ברכת נשיא המדינה ליום העצמאות
(צילום: גרגורי באדו)

שטיח אדום בכניסה, במה עגולה 360 מעלות, ומחווה מיוחדת ליורם טהרלב ז"ל - ולירדנה ארזי: חגיגת יום העצמאות המסורתית בבית הנשיא תתקיים מחר (חמישי) ב-9:30 בבוקר, בפעם הראשונה באירוח נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, ותחת הכותרת "בוקר אור ישראלי".
בניגוד לשנתיים הקודמות, טקס יום העצמאות תשפ"ב יתקיים בהרכב מלא ויארח כ-700 מוזמנים ובהם בני משפחות החיילים המצטיינים שעקב מגבלות הקורונה נמנעו מלהגיע, וצמרת ההנהגה בישראל - ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, ראש המטה הכללי רב-אלוף אביב כוכבי ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה.
4 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג בחזרה הגנרלית של החיילים המצטיינים בבית הנשיא
יצחק הרצוג בחזרה הגנרלית של החיילים המצטיינים בבית הנשיא
הנשיא הרצוג בחזרה הגנרלית, לצד החיילים המצטיינים
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג בחזרה הגנרלית של החיילים המצטיינים בבית הנשיא
יצחק הרצוג בחזרה הגנרלית של החיילים המצטיינים בבית הנשיא
הרצוג והחיילים המצטיינים, אתמול
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
הטקס ל-74 שנות עצמאות יחל במטס כבוד בהשתתפות מטוסי ומסוקי הקרב של חיל האוויר, בהצדעה לחיילים המצטיינים המייצגים את זרועות הצבא. לאחר מכן יסקרו הנשיא והרמטכ"ל את שורת המצטיינים. במת האירוע נבנתה במבנה ייחודי, והאורחים יקיפו אותה מצידיה על במה עגולה של 360 מעלות. הבכירים ייכנסו לטקס על שטיח אדום.
במהלך האירוע יוקרנו לראשונה, כמחווה מיוחדת של הנשיא הרצוג למשורר יורם טהרלב שהלך לעולמו בשנה האחרונה, ביצועים מחודשים של הזמרת ירדנה ארזי (ביחד עם תזמורת צה"ל בפיקודו של סרן רום שמיר) לשיריה המפורסמים שכתב טהרלב: "אתה לי ארץ", "שובי הרמוניקה", "שהשמש תעבור עלי" ו"לא נעצור".
האירוע יתקיים בגינת בית הנשיא בהנחיית דוריה למפל ועמוס תמם, ויבוצעו בו עיבודים חדשים למבחר שירים ישראליים על ידי הזמרים אגם בוחבוט, בניה ברבי, עילי בוטנר וילדי החוץ ובליווי הלהקות הצבאיות ותזמורת צה"ל.
4 צפייה בגלריה
 ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  הנשים של המדינה
 ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  הנשים של המדינה
ירדנה ארזי. תשיר ביחד עם תזמורת צה"ל
(צילום: אביגיל עוזי)
4 צפייה בגלריה
יורם טהרלב
יורם טהרלב
מחווה מיוחדת ליורם טהרלב
(צילום: יובל חן)
הרצוג בחר שיום העצמאות ה-74 יוקדש למפגשים וחיבורים אנושיים וישראליים, כאלו המדגישים את החיובי ואת האור שבחברה הישראלית, על כלל מגזריה. על כן, ישולבו במהלך האירוע סרטוני וידאו המלווים יחידים וארגונים המפיצים רוח של התנדבות והפצת אור בחברה. הנשיא ימשיך את המסורת שהחל הנשיא הקודם ראובן ריבלין, והכיבוד שיוגש באירוע יהיה חלבי-צמחוני.
לקראת האירוע, פגש הרצוג אתמול בבוקר בגינת בית הנשיא את 120 החיילים המצטיינים, שהיו בעיצומה של החזרה הגנרלית לקראת הטקס. הוא בירך אותם ואמר: "בוקר טוב לחיילות ולחיילים המצטיינים של מדינת ישראל, זאת גאווה עצומה לראות אתכם. עומדים לפניכם כמה ימים מתישים, אבל תדעו לכם שזאת חוויה שתלווה אתכם כל החיים. זאת זכות עצומה. יש עשרות, אם לא מאות אלפים שמתוכם אתם נבחרתם. אתם מקור עצום לגאווה, אני אוהב אתכם אהבת נפש ואני גאה בכם כבניי ובנותיי".
"אני מאחל לכולכם בריאות טובה והצלחה בשירות, וגם לאחר מכן באזרחות", הוסיף הרצוג. "תמשיכו לשרת את המדינה, בזכותכם המדינה כל כך חזקה, מצליחה ומוגנת. יחי צבא ההגנה לישראל ובהצלחה לכולכם".

ברכת העצמאות של הנשיא

הערב, בברכתו ליום העצמאות, אמר הרצוג: "לפני 74 שנה יצאו העיתונים בכותרת המרעישה - 'מדינת ישראל תקום היום!'. מאווי שנות אלפיים, חלומות, תקוות, ושאיפות התנקזו אל רגע אחד שבו הכריז דוד בן גוריון, ולמעשה הכריז העם כולו - מתוקף זכותו הטבעית וההיסטורית על הקמת מדינת ישראל. אנשי מעש ואנשי רוח התאחדו כולם להכריז ביחד, מתוך ערבות הדדית, על הקמתה של מדינתנו".
"רגע ההכרזה אחד היה, אך מפעל ההקמה מתפתח ומתמשך", הוסיף הנשיא. "ברגע אחד הכרזנו וברגעים רבים בנינו ונטענו, קיבוצים ועיירות פיתוח, מושבים וערים, עולמות של תורה, של רוח ושל תרבות, חקלאות צומחת ותעשייה מתקדמת ומתפתחת מערכת בריאות, חינוך, השכלה, לימוד, רווחה, משפט ומה לא. ועוד היד נטועה. אחיותיי ואחיי, גם ביום חגנו מחויבים אנו לזכור את כל בנינו ובנותינו קורבנות המלחמה והטרור, ששילמו את המחיר הכבד ביותר למען מדינת ישראל. לאורך כל שנות עצמאותנו אנו חיים על החרב ולצערנו קורבנות נוספים נפלו עליה לאחרונה. בזכותם אנחנו יכולים לציין את עצמאותנו בארץ הזאת".
"זכותנו לחיות ולשגשג כאן בארץ הזאת נעוצה בכך שנפיל את החומות שגבהו בתוכה, החומות שגבהו בינינו, וששוב נראה אחד בשני קודם כל שותפים לבניין", המשיך הנשיא. "כך, יחד, נצליח. במחויבות הדדית בערבות חברתית בלב פתוח. ככל שנדע לכבד את ה'אחר' וככל שנדע להדגיש את היחד, צדקת דרכנו ואמונתנו, כלפי פנים, וכלפי חוץ, תצא לאור באופן הברור ביותר. אני מאמין בעם הזה, העם הנפלא הזה, אני מאמין בעתידה המבטיח של המדינה הנפלאה שלנו, ואוהב אותו בכל ליבי. תחי מדינת ישראל! חג עצמאות שמח ישראל!".