פיצוץ אירע הלילה (בין שלישי לרביעי) בבניין משרדים בלוד, בקומה שבה נמצאים המשרדים של "יוזמות אברהם" - עמותה הפועלת לקידום שילוב ושוויון בין יהודים לערבים בישראל. אין נפגעים בתקרית, אך נזק רב נגרם למשרדים. לפי העמותה, מחקירה ראשונית שביצעה המשטרה עולה כי מדובר בפיצוץ של רימון רסס.
תיעוד: הנזק במשרדי "יוזמות אברהם"
(צילום: יוזמות אברהם)

עובדת בעמותה שהגיעה למשרדים ב-4:30 לפנות בוקר הופתעה לראות את ההרס שנגרם למקום, והזעיקה משטרה. חבלן שהגיע למקום בחן את שרידי הפריט שהתפוצץ, וביצע סריקה בקומה להסרת כל סיכון נוסף לנמצאים במבנה. בתום עבודתו במשרדים העביר החבלן את הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה, במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע לאירוע והנסיבות שהובילו אליו.
בעמותה מסרו כי אין להם אינדיקציה כלשהי לגבי זהות מי שעומדים מאחורי הפעולה, מניעיהם, או במי ניסו לפגוע. ב"יוזמות אברהם" הבהירו עוד כי הם "מצפים מהמשטרה ומרשויות האכיפה לבצע חקירה מהירה ויסודית של האירוע החמור, ולהביא את מבצעיו לדין".
2 צפייה בגלריה
משרדי יוזמות אברהם שנפגעו
משרדי יוזמות אברהם שנפגעו
ההרס במשרד. אין נפגעים
(צילום: יוזמות אברהם)
2 צפייה בגלריה
משרדי יוזמות אברהם שנפגעו
משרדי יוזמות אברהם שנפגעו
"אנחנו עדיין בהלם"
(צילום: יוזמות אברהם)
בעמותה הוסיפו כי מדובר ב"הפתעה מוחלטת". לדבריהם, "נגרמו נזקים כבדים למשרדים, לצד פגיעה בתשתיות של אינטרנט ועוד. פעילות המשרד מושבתת. אנחנו עדיין בהלם. למי יש אינטרס לפגוע בנו?".
לדברי אנשי העמותה, "צוות הארגון שרוי בתחושה קשה. הגם שאין אנו יודעים האם הפעולה כוונה כנגד 'יוזמות אברהם', הרי שהארגון מחויב לחלוטין לשלומם וביטחונם של חברות וחברי הצוות שלו. 'יוזמות אברהם', הפועלת מזה 35 שנה לקידום שילוב ושוויון בין יהודים לערבים אזרחי ישראל, ממקדת מאמצים בשנים האחרונות בצורך למיגור הפשיעה והאלימות הפוגעות בחברה הערבית. הבוקר הורגשה האלימות הזו היטב גם בקרב אנשי הארגון".