2 צפייה בגלריה
מפקח י'
מפקח י'
"הרגשתי שזה או אני או היא". מפקח י'
( צילום: דוברות המשטרה)
לוחם מג"ב, מפקח י' (23), שנדקר על ידי מחבלת בעמדת בידוק במערת המכפלה בחברון הערב (ראשון), סיפר בשיחה עם ynet על השניות הקריטיות שחווה - לפני שחיסל אותה בירי. "אם היא הייתה מצליחה לשסף לי את הגרון היא הייתה ממשיכה לעוד יהודים", סיפר הקצין, שנשרט קלות ופונה לקבל טיפול רפואי כשמצבו קל.
"היינו בישיבת הערכות במערכת המכפלה", סיפר י'. "בסוף הישיבה כולם התפזרו ואני התקדמתי לציר. לא היה אף אחד על הציר ולא ראיתי כוחות. לפתע התחלתי להרגיש דקירות בצוואר, לפחות פעמיים-שלוש, כאילו שמשהו חופר לי עם סכין. הסתובבתי וראיתי מול עיניי את המחבלת אוחזת בסכין ארוכה עם להב חדה, כשהיא מנסה לדקור אותי בפנים מטווח אפס".
2 צפייה בגלריה
מפקח י'
מפקח י'
"הבנתי שאני חייב למנוע את הפיגוע". הקצין י'
( צילום: דוברות המשטרה)
"באותו רגע הרגשתי שזה או אני או היא", המשיך הלוחם. "אם היא הייתה מצליחה לשסף לי את הגרון היא הייתה ממשיכה לעוד יהודים נוספים שהיו במקום. ניערתי אותה ממני ונתתי לה מכה חזקה לפנים, והיא נפלה על הקרקע. באותו שלב היא עדיין אחזה בסכין. דרכתי את הנשק, והיא קמה עם הסכין לעברי במטרה לדקור אותי. ביצעתי ירי לעברה של שני כדורים ונטרלתי אותה".
מפקח י' סיפר על תחושותיו לאחר הפיגוע. "זה רגע מאוד מלחיץ ומפחיד, והבנתי שאני חייב למנוע את הפיגוע", אמר. "אחרי הנטרול ראיתי שכל הצווארון שלי דם והרגשתי כאבים בצוואר. המשכתי לנהל את הזירה והעברתי דיווחים. המפקד שלי השתלט על האירוע, ואני פוניתי לבית החולים שערי צדק. זו תקופה מאתגרת ואסור ליפול לשאננות". י' מתאושש כעת בבית החולים.
זירת הפיגוע במערת המכפלה

תיעוד מהתקרית אחר הצהריים באזור ג'נין

צוותי רפואה שהגיעו לזירה קבעו את מותה של הפלסטינית. מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, שוחח עם הקצין י' אחרי האירוע, ואמר לו: "פעלת בצורה נחושה ומקצועית, התעשתת במהירות והצלחת להגיב לאירוע מטווח אפס, ובכך הצלת חיי אדם שהיו במקום. כך בדיוק אנחנו מצפים מהמפקדים והלוחמים - חתירה למגע וסיום אירוע בצורה מהירה, עם מינימום נזק לכוחותינו. אני גאה בך ומאחל לך רפואה שלמה, ושתחזור לפעילות המבצעית במהרה".
בתוך כך, מוקדם יותר ניהלו כוחות צה"ל מצוד באזור ג'נין אחר בני משפחתו של רעד חאזם, שרצח שלושה ישראלים בפיגוע הירי בבר בתל אביב ביום חמישי האחרון. במסגרת מרדף אחר רכב, שבו לפי מידע מודיעיני שהו שניים מאחיו של המחבל, נורו יריות לעבר גלגלי הרכב ולפי צה"ל "זוהו פגיעות", אולם השניים לא נעצרו. אביו של המחבל, שנמלט אף הוא מכוחות הביטחון, טען במקביל כי ברכב נוסעים בנו ואשתו.
המרדף החל לאחר שבתצפיות שביצע צה"ל - בעקבות מידע מודיעיני - זוהו שני אחיו של המחבל יוצאים מבית בכפר דיר רזאלה. למקום הוקפץ כוח של סיירת גולני ללכוד אותם, ואז השניים החלו להימלט במכוניתם תוך שהלוחמים יורים לעבר הרכב. לא היו נפגעים בקרב החיילים, ובצה"ל לא יודעים אם השניים נפצעו מהירי לעברם. במהלך הפעילות, כך נמסר מצה"ל, ירו הכוחות לעבר חשוד נוסף שירה לעברם מאופנוע. לפי צה"ל, זוהתה פגיעה בחשוד.