רווואן עוסמן מסוריה במצעד החיים באושוויץ

משלחת היסטורית של 16 מוסלמים מכל רחבי המזרח התיכון משתתפת במסע לימודי של כמה ימים בפולין לקראת יום השואה. במשלחת נציגים ממדינות רבות בהן לבנון, בחריין, סעודיה, סוריה, טורקיה, מרוקו, וגם ערבים אזרחי ישראל והרשות הפלסטינית.
המשלחת ביקרה במחנות ההשמדה ובין היתר תשתתף מחר במצעד החיים ותהיה המשלחת הראשונה מסוגה, אשר מורכבת ממדינות ערביות רבות כל כך, הצועדת לזכר הנרצחים באושוויץ.
המשלחת היא חלק מתכנית "שאראקה" (שותפות בערבית) אשר הוקמה לאחר הסכמי אברהם על ידי צעירים ממדינות ערב וישראל. היו"ר הישראלי של התכנית עמית דרי מסר כי "זו משלחת עם חשיבות היסטורית ואנחנו גאים בחברנו מכל המדינות אשר רואים את הצורך והאחריות ללמוד וללמד את לקחי השואה במזרח התיכון אשר בו חלקים נרחבים של הכחשת שואה והקטנת ממדיה וייחודה".
2 צפייה בגלריה
המשלחת באושוויץ
המשלחת באושוויץ
המשלחת באושוויץ
(באדיבות שאראקה )
2 צפייה בגלריה
המשלחת באושוויץ
המשלחת באושוויץ
(באדיבות שאראקה )
בנוסף לפעילי רשת בולטים ומשפיענים צעירים, בין חברי המשלחת נמצא עבודלעזיז חמיס, עורך עיתון א-שרק אל-אווסט הסעודי, ד"ר אניסה נקראצ'י ממרוקו אשר מובילה ארגון נשים אזורי, פיראס קאסס, אופוזיציונר סורי ופעיל חברתי ופרופסור מוחמד דג'אני ממזרח ירושלים אשר פועל שנים רבות להנגשת לימודי השואה בעולם הערבי.
רווואן עוסמן, פעילת שלום שגלתה מסוריה לפני כמה שנים, אמרה: "אני מתרגשת מאוד לשמוע מקרוב על השואה ולראות לראשונה את ההיסטוריה הזו בשטח". רוואן תיארה כי בילדותה התחנכה על שנאה כלפי יהודים, וכיום היא לומדת עברית ומתעניינת בישראל.
חמיס מסעודיה אמר: "חשוב לחשוף את החוויה של המשלחת ברשתות החברתיות עבור הדור הצעיר. אם צעירים בעולם הערבי ובעיקר בסעודיה ייחשפו למסע של המשלחת הם יקבלו מוטיבציה ורצון להצטרף לאירוע שכזה בהמשך. דרך השואה אפשר ללמוד באופן אוניברסלי לקח לעתיד, כזה שימנע שנאה, אלימות וגזענות. לקחים אלו חשובים בעיקר במזרח התיכון, וזה המקום שבו צריך להנחיל אותם ולאמץ אותם".