דיקן באוניברסיטת קזבלנקה במרוקו תועד מסרב להעניק פרס הצטיינות לסטודנטית שלבשה כאפייה בטקס סיום הלימודים - ועורר סערה בעולם הערבי. בסרטון מהטקס נראה דיקן הפקולטה למדעים מוחמד א-טאלבי מבקש מהסטודנטית להסיר את הכאפייה, ולאחר שסירבה ירד מהבמה ואדם אחר העניק לה את הפרס במקומו. גורמים במרוקו טענו כי א-טאלבי "פגע בתחושת התמיכה הכללית של העם המרוקאי בסוגיה הפלסטינית".
הדיקן מסרב להעניק הצטיינות לסטודנטית שלובשת כאפייה

1 צפייה בגלריה
מוחמד א-טאלבי, דיקן באוניברסיטת קזבלנקה, מסרב להעניק הצטיינות לסטודנטית שלובשת כאפייה
מוחמד א-טאלבי, דיקן באוניברסיטת קזבלנקה, מסרב להעניק הצטיינות לסטודנטית שלובשת כאפייה
חולצות תמיכה בדיקן
האירוע אף סוקר בכלי התקשורת הערביים, בהם תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה", וכן ברשתות החברתיות. אחד הגולשים טען כי עמדתו של הדיקן אינה מקובלת, וביקר את הרגע שבו הושיט א-טאלבי את ידו אל הכאפייה על כתפייה של הסטודנטית: "מעשה לא ראוי", אמר. גולש אחר כתב כי הוא "לא מבין מה הבעיה בכאפייה היפה", ואחרים קראו לפטרו. מקורות ציינו כי "הוא עתיד לסיים את תפקידו, אך לא ברור אם זה בגלל סיום הקדנציה שלו או בגלל האירוע".
תגובה נוספת קראה לא-טאלבי "להסביר מדוע סירב למסור את התעודה. האם מדובר בשיקול דעת מוטעה?", אך גורם המקורב לדיקן טען כי מדובר באי-הבנה. לדבריו, הדיקן בירך את הסטודנטית על הישגיה, וביקש שתסיר את הכאפייה כדי לא לבלבל בין פוליטיקה לבין "חגיגת המצוינות האקדמית". הוא הוסיף כי "הבעיה היא לא עם הכאפייה, היא סמל הסוגיה הפלסטינית ועניינם של כל המרוקאים. הבעיה היא ערבוב הפוליטיקה במוסד אקדמי". הוא ציין כי הדיקן בחר לרדת מהבמה לאור המילים הקשות שנשמעו מהקהל, וכי מדובר באדם בעל יושרה מקצועית הידוע בהגנתו של זכויות נשים.
על אף ההאשמות והתגובות הקשות סיפרו גורמים במרוקו על התגייסות למען הדיקן, כולל הכנת חולצות עם הכיתוב "כולנו מוחמד א-טאלבי". מקורות במדינה הוסיפו כי "מדובר בפקולטה ציבורית ובמרוקו נהוג לא להכניס פוליטיקה לאוניברסיטאות. הבעיה שלנו במרוקו היא שהאיסלאמיסטים מאמינים רק באיסלאם. הרעש ברשת מצליח להפיל אנשים, הוא משמעותי. מרוקו תומכת מאוד בפלסטינים, אבל גם נמצאת בקשרים חזקים עם ישראל".
בהמשך נמסר כי הממשל המרוקאי בוחר לא להתערב בנושא: "זה לא תפקידם לעשות פוליטיקה על חשבון החינוך".