נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס הערב (שבת) לראשונה לחיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מאז שזה אושר מוקדם יותר היום על-ידי צה"ל ועל-ידי ארגון הטרור עצמו. "חסן נסראללה וארגון הטרור שהוביל, חיזבאללה, היו אחראים להרג מאות אמריקנים במשך ארבעה עשורים של שלטון טרור", אמר ביידן, והוסיף: "מותו מתקיפה אווירית ישראלית הוא צעד לצדק עבור קורבנותיו הרבים, כולל אלפי אמריקנים, ישראלים ואזרחים לבנונים".
התקיפה הדרמטית בדאחייה

2 צפייה בגלריה
הריסות בבירות
הריסות בבירות
המכתש הגדול שנוצר במוקד התקיפה בביירות
(צילום: AP Photo/Hussein Malla)
הנשיא האמריקני הוסיף כי "התקיפה שהרגה את נסראללה התרחשה בהקשר הרחב יותר של הסכסוך שהחל עם הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר 2023. נסראללה, למחרת, קיבל את ההחלטה הגורלית לשלב ידיים עם חמאס ולפתוח את מה שהוא כינה 'חזית צפונית' נגד ישראל".
ביידן גם חזר על "תמיכתה המלאה" של ארה"ב "בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה, חמאס, החות'ים וכל קבוצת טרור אחרת הנתמכת על-ידי איראן". לדבריו, "רק אתמול הנחיתי את שר ההגנה שלי לשפר עוד יותר את עמדת ההגנה של כוחות צבא ארה"ב באזור המזרח התיכון, כדי להרתיע תוקפנות ולהפחית את הסיכון למלחמה אזורית רחבה יותר.
"בסופו של דבר, המטרה שלנו היא להחליש את הסכסוכים המתמשכים הן בעזה והן בלבנון באמצעים דיפלומטיים. בעזה, אנו מקדמים הסכם בגיבוי מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש ולשחרור החטופים. בלבנון ניהלנו משא ומתן על עסקה שתחזיר אנשים בשלום לבתיהם בישראל ובדרום לבנון. הגיע הזמן שהעסקאות האלה ייסגרו, שהאיומים על ישראל יוסרו, ושאזור המזרח התיכון הרחב יזכה ליציבות רבה יותר".
גם סגנית הנשיא קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, התייחסה לחיסולו של נסראללה: "חסן נסראללה היה מחבל עם דם אמריקני על ידיו. במשך עשרות שנים, הנהגתו של חיזבאללה ערערה את היציבות במזרח התיכון והובילה להרג של אינספור חפים מפשע בלבנון, ישראל, סוריה וברחבי העולם. כיום, לקורבנות חיזבאללה יש מידה של צדק. יש לי מחויבות בלתי מעורערת לביטחון ישראל. אני תמיד אתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איראן וקבוצות טרור הנתמכות על-ידי איראן כמו חיזבאללה, חמאס והחות'ים. הנשיא ואני לא רוצים לראות את הסכסוך במזרח התיכון מסלים למלחמה אזורית רחבה יותר. דיפלומטיה נותרה הדרך הטובה ביותר קדימה כדי להגן על אזרחים ולהשיג יציבות מתמשכת באזור".
2 צפייה בגלריה
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
"צדק עבור הקורבנות הרבים". ביידן בירך על חיסול נסראללה
( צילום: Rabih DAHER / AFP / Shutterstock / AP / Evan Vucci / יריב כץ)
בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובירך אותו ואת חיילי צה"ל על המבצע המוצלח לחיסול נסראללה. מבית הנשיא נמסר כי הרצוג חיזק את ידיו של הרמטכ"ל, "ובשיחתם ביקש הנשיא לברך את חיילי צה"ל ומפקדיו והביע את הערכתו העמוקה למפקדים ולחיילים שהביאו להצלחת המבצע החשוב".
גם הפוליטיקאים בישראל המשיכו להגיב הערב, עם צאת השבת, לחיסול המוצלח. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד, אמר: "עבודה נהדרת של כוחות הביטחון, הדרג המדיני ושאר הגורמים שלקחו חלק בפעילות שמחצה את נסראללה וסביבתו. הוא התחבא עשרות שנים בבונקרים, ותחתיו חיזבאללה הפך למליציית טרור ופשע חובקת עולם - אימפריית סמים שתדלקה ומימנה טרור ורצח ברחבי העולם. ישראל מסירה את האיום הזה - צעד אחר צעד ובנחישות".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך על החיסול וקרא להמשיך בתקיפות נגד ארגון הטרור: "עכשיו להמשיך בכל הכוח ולכתוש את חיזבאללה כולו, על לוחמיו, תשתיותיו ואמצעי הלחימה שלו. את המלחמה הארוכה הזו נסיים בעזרת השם כשלאזרחי ישראל כולם לא נשקף איום לא מצפון ולא מדרום. רק כך תשקוט הארץ 40 שנה". ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי מסר: "מברך את צה"ל וכוחות הביטחון על חיסולו של נסראללה, מגדולי אויבינו, יחד עם מחבלים בכירים נוספים".