מטאוריט ליד הכרית: כלי תקשורת בקנדה מדווחים על סיפורה המדהים של רות המילטון, תושבת העיירה גולדן שבמחוז קולומביה הבריטית, שניצלה בנס ממוות כשמטאוריט – לא פחות – התרסק מבעד לגג ביתה אל מיטתה בשעה שישנה. למרבה המזל הוא נחת ליד הכרית שלה.
1 צפייה בגלריה
קנדה רות המילטון מטאוריט התרסק ל מיטה שלה
קנדה רות המילטון מטאוריט התרסק ל מיטה שלה
המטאוריט במיטה והחור בגג, בביתה של רות
לפי הדיווחים בקנדה, האירוע התרחש ב-4 באוקטובר. המילטון התעוררה למשמע קול נפץ, גילתה שפניה מכוסות אבק – ומיהרה להדליק את האור. "לא הבנתי מה לעזאזל קרה", סיפרה, "רעדתי, חשבתי שמישהו פרץ או שזה רובה או משהו. במידה מסוימת הוקל לנו כשהבנו שזה יכול להיות רק משהו שנפל מהשמיים".
המילטון הזעיקה את כוחות החירום, ושוטרים וידאו שלא מדובר בהריסות כתוצאה מפיצוץ מבוקר באתר בנייה סמוך. לבסוף, כך מדווחים בקנדה, קבעו כי האפשרות היחידה היא שמדובר במטאוריט. לפי דיווחים, עובדי אתר הבנייה הסמוך ראו מטאור בוהק בשמיים לא הרחק מביתה של המילטון באותו הלילה, ושמעו קולות נפץ בוקעים מכיוונו.
המילטון דיווחה על העצם שהתרסק אל מיטתה לצוות מומחים באוניברסיטה המערבית בלונדון שבאונטריו, והם אישרו שמדובר בסלע מהחלל. "אין ספק שזה מטאוריט", אמר פיטר בראון, פרופסור במחלקה לפיזיקה ואסטרונומיה באוניברסיטה הזו, לרשת CBC הקנדית. "כל הפרטים בסיפור הזה מתאימים למקרה של נפילת מטאוריט". המילטון מתכוונת להעביר את המטאוריט לידי בראון וצוותו, והם מקווים לזהות את סוגו. הצוות ביקש שכל מי שיש לו תיעוד ממצלמת אבטחה או ממצלמת רכב של האור הבוהק שנצפה באזור באותו הלילה יעביר לידיו את ההקלטה.
המילטון לא נפצעה באירוע, והיא אומרת שהיא מתכוונת לשמור את המטאוריט ברשותה אחרי שהחוקרים ישיבו לה אותו, כמזכרת לנכדיה. "אני פשוט נדהמת מהעובדה שזה כוכב שבא מהשמיים, ושיכול להיות שהוא בן מיליארדי שנים", הסבירה. לדבריה, חוויית הכמעט-מוות שעברה גרמה לה להרהר מחדש במשמעות החיים: "החיים יקרים והם יכולים להיגמר בכל רגע, אפילו כשאת מרגישה בטוחה ומוגנת במיטה שלך. אני מקווה שלעולם לא אתייחס אליהם שוב כמובנים מאליהם".
ב"דיילי מייל" הבריטי מדווחים כי חברת הביטוח של המילטון מתכוונת כעת לערוך בדיקות כדי לבדוק אם פגיעת מטאוריט כלולה בתוכנית הביטוח שלה. לפי העיתון, בחברה אומרים כי מעולם לא נאלצו להתמודד קודם לכן עם מקרה כזה.