(צילום: נויל האריס)

בארגוני הנשים הביעו כעס וחשש בעקבות החשיפה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" אתמול (שני), שלפיה קורסי ההכשרה לשוטרים יקוצרו ולכן הם לא יעברו יותר סימולציות בנושאי אלימות במשפחה אלא יסתפקו בצפייה במצגת בלבד.
2 צפייה בגלריה
  עצרת לציון יום המאבק הבינלאומי נגד אלימות כלפי נשים בכיכר הבימה בתל אביב
  עצרת לציון יום המאבק הבינלאומי נגד אלימות כלפי נשים בכיכר הבימה בתל אביב
ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
"החלטת מפכ"ל המשטרה בלתי נתפסת", אמרה פרופ' רות הלפרין-קדרי, ראשת מרכז רקמן לקידום מעמד האישה. "היא ההיפך הגמור מהתגובה הנדרשת אל מול גל רציחות הנשים הנוראי שאנו עדות לו בשבועות האחרונים. המפתח המרכזי להתמודדות עם אלימות הוא מניעה. מניעה אפשרית, בראש ובראשונה על ידי הכשרות של מי שנמצאים בקו הראשון, מי שמקבלים ראשונים את התלונות מהשטח".
רבקה נוימן, מנהלת האגף למעמד האישה בויצ"ו, הוסיפה: "זו תחושה של התפוררות כוללת של מנגנונים שאמורים לשמור עלינו חיים, בריאים, משכילים. המדינה בהתדרדרות שפוגעת בכל תחום אפשרי, אבל זה חמור שבעתיים כאשר זה מגיע לגופים כמו משטרה. הקיצור והקיצוץ בתהליך ההכשרה מדגישים את עומק המשבר ואת העובדה שכאשר מצליחים לגייס כוח אדם הוא יגיע לשטח מורכב ללא כלים, מיומנות או ניסיון מינימלי להתמודדות ולרמת התפקוד הנדרשת".
2 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בהערכת מצב בעקבות החיפושים אחר ספיר נחום
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בהערכת מצב בעקבות החיפושים אחר ספיר נחום
מפכ"ל המשטרה שבתאי. "סדר עדיפויות שגוי"
(צילום:דוברות המשטרה)
גם בפורום מיכל סלה זעמו בעקבות הפרסום אתמול. לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה על ידי בעלה ומייסדת הפורום, אמרה: "בישראל אנחנו בתקופת שיא של רצח נשים בביתן. המינימום הוא שהמדינה תתגבר את ההכשרות של צוותי השטח להעלאת המודעות וטיפול נכון למניעת אלימות במשפחה. החדשות לגבי מחיקת הסימולציות החשובות מהכשרות השוטרים תפסה את כולנו בהלם. זו פגיעה ישירה בבטן הרכה של החברה הישראלית ואת המחיר ישלמו נשים וילדים שנמצאים ברגעים אלה בסכנת חיים בתוך ביתם".
טל הוכמן, מנהלת קשרי הממשל בשדולת הנשים בישראל, סיכמה: "קיצור ההכשרה, והעברת התכנים הרלוונטיים לאלימות כלפי נשים במצגת במקום בסימולציות, היא החלטה בעייתית שמבהירה את סדר העדיפויות השגוי של משטרת ישראל. רצח ואלימות כלפי נשים זה לא נושא שאפשר לסמן עליו וי. חייהן של נשים רבות מונחות על הכף, וזו אחריות המדינה והמשטרה למנוע את הרצח הבא".