לא מתקבל על הדעת שמח"ש תרד למגרש הפוליטי, 'תבחר צד' ותחקור קצין משטרה שכל חטאו שביצע את תפקידו כפי שמצופה ממנו וכפי שהונחה לעשות". עוד מסרו עורכי הדין כי "עוד פחות מתקבל על הדעת שיבצעו חיפוש בשעה כל כך מאוחרת כאילו מדובר בחבר בארגון פשיעה, ולא בשוטר מצטיין ומוערך".
מנגד, גורמים במח"ש טוענים שחיפשו את קצין המשטרה הבכיר במשך כל היום, והוא התחמק מהם - עד שלא נותרה להם ברירה אלא להגיע לביתו. ממח"ש נמסר בתגובה לטענות עורכי הדין כי "הפרטים המובאים בהודעת בא כוחו של סנ"צ פולק אינם מדויקים. מפאת העובדה כי התיק עודנו מצוי בעיצומה של חקירה מתנהלת, לא נוכל להתייחס בעת הזאת לטענות המובאות בהודעה".
מחאה בקיסריה, בחודש שעבר
(צילום: עידו ארז)

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לפרסום ב-ynet וגיבה את מפקד התחנה. "כל חטאו היה לשמור על הסדר והחוק, ומאז חייו וחיי משפחתו הפכו לגיהינום על ידי מפגינים וכעת גם על ידי מח"ש שערכו חיפוש בביתו ליד ילדיו הקטנים בשעות מאוחרות כאילו מדובר באחרון העבריינים", כתב. בן גביר אף כתב ששוחח איתו אמש: "חיזקתי אותו ואת רעייתו - מח"ש לא יהלכו אימים על שוטרים".
נציין כי לאחר חקירתו במשרדי מח"ש, סנ"צ פולק שוחרר בתנאים של איסור יצירת קשר עם המעורבים למשך 10 ימים. הוא זומן לחקירה נוספת בבוקר, ושוטרים נוספים צפויים למסור עדות.
ביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה הפך למוקד הפגנות עוד בתקופת המחאה נגד המהפכה המשפטית. לאורך חודשים ארוכים הפגינו במקום מאות ולעיתים אלפי מפגינים, ונרשמו עימותים עם המשטרה. הטנק מקרטון שהוצב במחאה בקיסריה בזמן המעצרים שנחקרים כעת במח"ש, הוצג לראשונה בתקופת המחאה נגד הרפורמה המשפטית בהפגנות בקפלן. הוא הוצב על-ידי קבוצת "לוחמי כיפור" ונעשה בו שימוש במספר רב של הפגנות ומחאות בתל אביב ובנקודות אחרות בארץ.
פורסם לראשונה: 22:08, 07.08.24