גורם בחיזבאללה אמר היום (ראשון) כי הנקמה של ארגון הטרור, על חיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר בסוף יולי, נדחתה בגלל "שיקולים פוליטיים" - ולדבריו הסיבה המרכזית הייתה שיחות המו"מ על עסקת חטופים והפסקת אש בעזה. הגורם, שדיבר עם סוכנות הידיעות רויטרס, הוסיף כי חיזבאללה פעל להבטיח שהתגובה לחיסול שוכר לא תצית מלחמה כוללת.
האתרים שהותקפו היום על-ידי חיזבאללה

אחרי חילופי האש הכבדים הבוקר, ישראל וחיזבאללה העבירו מסרים באמצעות מתווכים כדי למנוע הסלמה נוספת. כך לפי שני דיפלומטים ששוחחו עם רויטרס. אחד הדיפלומטים שדיבר עם סוכנות הידיעות בעילום שם, אמר כי המסר העיקרי בין הצדדים היה שהמתקפות ההדדיות והמשמעויות ביותר בעשרת החודשים האחרונים "הסתיימו" ושאף אחד מהם לא מעוניין במלחמה כוללת.
למרות מכת המנע והמתקפה, השיחות על עסקת חטופים נמשכות גם היום. משלחת ישראל בראשות ראש המוסד דדי ברנע נחתה לפני מספר שעות בקהיר.
ארגון הטרור טען הבוקר ששיגר 320 רקטות ב"שלב הראשון" של התגובה על חיסול פואד שוכר ופגע במוצבים "כדי להקל על מעבר הכטב"מים". עוד טען כי הושלם המבצע וכי פרטים נוספים יימסרו בהמשך. ארגון הטרור פירט בהודעות השונות גם את יעדיו, לכאורה: "בסיס מירון, נווה זיו, בסיס געתון, זעורה, קלע בגולן, בסיס נוסף (א-סהל), נפח, בסיס יואב, בסיס ירדן בגולן, עין זיתים ורמות נפתלי".
ברשת אל-מיאדין, שגם היא מזוהה עם ציר השיעי, נטען כי התקיפה של חיזבאללה "קדמה לתקיפות הישראליות והדיווחים הישראליים על 'מתקפת מנע' לא מדויקים". באותה רשת נכתב כי "הטענות על סיכול מתקפה הן שקריות. חיזבאללה פגע ביעד צבאי חיוני בעומק ישראל והשיג את מטרותיו, למרות הסיוע המודיעיני האמריקני לישראל. התגובה של חיזבאללה הצליחה למרות הכוננות הישראלית".
3 צפייה בגלריה
צה"ל תקף אתרי שיגור וחוליית מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון
צה"ל תקף אתרי שיגור וחוליית מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון
צה"ל תקף אתרי שיגור וחוליית מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
מתקפת פתע של חיזבאללה על הצפון
מתקפת פתע של חיזבאללה על הצפון
מתקפת פתע של חיזבאללה על הצפון
(צילום: רויטרס / REUTERS / Aziz Taher)
3 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בדרום לבנון
תקיפות צה"ל בדרום לבנון
תקיפות צה"ל בדרום לבנון
(צילום: Kawnat HAJU / AFP)
מכת המנע של צה"ל הייתה התקיפה האינטנסיבית ביותר מתחילת המלחמה בדרום לבנון ובוצעה בו זמנית למספר רב של כפרים ועיירות בגבול. לפי דובר צה"ל, הותקפו והושמדו אלפי קני שיגור שכוונו לצפון הארץ וגם למרכז.
פרשננו רון בן ישי הסביר כי מידע מוקדם של אמ"ן על היערכות נרחבת של חיזבאללה למכה על ישראל, כולל באזור המרכז, מנע נזקים ואולי גם אבידות חמורים למדינת ישראל במתקפת חיזבאללה הבוקר. המידע ההתרעתי, שהושג על-ידי גורמי המודיעין הישראלי, אפשר לצה"ל להנחית מכת מנע על אלפי קני שיגור של רקטות מסוגים שונים, כולל רקטות מדויקות במספר מצומצם, שאמורים היו לפגוע במטרות צבאיות אסטרטגיות של ישראל באזור המרכז כולל גוש דן.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בפתח ישיבת הממשלה, שנערכת בקריה בתל אביב, למכת המנע שהנחיתה ישראל בלבנון - ואמר כי "נסראללה בביירות וחמינאי בטהרן צריכים לדעת שזהו צעד נוסף בדרך לשנות את המצב בצפון ולהחזיר את תושבינו בבטחה לבתיהם".
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה
(צילום: איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ)

נתניהו הצהיר כי מה שקרה לפנות בוקר הוא "לא סוף פסוק". לדבריו, "חיזבאללה ניסה לתקוף את מדינת ישראל ברקטות ובכטב"מים. אנחנו הנחינו את צה"ל לבצע מתקפת מנע עצימה להסרת האיום. צה"ל השמיד אלפי רקטות קצרות-טווח, והן כולן היו מיועדות לפגוע באזרחינו ובכוחותינו בגליל. בנוסף, צה"ל יירט את כל הכטב"מים שחיזבאללה שיגר למטרה אסטרטגית במרכז הארץ".