הארכת המעצר של החשוד
(צילום: אורי דוידוביץ')

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אחר הצהריים (יום א') בעשרה ימים את מעצרו של תושב העיר בן 64, החשוד במעורבות ברצח יזם הנדל"ן אלדד פרי. בנוסף לחשוד עוכבו מוקדם יותר לחקירה שבעה בני אדם נוספים. על פרטי הפרשה מוטל עדיין צו איסור פרסום, אך כבר כעת ידוע שהחשוד הוא לקוח שרכש שתי דירות בפרויקטים של פרי.
השופט טל ענר ציין כי "מדובר בחשד בעוצמה גבוהה יחסית", והוסיף כי "חומר הראיות קושר את החשוד באופן מובהק לזירת הרצח, באמצעות פסיפס של ראיות טכנולוגיות ואחרות, וכן מבסס מניע אפשרי".
4 צפייה בגלריה
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
החשוד ברצח היזם אלדד פרי, היום בבית המשפט
(צילום: יריב כץ )
4 צפייה בגלריה
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
לא עבריין או איש השוק האפור
(צילום: יריב כץ )
4 צפייה בגלריה
החוקרים בפרשת רצח אלדד פרי לפני הארכת מעצר החשוד
החוקרים בפרשת רצח אלדד פרי לפני הארכת מעצר החשוד
החוקרים בפרשת רצח אלדד פרי לפני הדיון
4 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
אלדד פרי ומכוניתו מחוץ לבית הכנסת בבוקר הרצח
(צילום: עמית שעל, נדב אבס)
במהלך הדיון הציגו חוקרי היחידה המרכזית שורה של ראיות המקיימות חשד נגד החשוד. לפי הפרטים שידועים עד כה וניתן לומר במגבלות צו איסור הפרסום, עולה כי החשוד במעשה הוא לא עבריין או איש השוק האפור.
סנגורו של החשוד, עורך הדין ששי גז, טען בדיון כי אלדד פרי חתם עבור מרשו על ערבות אישית ולכן לא היה לו אינטרס לפגוע בפרי. נציג המשטרה רס״ב עופר תכלת גילה בדיון כי היחידה המרכזית עקבה באופן סמוי אחר החשוד. "עצרנו אותו כי יש ראיות לא מעטות שקושרות אותו לרצח", אמר נציג המשטרה. במהלך המעצר נתפס אצל החשוד שהינו איש מחשבים ללא עבר פלילי, אקדח שמוחזק ברישיון.
"אני בטוח שזה לא הכיוון הנכון", אמר עו״ד גז. "היו הרבה מאוד אנשים שנפגעו מאלדד פרי. מרשי הוא האחרון שירצה במותו. פרי היה חתום על ערבות אישית, אז למה שהוא ירצה במותו?".
זירת הרצח, בחודש שעבר ברחובות
(צילום: נדב אבס)

הרצח אירע בחודש שעבר ברחובות. פרי, בן 44 במותו, הגיע בשעת בוקר מוקדמת לתפילה בבית כנסת בדרך מרדכי בשיסט ליד הכניסה לחווה החקלאית ברחובות. רוכב אופנוע שהמתין לו מחוץ למקום ירה לעבר רכבו מטווח קצר ונמלט. מותו נקבע בזירה.
מאז הרצח ניסו בימ"ר מרכז לפענח את מותו של היזם שאימפריית הנדל"ן שלו קרסה בשנה שעברה. החוקרים עברו על תיקי המודיעין וניסו לבדוק אם היה מאוים על ידי גורמים עברייניים, אם היה חייב כספים או אם מדובר באנשים שקרסו כלכלית בעקבות הסתבכותו של פרי בעסקיו.
גופו של פרי היה מנוקב במספר רב של קליעים. לפיכך, אחת ההשערות של החוקרים היא שמדובר באירוע אמוציונלי. במקביל לבדיקות שנעשו מול עבריינים ואנשים בשוק באפור, החוקרים מבקשים לבדוק למי עוד היה רצון לפגוע בפרי בצורה כזאת. בשל כך נבדקים גם כל המעגלים של הלקוחות שנפגעו מקריסת החברה שהייתה בבעלותו.
בשנה שעברה מינה בית המשפט נאמן זמני לנכסי אלדד פרי, לאחר שקבוצת הנדל"ן שלו נכנסה להקפאת הליכים. חובותיו האישיים וחובות החברות נאמדו על ידי הנאמן ב-330 מיליון שקל.
לפרי היו חובות אישיים בסך מאות מיליוני שקלים - מלבד חובות גדולים עוד יותר שהיו לקבוצה שבשליטתו. חרף הסיבוכים המשפטיים, מכריו וחבריו של היזם סיפרו אחרי הרצח כי כלפי חוץ הוא לא שידר מצוקה ולא אמר כי הוא מאוים. "בכל השיחות שלנו מאז המקרה העסיק אותו רק העוול שנגרם לאנשים", אמר חברו גילי כהן. "הוא לא ברח ולא הסתתר. את כל זמנו הקדיש לתורה ולניסיונות לקדם מהלך שיציל את כספם של המשקיעים שלו".