רס"ם (במיל') נועם אשרם, בן 37 מכפר סבא, מת הבוקר (יום שני) מפצעיו כשבועיים אחרי שנפצע בקרב במרכז רצועת עזה. אשרם, לוחם בפלס"ר 5352 מעוצבת "ראם" (179), נפגע מירי RPG לעבר הכוח.
1 צפייה בגלריה
נועם אשרם
נועם אשרם
נועם אשרם
אשרם, אב לשלושה ילדים קטנים, גדל והתחנך בבנימינה. הלווייתו תתקיים מחר בחלקה הצבאית בבנימינה. ב-5 בינואר, לאחר פציעתו, פרסמה אחותו רעות פוסט ברשתות החברתיות: "זו רכבת הרים מטורללת, והלב מרגיש שעוד רגע מתפוצץ מכאב. אני חזקה - אני יודעת, מתאמצת בכל כוחי להרגיש רק את הטוב, מתפללת לנס. אח שלי, אהוב ליבי, יודעת שאתה שומע את תפילתי. אתה חזק וגיבור - תצליח לעבור גם את זה. אני מאמינה בך ובכוחות שיש לך לרפא את הגוף, להישאר פה איתנו. מחכה בסבלנות לשמוע שוב את קולך. אוהבת אותך, אחותך".
הזמרת קרן פלס, שהכירה אותו, ספדה לו בפוסט והעלתה סרטון איתו: "נועם היה גבר עם נשמה ענקית, שמש שזכיתי לפגוש מקרוב ועוד נותר בי האור. לא את כולם זוכרים ככה. לאף אחד לא מגיע להיקטף בשיא לבלוב השדות שזרע במסירות אין קץ ואומץ מעורר הערצה. אחרי ההופעה נשארנו שעתיים לדבר, הוא הכין לי קפה שחור, למרות שלא ראה בית כבר שבועות ותכף ייכנס לעוד תרגיל. ראיתי בעיניו עד כמה הוא אוהב את בתו תמרה, עד כמה הוא אוהב את שלושת ילדיהם, את המדינה. את החיים. המציאות והדמיון מתערבבים הבוקר לשחור שצריך לקרוא לו בשם חדש, כי הוא יותר שחור משחור. יהי זכרו ברוך ואורו מאיר לנצח בלבנו למרחקים".
החיבוק בין קרן פלס לנועם אשרם: "נשמה ענקית"

חברו ניסים ברכה ספד: "על במותיך חלל. איך נפלו גיבורים? מה לך ולמוות? כל מי שעשה איתך מילואים יודע למה החליטו לגייס אותך לפלוגות הנצח של צבא ההגנה של מעלה ואיזה תפקיד מייעדים לך שם. כל כך ברור למה ועל מה נלחמת. נלחמת על האושר, על הצחוק ועל החיוך של כולנו. האושר הזה שדבק בך והופץ לכל מי שהיה בקרבתך. אז אחרי שהאושר הזה ספג מהלומה קשה בשביעי לאוקטובר, אתה יצאת להילחם עליו ולהפיץ אותו שוב. בדרכך שלך, קודם דרך חיילי הפלוגה, ואז במעטפת".
הוא הוסיף: "איזה מן נועם אשרם אתה. אתה בראש ובראשונה איש משפחה, אחר כך אתה לוחם מקצוען, ואז אתה החייל הכי מצחיק בפלוגה. קיווינו שתצא מהפציעה הזאת. רצינו למחוק את אותו יום שישי ארור שנפצעת. אתה לחמת בגבורה עילאית עד לרגע האחרון, ועכשיו אני מקווה שאתה בזרועותיו של יוסי, אביך, שכל כך אהבת. שמור על תמרה ועל הילדים מלמעלה. אנחנו נעשה זאת מכאן. כבר הספקנו להכיר את המשפחה המופלאה שלך, שבאורח פלא, לא זר לה תכונת הצחוק והכוכבות שלך".
עוד כתב: "אנו אוהבים אותך אח יקר. אני מאחל לנו שכחברה נהיה ראויים להקרבתך שהיא יקרה וכואבת. אתה נצור בליבנו לעד. לא נשכח אותך כל עוד נשמה באפנו. כל חיוך שנחייך, כל פעם שנביט בכוכבים בשמיים. בנימה אישית, ניפגש בעולם הבא, בחוף ים עם שקיעה נפלאה, חקה לשעות דיג כושלות ללא הצלחה, 2 פחיות בירה זולות, וחטיף בוטנים".
בת הדוד אביטל הלפיגר ספדה גם היא: "הותרת לפרסום, אהוב שלי. תודה על מי שהיית ומה שתהיה בשבילי, גם עד אחרי הנצח".
מוקדם יותר הבוקר התיר צה"ל לפרסם כי רס"ל במיל' ניצן שסלר (21) מחדרה נהרג אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. בקרב שבו נהרג שסלר, לוחם בגדוד 7155 בעוצבת חוד החנית (55), נפצע באורח קשה לוחם מילואים נוסף מהגדוד.
בנוסף, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת סער הגולן, נפצע אתמול קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים. 524 חללי צה"ל נפלו מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, 190 מהם מתחילת הפעולה הקרקעית.
לפי נתוני צה"ל, מתחילת המלחמה נפצעו 2,541 חיילים, בהם 388 באורח קשה. מתחילת התמרון ב-27 באוקטובר נפצעו 1,113 חיילים, בהם 241 באורח קשה, 396 בינוני ו-476 באורח קל.