כבר 239 ימים ולילות נמצאים 125 חטופים בעזה. אמש (שבת), יממה לאחר נאום נשיא ארה"ב שבו חשף את ההצעה הישראלית וקרא לקדם מיידית עסקה שתוביל לשחרורם, הייתה כיכר החטופים בתל אביב העמוסה ביותר זה שבועות ארוכים. עשרות אלפים הגיעו לכיכר, וקראו פעם אחר פעם: "הגידו כן לעסקת נתניהו".
נאומי המשתתפים בעצרת בכיכר החטופים
(צילום: satview)

הפגנות בקריאה להחזרת החטופים ברחבי בארץ
(צילום: אילת מרקוביץ, מחאת העם חיפה, נבט כהנא, ת. לך)

6 צפייה בגלריה
צעירי משפחות החטופים בעצרת להחזרת החטופים בכיכר
צעירי משפחות החטופים בעצרת להחזרת החטופים בכיכר
צעירי משפחות החטופים: אלה בן עמי, מור קורנגולד, ירדן גונן ושיר סיגל
(צילום: יאיר שגיא)
6 צפייה בגלריה
עצרת להחזרת החטופים בכיכר
עצרת להחזרת החטופים בכיכר
(צילום: יאיר שגיא)
6 צפייה בגלריה
יובל שרעבי בעצרת להחזרת החטופים בכיכר
יובל שרעבי בעצרת להחזרת החטופים בכיכר
יובל שרעבי, בתו בת יוסי שרעבי ז"ל עצרת
(צילום: יאיר שגיא)
מטה משפחות החטופים, שכינה כך את הצעת ישראל שחשף ביידן ושפרטיה אושרו למעשה אמש על-ידי גורם מדיני, אמר כי קרובי חטופים יגיעו "לכל חברי הקבינט, הממשלה והכנסת ויתבעו לאשר את עסקת נתניהו עכשיו". אחרי עצרת הרבבות בכיכר החטופים, המשיכו חלק מהמפגינים לביתו של יו"ר הכנסת.
במקביל, בהפגנה בצומת עזריאלי נגד הממשלה שבה נוכחים גם קרובי חטופים, הובערה מדורה והחלו עימותים מול השוטרים. מכת"זית הובאה למקום, ופרשים החלו אחרי כמה שעות של הפגנה לפנות בכוח את המפגינים. לפחות אדם אחד נעצר.
ההפגנה בקפלן
(צילום: עידו ארז)

6 צפייה בגלריה
הפגנה להחזרת החטופים ונגד הממשלה בקפלן
הפגנה להחזרת החטופים ונגד הממשלה בקפלן
ההפגנה בקפלן
(צילום: יאיר שגיא)
שיר סיגל, בתו של החטוף קית', אמרה בעצרת בכיכר החטופים: "שלושה שבועות לפני השבת השחורה בן זוגי ואני התארסנו. בימים אלה היינו אמורים להתחתן ולהקים פה בית. איך אני אעשה את זה כשאבא שלי שם? איך דור צעיר יקים פה בית? אנחנו פונים אליכם, מקבלי ההחלטות. תסתכלו לנו בעיניים. תנו לילדים שגדלים במדינה הזאת תקווה, תגידו כן לעסקת נתניהו".
יובל שרעבי, בתו של יוסי שרעבי ז"ל, אמרה: "באותה השבת ראיתי במו עיניי את אבא שלי והחבר שלי נלקחים לעזה. אופיר חזר בעסקה, אבא שלי נרצח ביום ה-99. למה אבא שלי נרצח בגלל שלא מצליחים להגיע לעסקה? גידלו אותי להאמין שכל אדם חשוב, אין בי ספק שכל אדם ראוי להיות חופשי. העצרת הזאת, של צעירי משפחות החטופים, אומרת את זה. גידלו אותנו טוב מדי, לא יהיה דבר שיפגע בנחישות שלנו".
"אנחנו רוצים שזאת תהיה העצרת האחרונה, אנחנו לא רוצים לנרמל את זה", אמרה ל-ynet אלה בן עמי - והזכירה את שיחת בני משפחות החטופים עם ראש המועצה לביטחון לאומי, שדבריו בה הובילו לסערה. "בואו לתמוך בנו אחרי הפגישה המזעזעת שלי עם צחי הנגבי, שאמר לי שנצביע רק בסקרים וברגליים. בואו נסיים את זה. אני רוצה את אבא שלי בבית".
מאיה, נינתו של החטוף עודד ליפשיץ בן ה-84, קראה בעצרת: "ביידן, תציל את סופר-סבא". על הבמה אמרה בתו של החטוף אוהד בן עמי: "בכל שיחותיי עם חברי הקבינט הם אומרים שהם מפחדים שיהיה שוב שבעה באוקטובר. שבעה באוקטובר קורה שוב ושוב כבר 239 יום ל-125 אחים ואחיות שלנו".
6 צפייה בגלריה
מיצב להחזרת החטופים ברחוב קפלן בתל אביב
מיצב להחזרת החטופים ברחוב קפלן בתל אביב
מיצב להחזרת החטופים ברחוב קפלן בתל אביב
(צילום: מאיר תורג'מן)
סהר שוקטי, אחיו החורג של ירדן ביבס: "כפיר היקר, כמעט מחצית מחייו בשבי. הוא כבר בן שנה וחמישה חודשים. רוב התינוקות בגיל הזה הולכים במרחב. אין לו מרחב. ההבנה של כפיר היא שבכי מוביל לכך שיכוונו אליך נשק. אנחנו בני משפחות החטופים לא יכולים לתכנן עתיד בלעדיהם. כל עוד הם שם - גם אנחנו שם. כולנו תקווה שהם יחזרו עד הברית של האחיין החדש, הבן של עפרי שיצטרף אלינו למשפחה".
גילי רומן, קרוב משפחתה של כרמל גת: "אנחנו רוצים לראות אנשים יוצאים מעזה בחיים, ומהר. זה אולי הניסיון האחרון להציל חיים. אנחנו מצפים מכולם להקשיב לקריאת ביידן ולקבל את ההצעה שעל הפרק, מיידית. למנהיגות שלנו אסור לאכזב אותנו. אבל עדיין כל העיניים צריכות להיות על חמאס".
בהצהרה לתקשורת שערכו בני משפחות חטופים מחוץ לבסיס הקריה בתל אביב אמרה אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר: "נשיא ארה"ב ביידן הציג את ההצעה הישראלית. לפי הפרסומים בתקשורת, הצעה זו אושרה פה אחד בקבינט המלחמה. 'אסור שנאבד את הרגע הזה', אמר אמש ביידן, ואנחנו חוזרים על דבריו. אנו קוראים לציבור צאו לרחובות לתמוך בעסקה. צאו לרחובות ואל תחזרו עד שהם חוזרים".
6 צפייה בגלריה
עצרת להחזרת החטופים בכיכר
עצרת להחזרת החטופים בכיכר
"תנו לילדים תקווה. העצרת להחזרת החטופים בכיכר
(צילום: satview)
עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף בידי חמאס, הוסיפה: "אחרי תקופה ארוכה של ייאוש במדינה, נאומו של ביידן מציע לראשונה תקווה אמיתית להחזרת כל החטופים ולהשבת הביטחון לישראל. אבל אסור להתבלבל: ביידן נאם כי הוא יודע שנתניהו עלול לטרפד גם את העסקה הזו. ביידן רצה שהציבור ידע מה באמת נמצא על השולחן. אנו מודאגים שנתניהו שוב ינסה לטרפד את העסקה. אמש שמענו גורם עלום שתוקף את ביידן, ולפני יומיים ראש המל"ל אמר שהממשלה לא תפסיק את המלחמה בתמורת להחזרת החטופים. וגם הודעות נתניהו לא אישרו פומבית את המתווה. אני מפצירה בך נתניהו, תחזיר לי את מתן שלי ואת כל החטופים".
בירושלים צעדו אלפי מפגינים לכיוון משכן הנשיא וקראו להחזרת החטופים. בחיפה יצאה מהאודיטוריום במרכז הכרמל צעדה אל צומת חורב, ומאות המשתתפים קראו להחזרת החטופים והקדמת הבחירות. בהרצליה צעדו מאות בני אדם לעבר ביתו של חבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט כדי לקרוא לו לפעול למימוש ההצעה לשחרור החטופים. שי מוזס, תושב העיר ואחיינו של החטוף גדי מוזס מניר עוז, אמר: "אנחנו מבינים שההצעה הזו נמצאת על השולחן כבר חודשים. אני קורא למנהיגי ישראל - ביבי, גנץ, איזנקוט - אל תיתנו להזדמנות הזו לחמוק".
בהפגנה בבאר שבע אמר ‏מתי דצניג - שאביו אלכס דנציג ודודו איציק אלגרט חטופים בעזה: "אבא שלי, דוד שלי וכל החטופים מרגישים את אותה אימה כבר כמעט שמונה חודשים. אבל האימה הזו לא עושה רושם על הממשלה הזו. חטופים וחטופות ישראלים שעוברים עינויים ואונס בידי מפלצות לא מזיזים להם. כולנו חטופים של ממשלה משיחית ומטורפת שמובילה את ישראל לתהום. אם עם ישראל לא יתעורר נאבד את מי שנשאר בחיים במנהרות בעזה. אין להם יותר זמן. תגיעו לעסקה עכשיו".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "זוהי חובה מוסרית שלנו כמדינה וכחברה להחזיר את כל החטופים. אני קורא לכל חברי הקבינט והממשלה לקדם את המתווה המוצע ולא לאבד יותר זמן יקר".
בחלק מהסרטונים בכתבה נעשה שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים.
פורסם לראשונה: 21:01, 01.06.24